2022-08-06, 20:09
Medlem
nivea2022s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ja det förvånar dig eftersom du verkar ha snöat in dig på att alla pedofiler ska hatas och att alla är livsfarliga barnvåldtäktsmän! Så är det inte.

Utifrån litteraturen (t ex psykiatern Dr Cantor m fl, Toronto univ.) så är det 2% av befolkningen i västvärlden som har pedofil störning. I Sverige så skulle det innebära 20.000+ pedofiler. Det saknas tyvärr statistik på förövarna i sexualbrott (SCB) men det är en minoritet av pedofiler som verkligen skulle begå något övergrepp. De flesta skäms över det och flera tar sitt liv årligen.

Psykopater är exempelvis otroligt mycket "farligare" om man ser till risken för våld och brott. De är kraftigt överrepresenterade hos kriminalvården. Pedofiler är farligare för sig själva än för andra.

Dumpen har "fiskat" drygt 120 st på 1.5 år. De skulle alltså få hålla på i 249 år med samma eller högre grad av "napp". Därmed inte inräknat alla nya som tillkommer. Det är därför som förebyggande arbete är viktigt. För föräldrar, för skolor och andra institutioner.

Med andra ord så är Dumpen en ytterst värdelös metod för att komma åt problemet. Och som alla förstår så "hjälper" det inte att ett peddo blir uthängd, eftersom det är en sexuell störning! Man kan inte misshandla bort pedofili, eller ta bort det via psykisk mobbing, uthängning, eller be böner, det enda som fungerar är medicin som tar bort sexualdriften.

Patrik och Sara är helt olämpliga att konfrontera dessa människor, de saknar utbildning, de saknar medkänsla och de saknar förmåga att koppla bort Dumpen psykologiskt från sina egna övergrepp.
Jag är dålig på matematik men jag tror du får lägga till en nolla. Finns ju trots allt 10 miljoner människor i Sverige.

Dunkelfeld i tyskland säger 1-5% pedofiler (1-13 års ålder) och hebefiler (12-14 års ålder).

Pedofiler är mot den nedre delen av skalan, medans hebefiler är mot den högre delen av skalan. Men jag har aldrig hittat någon statistik på folk som sneglar på 15-17 åringar. Dem är ju också barn och många dumplingar i tråden gruppar gärna in folk som sneglar på sådana under ordet pedofiler också. Undrar hur höga procenten blir då?
Citera
2022-08-06, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Tråden är på ganska många sidor så ni får utsäkta mig om det redan nämnts. Men hur mycket pengar kan Dumpen tänkas dra in en månad? De verkar sakna sponsorer så jag antar att inkomsterna främst består av privata donationer. Skulle dumpen klara en granskning av Skatteverket?
Man får tipsa skatteverket om misstänkt svart inkomst till Sara och Patrik. Ge dem de uppgifter de behöver förutom swishnr och det.
Citera
2022-08-06, 20:18
Medlem
Citat:
Jag pissar i vad folk tror, har ingen som helst anledning att hävda mig bland Dumpens svans av lågutbildade luffare.

Jag uppmanar fler att kritisera Dumpens sjuka arbetsmetoder, folk ska kunna skriva vad de vill på Flashback utan att själva bli anklagade.

Jag noterar att det här med utbildningsnivå verkar vara mycket viktigt för dig.
Jag förstår därför att det måste vara jobbigt för dig när två helt vanliga personer utan speciell utbildning eller bakgrund tar initiativ och faktiskt agerar och inte bara snackar.
Citera
2022-08-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Man får tipsa skatteverket om misstänkt svart inkomst till Sara och Patrik. Ge dem de uppgifter de behöver förutom swishnr och det.
Vad består dina misstankar av? Har du några indikationer på att det inte går rätt till?
Citera
2022-08-06, 20:44
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Vad består dina misstankar av? Har du några indikationer på att det inte går rätt till?

Att man skall märka betalningen med "gåva" är en röd flagga. Att de skaffat bitcoinplånbok också. Har de ens något företag registrerat förresten?
Citera
2022-08-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq

Inte svarta pengar med swishdonationer. Antar att du och dina polare swishar varandra? Finns säkert nån kommunistskatt över ett visst belopp men Dumpen lär inte överskrida. Dumplingarna har kanske inte högsta förtroende hos Skatteverket men skulle det förekomma fuffens så har dom redan koll och behöver inte din hjälp lilla du. Du sitter ju inte på årets scoop liksom, ge dig nu!
Citera
2022-08-06, 20:56
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Du är helt ny på internet, va?
Klicka dig in på rubriken, scrolla ner ett par textrader, klicka på "bilden" (som egentligen är en video) som har en stor, vit play-symbol på sig (▶️).

lätt att veta att bilden är en video ....

men tack nu funkar det ....
Citera
2022-08-06, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nivea2022
Jag är dålig på matematik men jag tror du får lägga till en nolla. Finns ju trots allt 10 miljoner människor i Sverige.

Dunkelfeld i tyskland säger 1-5% pedofiler (1-13 års ålder) och hebefiler (12-14 års ålder).

