2022-08-06, 11:24
Medlem
Arsenal visade upp bra offensiv och defensiv kvalitet i går mot Palace. I enstaka matcher kommer de om de har en bra dag att ha chans att ta poäng mot City och Liverpool. Så bra högstanivå tror jag att de har... De tappade dock initiativet ett par gånger i går mot Palace, sånt kan straffa sig, men de kanske kan rätta till det så att de kan avgöra och stänga ner matcher på ett säkrare sätt...

Palace spelade ganska bra. Länge sedan jag såg så många lyckade långa uppspel från backlinjen (Andersen) till Palaces anfall. Det kan de ha nytta av när de möter sämre försvar eller i kontringar mot bra lag.
Citera
2022-08-06, 11:40
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Varken Partey eller Tierney hade ändrat på att vi såg ut som huvudlösa kycklingar mot CP och Newcastle borta förra säsongen. Det var en kollektiv kollaps som heter duga. Men som sagt, det ligger bakom nu. Årets lag gör förhoppningsvis inte samma misstag. Fin premiärseger ja! Hållen nolla och 3 pinnar är aldrig fel. Det såg inte perfekt ut alla gånger, men det ska det inte göra i en premiär heller. Hellre att man växer in i det.

Nu kollade jag på matchen igår i England, jag var inte på plats i London men jag såg den på tv.

Under matchen sa Martin Tyler att två av målen i våras borta mot Crystal Palace kom från Nuno Tavares kant och att det nu såg mycket tryggare ut med Zinchenko och lite senare Tierney. Tavares var helt under isen då, ett råmaterial som inte klarade av det fysiska spel som Palace använder som taktik särskilt mot Arsenal.

Partey är väl alltid saknad? Igår stod Arsenal upp mycket bättre mot Palace, du har helt rätt i att allt klickade inte och allt såg inte perfekt ut. Det är små detaljer som avgör. Hade Zaha vunnit fler dueller mot Saliba så hade det blivit huvudlösa kycklingar mot Palace igen. Nu blev Zaha tystad och publiken kom inte riktigt igång.
Citera
2022-08-06, 11:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
CP såg ju väldigt uddlösa ut i sista tredjedelen.
Vem ska göra målen i CP?
De saknar ju en utpräglad målskytt.

Zaha kladdar mest och är överskattad med inte så mycket slutprodukt. Inte konstigt att han inte lyckats i större klubbar och att ingen egentligen ansträngt sig för att värva honom.

Jag blev inte alls imponerad.

Zaha gjorde ju 14 mål förra säsongen som winger så han lär väl göra några mål, Edouard gjorde ju en hel del mål i Celtic och lär bli bättre andra säsongen i PL med mer mål.

Sen brukar ju inte mittenlag ösa in mål heller för den delen. Man kan även säga att Palace var ganska stabila bakåt och hade lite oflyt. Arsenal hade endast 2 avslut på mål igår och fick väl maximal utdelning på sina chanser kan man säga. 2-0 lite i överkant och sett till chanserna över hela matchen så kanske 1-1 hade varit mer speglande av hur det såg ut. (chansen Eze brände t.ex.)
Citera
2022-08-06, 11:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Zaha gjorde ju 14 mål förra säsongen som winger så han lär väl göra några mål, Edouard gjorde ju en hel del mål i Celtic och lär bli bättre andra säsongen i PL med mer mål.

Sen brukar ju inte mittenlag ösa in mål heller för den delen. Man kan även säga att Palace var ganska stabila bakåt och hade lite oflyt. Arsenal hade endast 2 avslut på mål igår och fick väl maximal utdelning på sina chanser kan man säga. 2-0 lite i överkant och sett till chanserna över hela matchen så kanske 1-1 hade varit mer speglande av hur det såg ut. (chansen Eze brände t.ex.)

Jag tyckte att det såg trögt ut.

Men det kanske släpper nu när matchandet är i gång.

CP tror jag vi hittar på nedre halvan.

Arsenal såg lite "boring boring Arsenal" igen. Men det är bättre än light-Barca och inte komma någonstans.

Så stort plus till Arsenal.
Citera
2022-08-06, 13:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Såg inte matchen men efter att ha läst runt på internet så spelade Saliba som prime thiago Silva och att han Kmr bli ligans bästa försvarare.

Trodde vi lämnade sånt snack efter försäsongen tog slut.
Citera
2022-08-06, 13:12
Medlem
Jesusmarychains avatar
Saliba är topp tre mittbackar i ligan när säsongen summeras. Generational talent.
Citera
2022-08-06, 13:13
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Såg inte matchen men efter att ha läst runt på internet så spelade Saliba som prime thiago Silva och att han Kmr bli ligans bästa försvarare.

Trodde vi lämnade sånt snack efter försäsongen tog slut.

Haha, våra två posts på följd
Citera
2022-08-06, 13:18
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Haha, våra två posts på följd

Kul att fler väljer att ta upp det

Inge fel med att bli glad över att se en ”ny” spelare göra en bra match, men just detta efter sin första match? I Arsenal tröjan och han är Ramos utan kort.
Citera
2022-08-06, 13:26
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:

Inge fel med att bli glad över att se en ”ny” spelare göra en bra match, men just detta efter sin första match? I Arsenal tröjan och han är Ramos utan kort.

Ja, alltså jag blir ofta irriterad på mina fellow gooners för tendensen att hajpa upp spelare för snabbt, brukar själv vara restriktiv, men jag är övertygad om att Saliba är något särskilt. Hans ålder kombinerat med redan gedigna erfarenhet, årets försvarare i Frankrike förra året, plus att han är så extremt cool under press (fanns några instanser igår där man kunde se skillnad i just detta mellan Gabriel och honom). Är mer exalterad över honom än någon ny signing. Frågan är ju bara om han vill krita nytt
Citera
2022-08-06, 13:26
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:

Sen när tar vi upp åsikter som finns i det stora internethavet här inne? Nu är jag ny medlem men jag har för mig att ni tidigare varit noga med att hänvisa vad div användare här inne har haft för åsikter. Nu blir det ju nästan omöjligt att diskutera någonting här.
Citera
2022-08-06, 14:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatchNixon
Sen när tar vi upp åsikter som finns i det stora internethavet här inne? Nu är jag ny medlem men jag har för mig att ni tidigare varit noga med att hänvisa vad div användare här inne har haft för åsikter. Nu blir det ju nästan omöjligt att diskutera någonting här.

Man får helt enkelt hålla tempo här inne.
Citera
2022-08-06, 14:10
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Man får helt enkelt hålla tempo här inne.

Tyder mest på lathet från dig sida.

Du har inte sett matchen men läst en jäkla massa åsikter på nätet? Slappt av dig att bara slänga dig med div påståenden. Kan du inte kolla på en sammanfattning av matchen och skapa dig en egen uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in