2022-08-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Godt spørsmål! Nei, jeg har ikke lest i noen artikler at det var "blodspor rundt omkring på gjestetoalettet" slik Skaanseth hevder.

Det stod i en artikkel at poltiiet skulle undersøke om spor på toalettet hadde vært forsøkt vasket bort, men jeg vet ikke om vi har fått vite resultatet av disse undersøkelsene.

Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Citera
2022-08-08, 10:49
Medlem
Citat:
Du kan ikke tenke deg at GM kan ha slept AE til gjestetoalettet i 1. etasje etter et eventuelt fall i trappen som førte til knekt nakke og at AE eventuelt fikk et blødende sår i forbindelse med dette eventuelle fallet, og at blod fra dette såret også ble avsatt på gjestetoalettet (+ eventuelle spor fra kvelning ble avsatt på gjestetoalettet dersom AE kveltes mens hun lå der som følge av brudd i nakken feks)?
Slepesporene FRA gjestetoalettet og ut i entreen, kan ha blitt avsatt senere da GM forflyttet AE fra gjestetoalettet til entreen og videre ut av huset.

Dere som har mer greie på slikt enn Skaanseth:
Kan
det ikke ha foregått slik?

Jeg er enig med deg at et slikt hendelsesfoløp er mulig, ut i fra de opplysningene jeg kjenner til.
Citera
2022-08-08, 11:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det er like greit å sette en strek for denne diskusjonen.

Du bryr deg ikke om hvordan to erfarne tidligere etterforskere fra Kripos tolket sporene.

Du bryr deg heller ikke om beviser på at det er fullt mulig å kvele en person uten det er med vilje.

Da er det ingenting som kan hjelpe deg. Du får vel konkludere med at TH snek seg ut av vinduet på Futurum. AE ble skutt i badekaret, og deretter kvalt, før hun ble plassert i veggen i S4.

Tidligere etterforskere fra Kripos har ikke noe mer innsyn enn det lille du har.
Jeg tar stilling til hva nåværende Kripos-folk sier, ikke det avdankede Kripos-folk sa for flere år siden.
Citera
2022-08-08, 12:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du kan ikke tenke deg at GM kan ha slept AE til gjestetoalettet i 1. etasje etter et eventuelt fall i trappen som førte til knekt nakke og at AE eventuelt fikk et blødende sår i forbindelse med dette eventuelle fallet, og at blod fra dette såret også ble avsatt på gjestetoalettet (+ eventuelle spor fra kvelning ble avsatt på gjestetoalettet dersom AE kveltes mens hun lå der som følge av brudd i nakken feks)?
Slepesporene FRA gjestetoalettet og ut i entreen, kan ha blitt avsatt senere da GM forflyttet AE fra gjestetoalettet til entreen og videre ut av huset.

Dere som har mer greie på slikt enn Skaanseth:
Kan
det ikke ha foregått slik?

Nei, jeg kan ikke eventuelt tenke meg at det er slik det har foregått.
Hvis hun hadde knekt nakke, så kunne hun ikke røre seg, og da var det vel bare å bære henne rett i bilen? Eller hva? Hva skulle han ha henne på badet for?
Og hvorfor var det blod fra Anne på og rundt toalettsetet?
Dette blir for dumt. Det var dette med å klare å skille mellom fantasi og virkelighet som jeg sa til deg for lenge siden. Men du har visst ikke bedret deg.
Citera
2022-08-08, 12:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det største problemet, er vel at du ikke får fem flate øre.

Jeg har penger så jeg klarer meg.
Citera
2022-08-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nei, jeg kan ikke eventuelt tenke meg at det er slik det har foregått.
1. Hvis hun hadde knekt nakke, så kunne hun ikke røre seg, og da var det vel bare å bære henne rett i bilen? Eller hva? Hva skulle han ha henne på badet for?
2. Og hvorfor var det blod fra Anne på og rundt toalettsetet?
Dette blir for dumt. Det var dette med å klare å skille mellom
3. fantasi og virkelighet som jeg sa til deg for lenge siden. Men du har visst ikke bedret deg.
1. GM hadde kanskje ikke bilen stående rett utenfor akkurat da. Bilen måtte kanskje hentes og kjøres over plen. GM måtte kanskje vaske bort eventuelle avslørende blod m.m. fra trappevegg + andre eventuelle spor mellom trapp og entre.
2. HVOR har du lest at det var blod fra AE på og rundt toalettsetet?
3. Skaanseths "kvalitetssikrede" eventyr inneholder mye fantasi.
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-08 kl. 12:18.
Citera
2022-08-08, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Så mangt? Med opplysningene i saken som har framkommet så burde du nå etter hvert skjønne at det ikke er så ekstremt mange SANNSYNLIGE motiv som gjenstår. ...
Vi har ikke fått opplysninger som sier helt klart hva motivet er. Politiet etterforsker både kidnapping og drapshypotesen. Det mangler bevis. Et motiv behøver ikke være logisk for andre, dersom det kun er 1 gjerningsperson.
Siden politiet mener at det som har skjedd er planlagt, synes jeg kidnapping er mest sannsynlig. Hvilke motiv som er mest sannsynlig, kommer an på hvem kidnapperne/kidnapperen er. Det er mye som tyder på at penger var motivet i denne saken, men selv om penger er det tradisjonelle motivet ifm kidnapping, kan det likevel være flere motiv i samme sak.
Det som har skjedd er planlagt + TH har alibi + Håpløst å få medhjelpere til partnerdrap = Kidnapping
Citera
2022-08-08, 12:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
1. GM hadde kanskje ikke bilen stående rett utenfor akkurat da. Bilen måtte kanskje hentes og kjøres over plen. GM måtte kanskje vaske bort avslørende blod m.m. fra trappevegg + andre spor mellom trapp og entre.
2. HVOR har du lest at det var blod fra AE på og rundt toalettsetet?
3. Skaanseths eventyr inneholder mye fantasi.

