2022-08-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje det var slik GM tenkte også?

Nei, en gjerningsmann som hadde til hensikt å ramme TH ville selvfølgelig ikke tatt seg hverken bryet eller tatt en unødvendig sjanse på å bli sporet når TH nå var siktet. Ville bare gnidd seg i henda om vedkommende fantes.
Citera
2022-08-07, 23:39
Medlem
Citat:
Jøss, vet du noe om THs testamente også?

Tipper TH føler mer forakt for de/den vattnissen/e som bistod han enn forakten han til tider følte for sin kone. Ingen ting vil da føles bedre enn at de tror de ved hjelp av aktiv ryggsleiking og sine bidrag til over år tror de vil tilgodeses etter hans bortgang og kunne sitte å tenke at slik blir det nok ikke. Har ikke TH bablet noe om at rettferdigheten alltid seirer til slutt, men det kan ta litt tid. Kanskje tåkefyrsten har noe helt spesielt i tankene?

Jaja de som eventuelt håper på, får vente å se.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-07 kl. 23:40. Anledning: Tillegger
Citera
2022-08-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenkte akkurat det samme som du skrev

Men noen her som har bestemt seg for at TH er GM, tror visst at TH er dum.
Hvis TH var GM, kunne han jo ha sørget for å sende meldingen "for sent hun er død".
Hvorfor denne meldingen ("for sent hun er død") ikke ble sendt av Motparten? Jeg tenker at det var fordi Motparten ønsket penger.

Har du noen gang tenkt at ved å gjøre det, så har man bekreftet at hun er død. Og følgene av det? Ikke det nei.
Citera
2022-08-07, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tipper TH føler mer forakt for de/den vattnissen/e som bistod han enn forakten han til tider følte for sin kone. Ingen ting vil da føles bedre enn at de tror de ved hjelp av aktiv ryggsleiking og sine bidrag til over år tror de vil tilgodeses etter hans bortgang og kunne sitte å tenke at slik blir det nok ikke. Har ikke TH bablet noe om at rettferdigheten alltid seirer til slutt, men det kan ta litt tid. Kanskje tåkefyrsten har noe helt spesielt i tankene?

Jaja de som eventuelt håper på, får vente å se.
Citat:
Tipper TH føler mer forakt for de/den vattnissen/e som bistod han enn forakten han til tider følte for sin kone. Ingen ting vil da føles bedre enn at de tror de ved hjelp av aktiv ryggsleiking og sine bidrag til over år tror de vil tilgodeses etter hans bortgang og kunne sitte å tenke at slik blir det nok ikke.
Kan du forklare nærmere hva du mener her? Du var litt utydelig.
Citera
2022-08-07, 23:50
Medlem
Citat:
Kan du forklare nærmere hva du mener her? Du var litt utydelig.

Les det gjerne flere ganger om det skulle være behov for det.
Citera
2022-08-08, 00:12
Avslutad
Citat:
Nei, en gjerningsmann som hadde til hensikt å ramme TH ville selvfølgelig ikke tatt seg hverken bryet eller tatt en unødvendig sjanse på å bli sporet når TH nå var siktet. Ville bare gnidd seg i henda om vedkommende fantes.
Vi vet ikke kidnappernes motiv.

Men TH var ikke offisielt siktet på det tidspunktet. Det var bare hovedhypotesen som ble forandret til "drap, fingert som kidnapping". Det kunne tolkes som at politiet trodde at saken dreide seg om en kidnapping, som hadde gått galt.

Det var et tydelig utspill som tydet på at løsepenger ikke ville bli utbetalt uten livsbevis.

Dersom motivet var penger, gir det mening at kidnapperne tar ny kontakt. Det gir også mening at de ikke tar kontakt flere ganger, etter at de har mottatt betaling for livsbevis, fordi AEH mest sannsynlig er død.

Kidnapperne vet at politiet gjennomskuer fake livsbevis, og dermed er ikke videre kontakt verdt risikoen.

Kidnapperne er fornøyd med betalingen. Kanskje finnes det et hevnmotiv også, og at utviklingen i saken blir en slags bonus.

