2022-08-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är 100% klarlagt att det är samma person som chattat som sen dyker upp vid konfrontationen. Vad du har för motiv att neka till detta vet bara du men jag har min misstankar.

Nej, det är inte klarlagt. I vissa fall får Dumpen till livechattar via kamera strax innan en träff, och då kan jag köpa att det är rimligare att anta att det är samma person. Rimligare att anta och klarlagt är inte samma sak. I vissa fall har gäddorna erkänt, och då köper jag att det är samma. Långt från alla gäddor dock.
Citera
2022-08-07, 11:23
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Självklart får de inte "napp" på en gång. Den barnvänliga miljön består väl delvis av Kik? Finns faktiskt många vuxna som använder det, uppenbarligen. Att de hänger i en "barnvänlig miljö" är fel säger du, vad säger du då om pedofilerna som haffas som uppenbarligen också hänger i den "barnvänliga miljön"? Nej det passar ju inte in i din agenda att prata om det. Allt är dumpens fel och det är synd om pedofilerna som ertappas med sina smutsiga fingrar i kakburken. Antagligen får de barn på kroken som INTE skriver i sexuellt syfte, och? De försöker "komma in på sextalk"...återigen har du fått det helt om bakfoten. Senaste fångsten: "Hej sötnos! Så du är nyfiken på dominans och äldre? Master från Malmö här. Lust att chatta?".

Uppenbarligen inleder pedofilen ifråga "sextalket" med det förmodade barnet...Men återigen och om Dumpen har ett sexuellt språkbruk och låtsas vara barn? Hur kan man vara så dum som pedofil att nappa på det? Du har inte kunnat ta bort ansvarsbördan hos pedofilerna i fråga även om Dumpen också teoretiskt har groomat. Varför pratar du inget om pedofilerna?

Såklart men frågar igen då, varför skulle alla dessa hitta på att de förgripit sig på barn? I vilket syfte? En och en annan kanske drar nån historia från röven men det är högst osannolikt att alla skulle hitta på, snarare tvärtom, många talar säkert sanning. För ser helt ärligt inte varför man skulle ljuga om en sån sak, om man inte är mycket svagsint då alltså.

Inte Dumpen som förstör bevisning, utan pedofilerna som flugit under radarn under flera år som ändå förmodligen aldrig skulle haffats, som förstör bevisningen. Argumenten mot Dumpen är fortfarande mycket svaga ser jag.
Med tanke på att Dumpen inte är objektiva och klipper efter eget huvud så är det inte alls uppenbart att mannen har inlett på det sättet som Dumpen vill göra gällande. Beträffande människor som hittar på saker så finns det massor av skäl, oftast att de vill göra sig intressanta skulle jag tro. Oavsett skäl så kan man inte anse något vara styrkt bara för att någon säger att de har gjort något, i synnerhet inte när det gäller sexrelaterade ting. Jag säger bara Sture Bergwall, host host...
Citera
2022-08-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Håller med om att det i början av Dumpens liv inte var så troligt. Men idag, när Dumpen är allmänt känt, så är det inte alls speciellt otroligt eller svårt. Eventuella dicpics jämförs ju inte med verkligheten, den uthängda är också i ett läge där det inte spelar någon som helst roll vad den säger då ingen tror på personen i fråga, det finns ju chattloggar.

Vi har ju sett tidigare vad påstådda sexchattar med minderåriga lett till, Hanif Bali till exempel, vilken plats är det han har på riksdagslistan i år??

Ditt inlägg säger absolut ingenting om hur ett ex kan sitta och skriva i sin föredettas namn och bestämma träff samtidigt som det är den föredetta man vill sätta dit som pedofil som alltid dyker upp på avtalad tid och plats. Ingenting av det går ihop. Bara en sjukt dålig förklaring för att rentvå pedofilerna som haffats. Och om det vore så (vilket jag knappast tror), så är det antagligen en försvinnande liten andel som faktiskt haft oturen att dyka upp på samma plats och tid som ens ex sagt att man ska dyka upp på till Dumpen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Vänförfrågan och vänsförslag är inte samma sak.

Som jag förstått kan man få vänförslag av följande anledningar

- På en profil jag själv har besökt
- Personen har besökt min fb-profil
- Jag har gemensamma vänner med personen

Precis även andra algoritmer spelar in. Om man befunnit sig på samma plats t.ex., använt samma Wi-fi nätverk osv.
Citera
2022-08-07, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du är verkligen korkad på riktigt. Hur förklarar du annars att samma person som chattar dyker upp fysiskt på den avtalade platsen?

Och ditt försök att ta bort fokus från gäddorna genom att jämföra med Hanif Bali är bara patetiskt. Det är inget i hans fall som ens kommer i närheten av gäddorna som Dumpen fiskar upp.
du om nån i tråden är lovligt korkad. Tror du på riktigt att det skulle räknas som teknisk bevisning att dyka upp på en förutbestämd plats?

Vet du öht nåt om vad som krävs för att fälla nån? tror inte det. du tror det räcker med magkänsla och rykten.
Idiot. var glad att du lever i ett rättssamhälle och inte i nåt sharialand med stening osv som straff utan rättslig prövning
Citera
2022-08-07, 11:32
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
angående han i busken

*ASGARV*

Killar : brukar ni raka pungarna på varandra?

skulle inte förvåna mej om ni gör det.

