2022-08-06, 16:48
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vilken sten bor du under? Hur har du kunnat missa att det finns snuskpellar på internet? Det påminner mig om den där snubben i Kvarteret Skatan som går runt med en mobil från 1980-talet och som inte vet att WTC har rasat.
Men dom som Dumpen har tagit är ju inga vanliga snuskpellar. Det är ju allvarligt sjuka odjur som vill ha analsex med treåringar och bli kissade i munnen eller slicka dom i rumpan. Det är ju svårt störda personer och inga vanliga snuskpellar.
Citera
2022-08-06, 16:48
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt? Att det finns poliser som ibland bryter mot lagar och regler? Brottsprovokation kommer sannolikt aldrig att bli lagligt i Sverige.

Jag försöker säga att pedofilerna är medvetna om sina val och skulle fullborda våldtäkt om det fanns ett riktigt barn. Du verkar inte ha den uppfattningen.
Citera
2022-08-06, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Dumpen dömer ingen. Dom presenterar bara sexchattar mellan två vuxna och en videokonfrontation och sen är det upp till dig och mig och resten av samhället att döma.
Fast det där är ju rent skitsnack! De blir kallade olika epitet och hela texten är dömande och i syfte att hänga ut. Om någon ringer runt till arbetsgivare och familj så har man väl dömt personen redan?
Citat:
Förtal . I brottsbalken 5 kap. 1 § sägs att den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning, döms för förtal.
Utpekas som brottslig och klandervärd är ju solklart! Trots att de inte begått något brott.
Citera
2022-08-06, 16:53
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Vilken sten bor du under? Hur har du kunnat missa att det finns snuskpellar på internet? Det påminner mig om den där snubben i Kvarteret Skatan som går runt med en mobil från 1980-talet och som inte vet att WTC har rasat.
Också jag blir förbluffad över svennars naivitet. Snuskgubbar har funnits i alla tider, speciellt på internet och jag minns på åttiotalet fanns dom på Heta Linjen och det var en väldig samhällsdebatt om det. Dumpen presenterar inget speciellt alls egentligen. Men kul är det. 🙂
Citera
2022-08-06, 16:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Jag försöker säga att pedofilerna är medvetna om sina val och skulle fullborda våldtäkt om det fanns ett riktigt barn. Du verkar inte ha den uppfattningen.
För det första så vet vi inte vad de vill, så allt blir bara spekulationer. För det andra så finns det inte några barn eller ungdomar som låter sig raggas upp av Leffe 56 år, så även om han vill ligga med sådana så spelar det ingen roll.
Citera
2022-08-06, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Fast du har ju ingen aning om det! Syftet kanske är att köpa sex? Eller att de bara blir kåta av att träffas och ses irl.

Av de bilder och konfrontationer jag sett så är det inte troligt att någon av dessa halvt efterblivna fegisar skulle våga sig på en kidnappning.
Citera
2022-08-06, 16:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Där har du fel att det inte väcker upp folk. Personligen hade jag inte en aning om att det fanns så många sjuka odjur på nätet. Då arbetar jag ändå mycket på nätet. Även många av mina kollegor har också reagerat med bestörtning. Sen om Dumpens metoder är rätt eller fel det får framtiden utvisa. Men just nu kan jag inte se att det finns andra metoder som är så effektiva som Dumpen.

Ja, samma här. Upptäckte Dumpen av en slump här på FB och blev väldigt illa berörd när jag såg dessa Gäddor.
Det är bra att bilder och chatt visas upp.
Jag tror det gör större påverkan när man ser verkligheten.
Precis som när bilden på den våldtagna och misshandlade 9 åriga flickan i Skellefteå visades. Det är så det ser ut i verkligheten.
Citera
2022-08-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Fast det där är ju rent skitsnack! De blir kallade olika epitet och hela texten är dömande och i syfte att hänga ut. Om någon ringer runt till arbetsgivare och familj så har man väl dömt personen redan?

Utpekas som brottslig och klandervärd är ju solklart! Trots att de inte begått något brott.

Eftersom det inte skett något brott (ev dickpics) så är det du som dömer ut dom som pedofiler inte dumpen. Samma sak med deras arbeten, inget brott har begåtts utan Dumpen presenterar bara vad personerna har gjort sedan är det upp till deras arbetsgivare att döma.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Men dom som Dumpen har tagit är ju inga vanliga snuskpellar. Det är ju allvarligt sjuka odjur som vill ha analsex med treåringar och bli kissade i munnen eller slicka dom i rumpan. Det är ju svårt störda personer och inga vanliga snuskpellar.
Det du beskriver låter som helt vanliga snuskgubbar om du frågar mig. Redan på 1990-talet så beskrevs analsex som lika vanligt som köttbullar i media, och lite kisslekar eller ett rimjob är inget som vi inte har hört om förut. Seriöst, se ett avsnitt av South Park och låt dig chockas.
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Dumpen-Quizzet! #1

Fem frågor. Först att få fem av fem rätt vinner. Här gäller att pricka in rätt gädda för följande av Patriks citat:

1. "När man är kåt och vill fika, då ring... jag menar då chattar man inte med en trettonåring, då ringer du din fruga!"

2. "Intimhygien, är det nåt att tänka på eller?"

3. "Så Vamos! Ta på dig dojjerna och försvinn."

4. "Du Silbersky, Silbersky - Tagga ner nu!"

5. "Vad är det som får dig att tro att nån skulle sätta sig på tåget hit för att träffa... Dig?!"
Citera
2022-08-06, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Eftersom det inte skett något brott (ev dickpics) så är det du som dömer ut dom som pedofiler inte dumpen. Samma sak med deras arbeten, inget brott har begåtts utan Dumpen presenterar bara vad personerna har gjort sedan är det upp till deras arbetsgivare att döma.
Ja och det är trakasserier och förtal, solklart. Bara att "gäddorna" är för fega eller har för mycket att förlora på att anmäla Dumpen.

Jag hade inte gråtit ihjäl mig om Patrik och Sara blev knivhuggna. De får skylla sig själva där.
Citera
2022-08-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ja och det är trakasserier och förtal, solklart. Bara att "gäddorna" är för fega eller har för lite att förlora på att anmäla Dumpen.

Jag hade inte gråtit ihjäl mig om Patrik och Sara blev knivhuggna. De får skylla sig själva där.

Ja jag kan hålla med om att själva publiceringen på Dumpen.se faktiskt är förtal. Men som du säger är chansen att någon av dom ska dra Dumpen inför rätt mycket liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in