Jeg skriver kidnapperne, men utelukker ikke at det bare finnes 1 kidnapper. Motivet kan være så mangt.
Citera
2022-08-08, 00:14
Avslutad
Citat:
Les det gjerne flere ganger om det skulle være behov for det.
Jeg har lest flere ganger, men det er fremdeles utydelig.
Du skrev:
Citat:
Tipper TH føler mer forakt for de/den vattnissen/e som bistod han enn forakten han til tider følte for sin kone. Ingen ting vil da føles bedre enn at de tror de ved hjelp av aktiv ryggsleiking og sine bidrag til over år tror de vil tilgodeses etter hans bortgang og kunne sitte å tenke at slik blir det nok ikke.
Antyder du at eventuelle medhjelpere ikke forventer betaling for å ha medvirket til drap, før TH er død?
Du mener medvikerne tror de står oppført i THs testamente?
Senast redigerad av Havhest 2022-08-08 kl. 00:21.
Citera
2022-08-08, 00:24
Medlem
Citat:
Er det 3 hovedgrupper debattanter her?
1. Tunnellgjengen som forhåndsdømmer TH og som har bestemt seg for at TH MÅ være skyldig.
2. De som ikke har bestemt seg men har mest tro på TH-er-skyldig-hypotesene.
og
3. Vi som holder mange hypoteser åpne.

Du glemte nr 4. som enkelte av dere er en del av: "Tunnellgjengen som har bestemt seg for å forsvare TH og mener han er uskyldig".
Citera
2022-08-08, 00:30
Medlem
Citat:
Vi vet ikke kidnappernes motiv.

Men TH var ikke offisielt siktet på det tidspunktet. Det var bare hovedhypotesen som ble forandret til "drap, fingert som kidnapping". Det kunne tolkes som at politiet trodde at saken dreide seg om en kidnapping, som hadde gått galt.

Det var et tydelig utspill som tydet på at løsepenger ikke ville bli utbetalt uten livsbevis.

Dersom motivet var penger, gir det mening at kidnapperne tar ny kontakt. Det gir også mening at de ikke tar kontakt flere ganger, etter at de har mottatt betaling for livsbevis, fordi AEH mest sannsynlig er død.

Kidnapperne vet at politiet gjennomskuer fake livsbevis, og dermed er ikke videre kontakt verdt risikoen.

Kidnapperne er fornøyd med betalingen. Kanskje finnes det et hevnmotiv også, og at utviklingen i saken blir en slags bonus.

Jeg skriver kidnapperne, men utelukker ikke at det bare finnes 1 kidnapper. Motivet kan være så mangt.

Du skal gjerne få tro at det finnes kidnapper/e for min del og spekulerer i antall og motiv alt etter som det passer.

Selv tror jeg ikke det finnes noen kidnappere. Jeg tror Fru Hagen er drept av sin ektemann og at han har hatt en vattnisse, alternativt flere nisser som gjorde det mulig for han å gjennomføre dette. Å bruke tid på forsøke overbevise noen om at det jeg tror er det andre bør tro er ikke helt min greie.
Citera
2022-08-08, 00:40
Avslutad
Citat:
Du skal gjerne få tro at det finnes kidnapper/e for min del og spekulerer i antall og motiv alt etter som det passer.

Selv tror jeg ikke det finnes noen kidnappere. Jeg tror Fru Hagen er drept av sin ektemann og at han har hatt en vattnisse, alternativt flere nisser som gjorde det mulig for han å gjennomføre dette. Å bruke tid på forsøke overbevise noen om at det jeg tror er det andre bør tro er ikke helt min greie.
Ja, tror man på nisser, så er det meste mulig. Men man kan ikke tiltale TH på det grunnlaget, ved å si at medhjelperne var nisser. Og når man i tillegg røper at nissene er laget av vatt, da går det "rett vest".
Citera
2022-08-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Anonfiles fungerar också.

Det finnes et firma som heter CardPass og det skrives nøyaktig slik CardPass-brukeren har skrevet navnet sitt med stor C og P og navnet er skrevet i ett ord og ingen bindestrek eller andre tegn. CardPass-firmaet ble opprettet litt før CardPass-brukeren oppstod mener jeg. Man kan søke på CardPass-firmaet og sammenligne dette hvis man har tid og lyst. Jeg tror CardPass-brukeren har jobbet på flyplass eller i hotellbransjen og hvis man ser på alle passene vedkommende selger vil man lettere kunne finne ut av hvor vedkommende har jobbet med tanke på hvor alle disse menneskene har vært. Det kan da ikke være så vanskelig å finne en sammenheng her for politiet? Vedkommende kan ha jobbet hos CardPass eller kan ha hatt kontakt med firmaet. Vedkommende ser ut til å være svært datakyndig. Når man er på flyplass sitter det folk og kontrollerer alle passene til alle som går gjennom passkontrollen på dataskjerm og det kan vel være slik at dette materialet lagres også. Derfor tenker jeg flyplass og hotell.
Citera
2022-08-08, 01:45
Medlem
Citat:
Kanskje CardPass er aktiv med salg av samme eller lignende produkter under et annet brukernavn og på samme salgssider og/eller på andre salgssider nå?

hva med brukeren zzz da? hvordan kan den personen ha samme nick som deg? mulig du har skrevet noe om dette, men jeg har ikke lest så mye her i det siste, så fint om du forklarer dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in