Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Varken Partey eller Tierney hade ändrat på att vi såg ut som huvudlösa kycklingar mot CP och Newcastle borta förra säsongen. Det var en kollektiv kollaps som heter duga. Men som sagt, det ligger bakom nu. Årets lag gör förhoppningsvis inte samma misstag. Fin premiärseger ja! Hållen nolla och 3 pinnar är aldrig fel. Det såg inte perfekt ut alla gånger, men det ska det inte göra i en premiär heller. Hellre att man växer in i det.
Nu kollade jag på matchen igår i England, jag var inte på plats i London men jag såg den på tv.
Under matchen sa Martin Tyler att två av målen i våras borta mot Crystal Palace kom från Nuno Tavares kant och att det nu såg mycket tryggare ut med Zinchenko och lite senare Tierney. Tavares var helt under isen då, ett råmaterial som inte klarade av det fysiska spel som Palace använder som taktik särskilt mot Arsenal.
Partey är väl alltid saknad? Igår stod Arsenal upp mycket bättre mot Palace, du har helt rätt i att allt klickade inte och allt såg inte perfekt ut. Det är små detaljer som avgör. Hade Zaha vunnit fler dueller mot Saliba så hade det blivit huvudlösa kycklingar mot Palace igen. Nu blev Zaha tystad och publiken kom inte riktigt igång.