2022-04-10, 17:56
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marnan
Ok. Det var inte många som gillade M-F, hon tror hon är ngt bara för hon är en plit liten som hon är så njuter hon nog.
Var det så dåligt där? När jag satt där var det bra och bra folk som satt där. Det var inte ofta man såg plitarna om det inte var närvaro/posten och sånt.
Är tandläkarna/tandkliniken kvar?

Jag hade aldrig suttit förut och kommer aldrig sitta igen så jag kanske var extra känslig. Vi fick dessutom Corona på hela anstalten under min tid där och det var ren katastrof hur den hanterades.

Plitarna ALLTID sena till närvaro och spydiga när vi kommenterade det. Vi fick misskötsamhet för minsta försening men för dem var det ok att komma 30 minuter efter utsatt tid där vi satt som jäkla hönor på rad och väntade. Posten kom inte varje dag, de skyllde alltid på att Svartsjö inte sorterat den eller att de inte hann dela ut den. Mycket post försvann, både utgående och inkommande. Jag lärde mig att skicka myndighetspost till kompisen som sen fick skicka vidare och i de breven skrev jag att de var skickade i flera exemplar. Undrar hur många JO och förvaltningsrätts anmälningar etc som gått upp i rök.....

Jag var en jobbig jävel som fler än en gång fick trycka upp lagtext i ansiktet på plitar och kvinsp när de klantat sig och det straffade sig i jävligt seg svarstid på hemställan och ansökningar. Givetvis hade jag koll på allt jag lämnade in och efter fem arbetsdagar skickade jag påminnelse på "hemställan skriven *datum* gällande si och så... Kanske lite passivt aggressiv . Men de kunde ju aldrig sätta dit mig för något för jag var alltid i tid och väldigt korrekt i allt jag gjorde.

Tandkliniken är kvar och upprustad pga vattenläcka så vi fick åka till Kronoberg under hela vintern. Iofs skönt med utflykt.
Citera
2022-04-10, 22:05
Medlem
koliss avatar
Jo
Ville bara kommentera kolmården
mycket lugnt mycket bra
plitarna hur bussiga som helst¨
troligt bäst isverige

Janne på B
Citera
2022-04-12, 16:04
Jag dömdes till 18 månader, tjänade 12 av dem, 9 på anstalt, 3 månader hemma så om du undrar något kanske jag kan hjälpa?
Citera
2022-04-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksie
Jag dömdes till 18 månader, tjänade 12 av dem, 9 på anstalt, 3 månader hemma så om du undrar något kanske jag kan hjälpa?

Ditt meddelande kanske inte gällde mig … men jag vill gärna veta mer om du suttit på kvinnoanstalt samt om du har barn ..
Citera
2022-04-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fructizz
Ditt meddelande kanske inte gällde mig … men jag vill gärna veta mer om du suttit på kvinnoanstalt samt om du har barn ..

Jag kan kanske hjälpa dig. Jag har barn och har suttit innan.
Vad vill du veta?
Senast redigerad av Marnan 2022-04-14 kl. 13:09.
Citera
2022-04-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksie

Vem menar du?
Citera
2022-04-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag hade aldrig suttit förut och kommer aldrig sitta igen så jag kanske var extra känslig. Vi fick dessutom Corona på hela anstalten under min tid där och det var ren katastrof hur den hanterades.

Plitarna ALLTID sena till närvaro och spydiga när vi kommenterade det. Vi fick misskötsamhet för minsta försening men för dem var det ok att komma 30 minuter efter utsatt tid där vi satt som jäkla hönor på rad och väntade. Posten kom inte varje dag, de skyllde alltid på att Svartsjö inte sorterat den eller att de inte hann dela ut den. Mycket post försvann, både utgående och inkommande. Jag lärde mig att skicka myndighetspost till kompisen som sen fick skicka vidare och i de breven skrev jag att de var skickade i flera exemplar. Undrar hur många JO och förvaltningsrätts anmälningar etc som gått upp i rök.....

Jag var en jobbig jävel som fler än en gång fick trycka upp lagtext i ansiktet på plitar och kvinsp när de klantat sig och det straffade sig i jävligt seg svarstid på hemställan och ansökningar. Givetvis hade jag koll på allt jag lämnade in och efter fem arbetsdagar skickade jag påminnelse på "hemställan skriven *datum* gällande si och så... Kanske lite passivt aggressiv . Men de kunde ju aldrig sätta dit mig för något för jag var alltid i tid och väldigt korrekt i allt jag gjorde.

Tandkliniken är kvar och upprustad pga vattenläcka så vi fick åka till Kronoberg under hela vintern. Iofs skönt med utflykt.

Ok. Dom problemen var med när jag satt där 2019.
Jobbade Erl'a kvar ?
Citera
2022-04-15, 09:26
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marnan
Ok. Dom problemen var med när jag satt där 2019.
Jobbade Erl'a kvar ?

Inget namn jag känner igen.
Citera
2022-05-03, 02:35
Medlem
Hej jag undrar vilka klass II förutom KVA Luleå som tillhandahåller datorer i cellen.(det är sånna med bara typ Word och olika läroprogram för studier)

KVA LULEÅ (Porsö-anstalten) är förövrigt en anstalt för personer i åldersspannet 18-24 år(sk. Ungdomsavdelning)

Ej att misstas för att va något jävla SIS det är kriminalvårdens regi och riktig anstalt säkerhetsklass II
Citera
2022-05-16, 23:31
Medlem
populopiduss avatar
Känner en som åkt på två år för våldtäkt. Vad hamnar folk som åker på det på för typ av ställe? Hört nåt om "sexbunkern" eller nåt. Är det bara massa sexförbrytare osv där?
Citera
2022-05-16, 23:42
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdAnstaltsintagen
Han kom i början på juli, så du missade honom. Han hamnade i samma skepp som mig. Kul när det knackade på dörren en kväll (hans första vecka där), Tony kliver in, stänger dörren om oss, sätter sig på min stol en halvmeter ifrån mig (jag låg i sängen och läste) och säger högt "hördu du, jag har en allvarlig fråga till dig". Man blev lite skakig, hade ju ingen koll på hur schysst han var när man inte lärt känna honom så bra hans första vecka där.

Den allvarliga frågan han hade till mig var att "du verkar vara jävligt snäll och vettig, skulle jag kunna få låna en dosa snus av dig till på fredag när kiosken kommer?" 😂

Så du bodde på B? Jobbade du på utlastningen?
Citera
2022-05-17, 01:03
Medlem
nivea2022s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Känner en som åkt på två år för våldtäkt. Vad hamnar folk som åker på det på för typ av ställe? Hört nåt om "sexbunkern" eller nåt. Är det bara massa sexförbrytare osv där?
Från vad jag läst i tråden så finns det separata ställen för sexbrott/peddos.

Skogomeanstalten ska tydligen vara en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in