Hvorfor dette 1,2,3-tullet ditt? Klarer du ikke å føre en vanlig samtale uten å miste kontroll, er det det?
Jeg hadde rett ang jakka. 2 dager etterpå sto det i media.
Jeg hadde rett ang at skilsmissekontrakten var 6 år gammel. Det var heller ikke nevnt i media på det tidspunktet.
Jeg har rett når jeg sier at slepesporet består av avføring (bæsj), og ikke blod, urin eller spy.
Dette har ikke stått i media noen steder, men du kommer til å få se at jeg hadde rett.
Du kommer også til å få se at jeg hadde rett ang det med blod. Det var ikke bare i trappa at de fant blod.
Her er et lite hint: "Politiet beslagla toalett-deler"
https://www.tv2.no/a/11631804/
Citera
2022-08-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvorfor dette 1,2,3-tullet ditt? Klarer du ikke å føre en vanlig samtale uten å miste kontroll, er det det?
Jeg hadde rett ang jakka. 2 dager etterpå sto det i media.
Jeg hadde rett ang at skilsmissekontrakten var 6 år gammel. Det var heller ikke nevnt i media på det tidspunktet.
Jeg har rett når jeg sier at slepesporet består av avføring (bæsj), og ikke blod, urin eller spy.
Dette har ikke stått i media noen steder, men du kommer til å få se at jeg hadde rett.
Du kommer også til å få se at jeg hadde rett ang det med blod. Det var ikke bare i trappa at de fant blod.
Her er et lite hint: "Politiet beslagla toalett-deler"
https://www.tv2.no/a/11631804/
De gangene du hadde rett, hadde du gjettet rett eller hadde du fått informasjonen fra noen?
Citera
2022-08-08, 12:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi har ikke fått opplysninger som sier helt klart hva motivet er. Politiet etterforsker både kidnapping og drapshypotesen. Det mangler bevis. Et motiv behøver ikke være logisk for andre, dersom det kun er 1 gjerningsperson.
Siden politiet mener at det som har skjedd er planlagt, synes jeg kidnapping er mest sannsynlig. Hvilke motiv som er mest sannsynlig, kommer an på hvem kidnapperne/kidnapperen er. Det er mye som tyder på at penger var motivet i denne saken, men selv om penger er det tradisjonelle motivet ifm kidnapping, kan det likevel være flere motiv i samme sak.
Det som har skjedd er planlagt + TH har alibi + Håpløst å få medhjelpere til partnerdrap = Kidnapping

Hvis penger var motivet, hvorfor ventet de i nesten 1 år med å dra inn pengene?

Vi kan være enige om at penger er motivet, eller en del av motivet, men da snakker vi om at TH ikke skulle miste penger.
Citera
2022-08-08, 12:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
De gangene du hadde rett, hadde du gjettet rett eller hadde du fått informasjonen fra noen?

Det skal ikke du bry deg noe om.
Citera
2022-08-08, 12:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Det finnes et firma som heter CardPass og det skrives nøyaktig slik CardPass-brukeren har skrevet navnet sitt med stor C og P og navnet er skrevet i ett ord og ingen bindestrek eller andre tegn. CardPass-firmaet ble opprettet litt før CardPass-brukeren oppstod mener jeg. Man kan søke på CardPass-firmaet og sammenligne dette hvis man har tid og lyst. Jeg tror CardPass-brukeren har jobbet på flyplass eller i hotellbransjen og hvis man ser på alle passene vedkommende selger vil man lettere kunne finne ut av hvor vedkommende har jobbet med tanke på hvor alle disse menneskene har vært. Det kan da ikke være så vanskelig å finne en sammenheng her for politiet? Vedkommende kan ha jobbet hos CardPass eller kan ha hatt kontakt med firmaet. Vedkommende ser ut til å være svært datakyndig. Når man er på flyplass sitter det folk og kontrollerer alle passene til alle som går gjennom passkontrollen på dataskjerm og det kan vel være slik at dette materialet lagres også. Derfor tenker jeg flyplass og hotell.

Vel, vi har jo en tysker med brokete CV som de siste 10 årene har vært hotellsjef på Kvitfjell.
Før det var han hotellsjef på flere norske turisthoteller, bl.a. i Kvinesdal hvor han og kona
var en slags gallionsfigurer for Hotel Utsikten. Merkelig nok sa de opp på dagen av "private grunner"
etter kun fem måneder.

Jeg tror hoteller er mer sannsynlig enn flyplasser når det gjelder skimming av pass.
Sikkerhetsopplegget på flyplasser gjør det nok vanskelig for folk som driver med
dette som "business".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in