Citat:
Ursprungligen postat av
Gina33
hva med brukeren zzz da? hvordan kan den personen ha samme nick som deg? mulig du har skrevet noe om dette, men jeg har ikke lest så mye her i det siste, så fint om du forklarer dette.
Jeg vet ikke hvorfor den personen valgte det brukernavnet. Kanskje han ønsket brukernavn z eller zz men noen andre hadde allerede tatt de brukernavnene og han derfor la til en ekstra z?
Det er kanskje tilfeldig hva enkelte velger som brukernavn. Noen velger kanskje både et brukernavn og et passord
som er lett å huske, slik at de slipper å være avhengig av notater.
Edit: Z er den siste bokstaven i det engelske alfabetet. For noen som skal lage et kort brukernavn, så er det kanskje like naturlig å velge bokstaven Z som bokstaven A?
Jeg har sett andre steder at brukernavn som ligner på ABC, 111 og lignende er i bruk, og det kan tyde på at mange (eventuelt for enkelhets skyld?) velger å starte med de første bokstavene i alfabetet eller et av de laveste tallene når de skal lage seg et brukernavn.
Brukernavn som ABC og 111 o.l. virker også
mer anonyme enn brukernavn som Volvo eller Polkagris feks.
På et slikt nettsted som den brukeren er, Gina33: Det er kanskje også lettere for vedkommendes kunder å huske et kort brukernavn enn et langt brukernavn dersom de skal søke han opp fordi de ønsker å kjøpe flere dokumenter etc fra han? Jeg vet ikke hvordan det fungerer inne på slike nettsted.