Citat:
Ok. Det var inte många som gillade M-F, hon tror hon är ngt bara för hon är en plit liten som hon är så njuter hon nog.
Var det så dåligt där? När jag satt där var det bra och bra folk som satt där. Det var inte ofta man såg plitarna om det inte var närvaro/posten och sånt.
Är tandläkarna/tandkliniken kvar?
Var det så dåligt där? När jag satt där var det bra och bra folk som satt där. Det var inte ofta man såg plitarna om det inte var närvaro/posten och sånt.
Är tandläkarna/tandkliniken kvar?
Jag hade aldrig suttit förut och kommer aldrig sitta igen så jag kanske var extra känslig. Vi fick dessutom Corona på hela anstalten under min tid där och det var ren katastrof hur den hanterades.
Plitarna ALLTID sena till närvaro och spydiga när vi kommenterade det. Vi fick misskötsamhet för minsta försening men för dem var det ok att komma 30 minuter efter utsatt tid där vi satt som jäkla hönor på rad och väntade. Posten kom inte varje dag, de skyllde alltid på att Svartsjö inte sorterat den eller att de inte hann dela ut den. Mycket post försvann, både utgående och inkommande. Jag lärde mig att skicka myndighetspost till kompisen som sen fick skicka vidare och i de breven skrev jag att de var skickade i flera exemplar. Undrar hur många JO och förvaltningsrätts anmälningar etc som gått upp i rök.....
Jag var en jobbig jävel som fler än en gång fick trycka upp lagtext i ansiktet på plitar och kvinsp när de klantat sig och det straffade sig i jävligt seg svarstid på hemställan och ansökningar. Givetvis hade jag koll på allt jag lämnade in och efter fem arbetsdagar skickade jag påminnelse på "hemställan skriven *datum* gällande si och så... Kanske lite passivt aggressiv
. Men de kunde ju aldrig sätta dit mig för något för jag var alltid i tid och väldigt korrekt i allt jag gjorde. Tandkliniken är kvar och upprustad pga vattenläcka så vi fick åka till Kronoberg under hela vintern. Iofs skönt med utflykt.