Ingen normal kille rakar en annans snubbes balle
Citera
2022-08-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Med tanke på att Dumpen inte är objektiva och klipper efter eget huvud så är det inte alls uppenbart att mannen har inlett på det sättet som Dumpen vill göra gällande. Beträffande människor som hittar på saker så finns det massor av skäl, oftast att de vill göra sig intressanta skulle jag tro. Oavsett skäl så kan man inte anse något vara styrkt bara för att någon säger att de har gjort något, i synnerhet inte när det gäller sexrelaterade ting. Jag säger bara Sture Bergwall, host host...

Visst finns det svagsinta som hittar på såna sjuka saker, men håller det fortfarande som osannolikt för de flesta fall i Dumpen. Hur gör man t.ex. sig intressant genom att säga att man serverat sitt spädbarn med vällingpiss som någon skrev i chatten? Visst finns det sjuklingar som hittar på allt möjligt men ser inte att så skulle vara fallet här. Det är sjuka individer som tror att de pratar med lika sjuka individer (Dumpen) som erkänner att de till viss del levt ut sina sjuka fantasier.

Hur mycket klipper Dumpen chattarna och när görs detta? Som jag förstått det har man gjort det av mycket ömmande skäl när någon t.ex. beskrivit hur man utfört riktiga övergrepp osv. Alltså riktigt grova saker. Man har inte mycket att vinna på om man klipper i övrigt och editerar hur man vill. Tror just deras klippning överdrivs en del av skribenter här i ett försök att smutskasta Dumpen ytterligare och underminera deras arbete.
Citera
2022-08-07, 11:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Visst finns det svagsinta som hittar på såna sjuka saker, men håller det fortfarande som osannolikt för de flesta fall i Dumpen. Hur gör man t.ex. sig intressant genom att säga att man serverat sitt spädbarn med vällingpiss som någon skrev i chatten? Visst finns det sjuklingar som hittar på allt möjligt men ser inte att så skulle vara fallet här. Det är sjuka individer som tror att de pratar med lika sjuka individer (Dumpen) som erkänner att de till viss del levt ut sina sjuka fantasier.

Hur mycket klipper Dumpen chattarna och när görs detta? Som jag förstått det har man gjort det av mycket ömmande skäl när någon t.ex. beskrivit hur man utfört riktiga övergrepp osv. Alltså riktigt grova saker. Man har inte mycket att vinna på om man klipper i övrigt och editerar hur man vill. Tror just deras klippning överdrivs en del av skribenter här i ett försök att smutskasta Dumpen ytterligare och underminera deras arbete.
Osannolikt i de flesta fall, alltså osannolikt i mer än hälften av fallen. Det låter inte särskilt betryggande.

Beträffande vällingpisset så behöver du tänka utanför boxen för att förstå. Jag brukar inte skriva om vad jag gillar, men jag kan väl sträcka mig till att det inte riktigt är min grej att göra välling av piss. Det innebär inte att jag inte kan förlika mig med tanken på att det finns människor som tycker att det är högintressant. Som du själv skriver så trodde mannen som skrev om vällingen att han pratade med en annan person med samma intresse. Där har du ditt skäl till att han eventuellt skulle vilja göra sig intressant på det sättet.

Beträffande klippningen så vet jag inte hur mycket det klipps, men jag vet att det förekommer. Det räcker för att man skall kunna dra slutsatsen att Dumpen inte är objektiva, och att chattarna därför inte går att lita på. Jämför med hur det går till inom rättsväsendet. Hur skulle det se ut om åklagare bara tog med det som talade till den tilltalades nackdel, och vägrade låta försvaret granska slasken? Jag behöver inte säga mer, för det är helt uppenbart att det hade varit absurt.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-08-07 kl. 12:01.
Citera
2022-08-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kuratorgäddan har på en av sina bilder så kallade jockstraps, jag uppmanar flashbackare att googla jockstrap så får ni ser vad det är, säljs bland annat på QX.

Jag har läst det som kuratorgäddan har skrivit och det ser inte alls ljust ut för honom. Jag skulle bedöma honom som ett riktigt äckel som verkligen bör se om sin psykiska hälsa och reda ut sin gränslösa hjärna. Han uppvisar uselt omdöme, är gränslös, saknar självinsikt och verkar dessutom korkad. Jobbade han som kurator på skola, kanske med barn o ungdomar?

På hans facebook eller?
Citera
2022-08-07, 12:01
Medlem
.
Senast redigerad av Grumbo 2022-08-07 kl. 12:08.
Citera
2022-08-07, 12:06
Medlem
Intressant att Patrik Sjöberg har deltagit i podcasten "Nemo möter en vän". Han är nämligen dömd för att ha haft sex med en 14 åring.

Men men, självklart är det inte viktigt när det gäller att få tid i rampljuset.
Citera
2022-08-07, 12:08
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Han är väl bara i 30 års åldern????

Nej det är han inte.

Den här gäddan kommer hamna på top 3 som fastnar på min näthinna (med Skånegäddan som låtsades vara fiskare själv och hundgäddan från Lysekil som jag hoppas inte längre har ansvar för den fina hunden) riktigt farlig man som har ett jobb och kontakter som gör att han ”smälter in” och har möjligheter att skada många barn.

Hoppas någon uppdaterar så småningom så vi vet att han inte längre arbetar med ungdomar.
Citera
2022-08-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej det är han inte.

Den här gäddan kommer hamna på top 3 som fastnar på min näthinna (med Skånegäddan som låtsades vara fiskare själv och hundgäddan från Lysekil som jag hoppas inte längre har ansvar för den fina hunden) riktigt farlig man som har ett jobb och kontakter som gör att han ”smälter in” och har möjligheter att skada många barn.

Hoppas någon uppdaterar så småningom så vi vet att han inte längre arbetar med ungdomar.

Aha det fanns en annan med samma namn som var yngre på google, tack för infon och rättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in