2022-07-16, 15:06
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Har själv suttit några gånger så jag vet vad man tjänar (750kr är de dock) men undrar vad han menar med "av peng"
Olika från anstalt till anstalt. Speciellt 3or ....

De man har på permis kontot ?
Citera
2022-07-16, 18:12
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Har man någon sorts av peng när man är i fängelse?

Har man möjlighet att få in godis, läsk, glass m.m. när man är inlåst?

Om någon nu vet det skriv !

Du får en dagersättning som utbetalas var 14:e dag till ditt förbrukningskonto. Hur mycket beror på om du deltar i verksamhet, studerar eller ej.

Du får inte in godis eller läsk utsn det får du köpa i kiosken. Glass fanns inte när jag satt, men de som suttit på sommaren sa att de fått glass i matsalen ibland då.
Citera
2022-07-16, 18:21
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Du får en dagersättning som utbetalas var 14:e dag till ditt förbrukningskonto. Hur mycket beror på om du deltar i verksamhet, studerar eller ej.

Du får inte in godis eller läsk utsn det får du köpa i kiosken. Glass fanns inte när jag satt, men de som suttit på sommaren sa att de fått glass i matsalen ibland då.

Ok tack för utdelat svar.
Citera
2022-07-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Inte för att vara respektlös men att döma av dina inlägg så förstår man varför du suttit i fängelse, enligt dina historier så verkar du tycka det är okej att slå någon i huvudet med ett tillhygge pga en spydig/skämtsam kommentar.

Du pratar om hur spöar upp folk som anser sig själva vara "tuffingar" men din bild om dig själv verkar inte speciellt bättre än deras.
Ja, det kan nog ligga en del i vad du skriver.
Har alltid haft svårt för socialt samspel, men växte upp innan sånt som autism etc. blev poppis.
Citera
2022-07-18, 10:01
Medlem
Är det någon som suttit på Johannesbergs anstalt i Mariestad eller Brinkeberg i Vänersborg? Kan någon berätta lite hur de är på dessa ställen, hur rummen är, plitarna, sysselsättningarna, mat etc?
Vilken anstalt är bättre än den andra?

Hur är det med utslussningsåtgärder? Har läst om att man kan ansöka om utökad frigång efter halva tiden och få vara hemma i sin bostad med fotboja. Är detta något som ofta beviljas eller är det mer eller mindre omöjligt/händer aldrig? Vad är villkoren för att det skulle beviljas?

Hoppas någon har svar på mina frågor!
Citera
2022-07-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Ja, det kan nog ligga en del i vad du skriver.
Har alltid haft svårt för socialt samspel, men växte upp innan sånt som autism etc. blev poppis.

Förstår, men förhoppningsvis lär man sig av sina misstag. Det va inte meningen att vara respektlös i min kommentar, det var mer en observation.
Citera
2022-07-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Förstår, men förhoppningsvis lär man sig av sina misstag. Det va inte meningen att vara respektlös i min kommentar, det var mer en observation.
Hur ska man lära sig av sina misstag när man inte förstår socialt samspel.?

Du är långt ifrån den 'respektlösa' typ jag skulle sopa på kåken. Tvärt om, gillar skarpt typer som du som ser djupare än ytan på folk.
Sitter ute vid min skogskoja 2 km från närmaste bilväg och har grillat en flintastek ikväll, inne på sjunde Sofieron.

Väntar på NFC's fingeravtrycks-analys, så blir jag häktad och åker på 2 - 8 år..
Fan, har inte suttit sedan år 2002, Tjugo år, det lär ju vara mycket nytt.?

Kul med plitar man kan skamma, dom är typ medberoende. Värre med sadisterna. Vart fan är mellan-Johan.?

Aja, någon som har en aning om vart jag hamnar när jag inte suttit på 20 år.?
Gissar domen på ca 3 - 4 år. Förstår att jag hamnar på Riksmottagningen om jag får 4 år eller mer, men jag undrar om någon som har suttit på sistone har en aning om var jag hamnar om jag blir dömd till omkring 3 - 3.5 år.?

Mvh

Edit: Är 40+ och har som sagt inte suttit sedan -02
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2022-07-18 kl. 23:19.
Citera
2022-07-20, 11:33
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pineapplejuice
Är det någon som suttit på Johannesbergs anstalt i Mariestad eller Brinkeberg i Vänersborg? Kan någon berätta lite hur de är på dessa ställen, hur rummen är, plitarna, sysselsättningarna, mat etc?
Vilken anstalt är bättre än den andra?

Hur är det med utslussningsåtgärder? Har läst om att man kan ansöka om utökad frigång efter halva tiden och få vara hemma i sin bostad med fotboja. Är detta något som ofta beviljas eller är det mer eller mindre omöjligt/händer aldrig? Vad är villkoren för att det skulle beviljas?

Hoppas någon har svar på mina frågor!

Det mesta handlar om vilka som är där för tillfället . Däremot är de ett helvete o få utökad frigång på klass 2 . Men lättare på klass 3 vilket i sig är svårt och när du isåfall har det mot all förmodan ska du betala din vistelse på anstalt själv ( visserligen typ 120 kr/ dag ) lika så om du har boja så bekostar du allt de själv vilket är vidrigt i säg .

Men sysselsättning är monotona arbeten ...
Citera
2022-07-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Det mesta handlar om vilka som är där för tillfället . Däremot är de ett helvete o få utökad frigång på klass 2 . Men lättare på klass 3 vilket i sig är svårt och när du isåfall har det mot all förmodan ska du betala din vistelse på anstalt själv ( visserligen typ 120 kr/ dag ) lika så om du har boja så bekostar du allt de själv vilket är vidrigt i säg .

Men sysselsättning är monotona arbeten ...

Tack för svar och det är som jag anat väldigt svårt att få utökad frigång. Hur lätt är det att bli förflyttad från klass 2 till 3 då? Vad menar du med betala vistelsen på anstalt? Gäller det om man hamnar på klass 3 eller vid utökad frigång?

Hur lätt är det att få permission med exempelvis övernattning?

Tack för svar!
Citera
2022-07-23, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Det va det jag fick, ar inte straffad sedan tidigare. Ar det mycket menar du?

Rent jävla skitsnack att du får 6 månader för olaga hot om du tidigare är ostraffad. Isåfall rör det sig om grovt olaga hot, eller att du hotat någon med vapen eller liknande.
Citera
2022-07-23, 15:43
Bannlyst
Står åtalad för 3 fall av olaga hot, och 2 ofredanden. Vad kan jag vänta mig?

Är sedan tidigare dömd till ett kortare fängelsestraff, och några bötesbrott.
Citera
2022-07-23, 16:57
Medlem
En person är dömt till 2 år för Grov misshandel. Vart kan man tänkas hamna om man hör he.ma i norrort Stockholms län?
Sitter man med andra dömda för samma brott?
Hur står det i kurs hos andra intagna om man slagit sönder sin flickvän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in