2022-08-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Jag vill inte verka otrevlig då tonen här inne känns rätt tråkig, men det var ju det han skrev i sin första post.

(FB) Cannabis dispensary Thailand

Tror alla bör gå och lägga sig nu.

Riktigt bra information för alla oss expats som gillar att röka lite.

Ja han sa det men jag har läst att det var THC på max 0,2%. Och istället för att skriva att det är en missuppfattning som ”universal media” har rapporterat om så kör han med sin besserwisser stil. Istället för att bara fint påpeka att det är en missuppfattning som media rapporterat om. Att någon säger något på FB betyder det inte att det stämmer.

Återigen, jag vet nu att THC buds är lagligt.
Citera
2022-08-06, 23:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag vill inte verka otrevlig då tonen här inne känns rätt tråkig, men det var ju det han skrev i sin första post.

(FB) Cannabis dispensary Thailand

Tror alla bör gå och lägga sig nu.

Fast nu hade han ju faktiskt rätt i det avseendet att det endast gäller extrakt och inte själva blomman.

Det går faktiskt att ändra sig och säga: du hade rätt och jag hade fel. Det är en fin mänsklig egenskap imo

Riktigt bra information för alla oss expats som gillar att röka lite.

Citatet kommer härifrån och säger inte vad Tomtefar eller du tror. Läs på.

https://www.tilleke.com/insights/thailand-removes-cannabis-from-the-narcotics-list-whats-next-for-the-industry/
Citera
2022-08-06, 23:45
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej. Du har uppfattat mig korrekt och missuppfattat det andra. Läs mina länkar så ser du.

Men det står ju i länken du skickade att

Citat:
Q: IS MARIJUANA LEGAL IN THAILAND NOW?

The short answer is low-THC marijuana for home cultivation is considered legal from June 9. The law considers low THC (tetrahydrocannabinol) to be 0.2% by weight or lower. A higher percentage for cannabis and hemp extracts is still illegal.

Citat:
Q: WHAT ARE THE PENALTIES IF YOU BREAK THE NEW LAW?

Marijuana extractions containing more than 0.2% THC by weight will still be recognised as a Type 5 substance and regulated under laws pertaining to narcotic control and suppression.

https://www.bangkokpost.com/business/2322378/seeing-through-the-haze-the-new-pot-law

Det är ju extraktionen av cannabisplantan till olja, hasch, gummybears, wax osv som är olagligt med högre halt än 0,2%. Den lagen gäller alltså inte med själva blomman (budsen).
Citera
2022-08-06, 23:47
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikou
Ja han sa det men jag har läst att det var THC på max 0,2%. Och istället för att skriva att det är en missuppfattning som ”universal media” har rapporterat om så kör han med sin besserwisser stil. Istället för att bara fint påpeka att det är en missuppfattning som media rapporterat om. Att någon säger något på FB betyder det inte att det stämmer.

Återigen, jag vet nu att THC buds är lagligt.

Gött mos. Jag tror bara han blev frustrerad över att ingen förstod vad han menade
Citera
2022-08-06, 23:47
Medlem
Citat:
Nej. Du har uppfattat mig korrekt och missuppfattat det andra. Läs mina länkar så ser du.

Har kollat din länk och jag tror det är det här stycket som du hakat upp dig på? För det var samma sak som jag läste förut.

Q: IS MARIJUANA LEGAL IN THAILAND NOW?

The short answer is low-THC marijuana for home cultivation is considered legal from June 9. The law considers low THC (tetrahydrocannabinol) to be 0.2% by weight or lower. A higher percentage for cannabis and hemp extracts is still illegal.
Citera
2022-08-06, 23:53
Medlem
macdress avatar
Citat:

https://www.tilleke.com/insights/thailand-removes-cannabis-from-the-narcotics-list-whats-next-for-the-industry/

Citat återigen från det du länkade:

Citat:
The Ministry of Public Health (MOPH) announced in the Government Gazette that from June 9, 2022, “only cannabis extract with tetrahydrocannabinol (THC) of more than 0.2% by weight will be considered a narcotic.”
Citat:
Q: Can we sell and buy inflorescence if the THC in the dried portion of the inflorescence is more than 0.2% by dried weight?
A: Yes. The inflorescences, seeds, plants, and roots of cannabis are no longer classified as narcotics. They can be sold and purchased in Thailand without prior regulatory approval

Du har hakat upp dig på något. Vet inte om det rör själva ordet extrakt eller vad det är men du måste lära dig att skilja på extrakt och själva blomman.
Citera
2022-08-06, 23:57
Medlem
Citat:

https://www.bangkokpost.com/business/2322378/seeing-through-the-haze-the-new-pot-law

Det är ju extraktionen av cannabisplantan till olja, hasch, gummybears, wax osv som är olagligt med högre halt än 0,2%. Den lagen gäller alltså inte med själva blomman (budsen).

Tycker det där stycket var dåligt skrivet. Inte konstigt att media snappat upp fel. Det står ju ”low THC…”. Skitsamma, nu har vi rett ut det och det blir en flygresa till Thailand ASAP. Rulla en fet och njuta av palmerna, frukterna och maten.
Citera
2022-08-07, 00:00
Medlem
macdress avatar
Citat:
Tycker det där stycket var dåligt skrivet. Inte konstigt att media snappat upp fel. Det står ju ”low THC…”. Skitsamma, nu har vi rett ut det och det blir en flygresa till Thailand ASAP. Rulla en fet och njuta av palmerna, frukterna och maten.

For sure!! 👍

Land of smiles and glassy eyes
Citera
2022-08-07, 00:00
Medlem
Citat:

” This means that now anyone can grow, sell, or purchase cannabis seeds, plants, and inflorescence freely in Thailand, and licenses for the cultivation, possession, and distribution of cannabis are no longer required.

Inflorescence betyder blommor på engelska. Aka buds
Citera
2022-08-07, 00:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Ja alltså

The short answer is low-THC marijuana for home cultivation is considered legal from June 9. The law considers low THC (tetrahydrocannabinol) to be 0.2% by weight or lower.

Hur mycket THC får du då ha i dina 5G?
Citera
2022-08-07, 00:02
Medlem
Citat:
” This means that now anyone can grow, sell, or purchase cannabis seeds, plants, and inflorescence freely in Thailand, and licenses for the cultivation, possession, and distribution of cannabis are no longer required.

Inflorescence betyder blommor på engelska. Aka buds

Det är bara extrakt dvs vax, rosin, hasch etc etc med en thc över 0,2% som är olagligt.
Citera
2022-08-07, 00:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Citat återigen från det du länkade:

Du har hakat upp dig på något. Vet inte om det rör själva ordet extrakt eller vad det är men du måste lära dig att skilja på extrakt och själva blomman.

Har inget med extrakt att göra, utan procent per vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in