Pedofiler är mot den nedre delen av skalan, medans hebefiler är mot den högre delen av skalan. Men jag har aldrig hittat någon statistik på folk som sneglar på 15-17 åringar. Dem är ju också barn och många dumplingar i tråden gruppar gärna in folk som sneglar på sådana under ordet pedofiler också. Undrar hur höga procenten blir då?
Ja jag såg det sen, tack för att du påpekade! Men siffrorna eller estimaten är ändå till Dumpens fördel, det är som du skriver lite olika antal om man delar upp i åldrar, 0.2 skulle vara de absolut sjukaste. Åldersindelning känns ändå väldigt fel, är man pedofil så är man.
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag noterar att det här med utbildningsnivå verkar vara mycket viktigt för dig.
Jag förstår därför att det måste vara jobbigt för dig när två helt vanliga personer utan speciell utbildning eller bakgrund tar initiativ och faktiskt agerar och inte bara snackar.
Du noterar helt rätt, inte superviktigt då det faktiskt finns bildade människor utan utbildning - men jag vill inte umgås med pöbelfolk då jag sällan får ut något av det. Återigen, varför är det viktigt hur jag är? Vi diskuterar Dumpen i tråden.

Att systematiskt stalka, hänga ut, ringa arbetsgivare och släktingar, förfölja och begå förtal och annat är inte att "ta initiativ".

Breivik tog också "egna initiativ" och "agerade". Tycker du att det var rätt? Vi kan börja hata folk som har över 35 i bmi, sedan hängs de ut och hetsas tills de tar livet av sig. Bra initiativ?
Citera
2022-08-06, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Inte svarta pengar med swishdonationer. Antar att du och dina polare swishar varandra? Finns säkert nån kommunistskatt över ett visst belopp men Dumpen lär inte överskrida. Dumplingarna har kanske inte högsta förtroende hos Skatteverket men skulle det förekomma fuffens så har dom redan koll och behöver inte din hjälp lilla du. Du sitter ju inte på årets scoop liksom, ge dig nu!
Det vet väl inte du var donationerna kommer ifrån? Kan mycket väl hända att det är svarta pengar, eller pengar från annan kriminalitet.

Som sagt "gåva" är red flag, det är som att jag skulle ange "gåva" till Spotify för att få premium. Det fattar ju en apa att det är skattefritt och att Sara inte tar upp det som inkomst av tjänst, vilket hon givetvis borde eftersom hon driver och frontar en sajt som levererar content. Ansvarig utgivare, Skatteverket kommer självklart att hävda att Swish är kopplat till Dumpen!

Bitcoins! Jag trodde att det bara var pedofiler och kriminella som betalade med det? Varför vill inte Sara och Patrik stå för hur mycket de omsätter med sin pedofilindustri?
Senast redigerad av TredjeDiket 2022-08-06 kl. 21:27. Anledning: T9
Citera
2022-08-06, 21:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej och himlen är blå och rosor är röda? Buhu. Det finns ju sjuka människor överallt, men min poäng är att det kan bero på (annan) psykisk sjukdom, droger, alkohol, livskris, bristande omdöme osv. Jag som förälder hade kunnat förlåta en äcklig chatt med min son eller dotter på Tiktok eller insta, även om jag hade blivit förbannad. Men ett fysiskt övergrepp hade jag troligen bröstat livstid för. Jag hade misshandlat sönder aset. Förstår du skillnaden? Förstår du skillnaden att göra det ena men bli uthängd för det andra?

Troligen förstår ni inte förrän det händer någon i er närhet. Det är så tragiskt att pöbeln ska få bestämma i rättsfrågor. Vi är tillbaka på 1600-talet mha Dumpen.

En sak är vi i alla fall överens om och det är att vi hade misshandlat sönder aset om våra barn hade kommit till skada.
Citera
2022-08-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ja jag såg det sen, tack för att du påpekade! Men siffrorna eller estimaten är ändå till Dumpens fördel, det är som du skriver lite olika antal om man delar upp i åldrar, 0.2 skulle vara de absolut sjukaste. Åldersindelning känns ändå väldigt fel, är man pedofil så är man.

Du noterar helt rätt, inte superviktigt då det faktiskt finns bildade människor utan utbildning - men jag vill inte umgås med pöbelfolk då jag sällan får ut något av det. Återigen, varför är det viktigt hur jag är? Vi diskuterar Dumpen i tråden.

Att systematiskt stalka, hänga ut, ringa arbetsgivare och släktingar, förfölja och begå förtal och annat är inte att "ta initiativ".

Breivik tog också "egna initiativ" och "agerade". Tycker du att det var rätt? Vi kan börja hata folk som har över 35 i bmi, sedan hängs de ut och hetsas tills de tar livet av sig. Bra initiativ?

Vem har sagt något om Breivik? Är det något sorts retoriskt knep bildade personer använder? Andas.

Alla handlingar har konsekvenser, bra eller dåliga. Och om man är fotbollstränare får man ta konsekvensen av att föräldrarna i inte vill att deras barn ska ha en tränare som fantiserar om sex med barn.
Citera
2022-08-06, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En sak är vi i alla fall överens om och det är att vi hade misshandlat sönder aset om våra barn hade kommit till skada.
Ja absolut! Men det är inget jag rekommenderar andra eller står och hejjar på om någon annan gör det.

Dumpen skapar en uppiskad miljö där hillbillys och bönder står och klappar i takt medan folk hängs ut på helt lösa boliner. Som två kultledare och en grupp svagbegåvade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in