2022-08-06, 02:32
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Exakt, de flesta av Kievfansen här tror på fullt allvar att internationell rätt ger den som angripits rätt in blanco, ensidig rätt att göra vad man vill med hänvisning till självförsvar, helt oavsett hur det drabbar civilbefolkningen. Och att detta gäller både för traditionella militära förband och för vilka civila som vill slåss som helst.
Såvitt jag förstått är du svensk. Då vet du vad svensk doktrin är och har varit i fråga om försvar mot Sovjet/Ryssland. Denna innefattade självklart försvar genom strid i bebyggelse, helt oavsett de risker det skulle innebära för de civila som eventuellt uppehöll sig i området. Varför skulle Ukraina, i en uppenbar kamp för nationens överlevnad, avstå från den fördel som städer ger försvararen mot ett militärt angrepp?
Citera
2022-08-06, 02:32
Medlem
Tittar in sporadiskt för att notera trådens kvalitet (eller ickekvalitet)

Det verkar gå riktigt bra för USA och UK i Ukraina,, men vad gör dom när Ukrainarna är slut ?
Citera
2022-08-06, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Rätt vidrigt med propagandatroll som du som sitter och gottar sig åt när folk dör. Njut så länge det varar, snart är den kokainsnortande ADHD-clownen Zelenksyjs genomruttna cirkus till ända.

Varje dödsfall är en tragedi. Ryssarna måste dock dö för att rädda kvinnor och barn som de vill förgöra.
Citera
2022-08-06, 02:51
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina är helt överlägsna i precisionen på sina attacker. Nu måste de bara skala upp det. Samma produkt men med högre produktion. Istället för 200 döda ryssar och 600 sårade per dag behöver det skalas upp till en produktion x5 för att krossa ryssarna. 1000 döda om dagen 3000 sårade så kollapsar deras armé.

Får känslan det är nånting på gång som dom planerar. Skulle inte förvåna mig det plötslig brakar loss ett helvete på något sett vi aldrig sett förut och dom börjar plocka ryssar i 1000tal och det blir panik i ryska leden.
När det väl börjar kollapsa kan kedjereaktionen bli snabb. Dom kanske klipper Krim-bron?
Citera
2022-08-06, 02:55
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Rätt vidrigt med propagandatroll som du som sitter och gottar sig åt när folk dör. Njut så länge det varar, snart är den kokainsnortande ADHD-clownen Zelenksyjs genomruttna cirkus till ända.

Stridande ryska soldater på fientlig mark är glasklara mål helt i enlighet med krigets lagar. Dom kan helt välja att släppa vapnen och åka hem när som helst så blir dom inte dödade.
Citera
2022-08-06, 03:04
Medlem
snake65s avatar
OBS satir. Jag som en som finländare kan inte jag och mina vänner ta Uppland så mycket etniska finländare där, tyvärr ställer finska staten inte upp med vapen
Citera
2022-08-06, 03:09
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Stridande ryska soldater på fientlig mark är glasklara mål helt i enlighet med krigets lagar. Dom kan helt välja att släppa vapnen och åka hem när som helst så blir dom inte dödade.

Det har du rätt i, men det är ändå perverst att gotta sig åt enskilda soldaters död, må vara ryssar eller ukrainare. Ukraina har - dåraktigt nog - offrat sitt land i USA:s proxykrig för att försvaga Ryssland ("weaken Russia"). Mycket tråkigt för Ukraina, som nu krymper i rask takt i kampen mot stora, stygga ryska björnen.
Citera
2022-08-06, 03:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina gör flyganfall i Kherson nu, hela vägen till västra stranden av Dnipr-floden. Det betyder att Ukraina slagit ut det ryska luftvärnet i det området.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1555634894805639168
Citera
2022-08-06, 03:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det har du rätt i, men det är ändå perverst att gotta sig åt enskilda soldaters död, må vara ryssar eller ukrainare. Ukraina har - dåraktigt nog - offrat sitt land i USA:s proxykrig för att försvaga Ryssland ("weaken Russia"). Mycket tråkigt för Ukraina, som nu krymper i rask takt i kampen mot stora, stygga ryska björnen.

Nej du, vi skall krossa Ryssland. Vi skall avsluta det som lämnades ogjort 1945. Vi besegrade en av de två imperialistiska diktaturer som startade 2a världskriget. Nu är det äntligen dags att ta tag i den andra krigsförbrytaren. I historieböckerna kommer Sovjet och Tyskland jämställas när det gäller massmord.
Citera
2022-08-06, 03:35
Medlem
Citat:

Människor som rör sig utanför sitt egna lands gränser med vapen redo att döda förtjänar inget annat än bli skrattade åt och hånade. Dessa människor har kommit till Ukraina för döda människor som inte utgjort något hot alls mot dem. Blir glad inombords för varje död ryss för vara ärlig det är bara karma inget annat. Ska bli kul och se Ryssland lida hela min livstid pga detta meningslösa krig. Ryssland har seglat upp på min aldrig sätta min fot i lista och tillhör numera för mig no go zon tillsammans med juveler som Saudiarabien och Pakistan. Jag hoppas väst är konsekventa i sin utfrysning. Ska bli kul i framtiden och se Ukraina utvecklas och blomstra med turism, investeringar och mycket goodwill medans Ryssland blir Nordkorea 2.0 ett skitland ingen vill resa till eller investera i
Citera
2022-08-06, 03:38
Medlem
Nattens Pro-Ukrainska, Ukrainska lägesrapport: https://liveuamap.com/

Nattens Pro-Ryska lägesrapport: https://southfront.org/ukrainian-defenses-collapse/

Citat:
Det har du rätt i, men det är ändå perverst att gotta sig åt enskilda soldaters död, må vara ryssar eller ukrainare.

1. Beteendet handlar mest om att de saknar militär utbildning, högre utbildning, vett och etikett. Sedan har flashback sektioner för mondo-gore-bizarre prylar.

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna beskjuter nu ett kärnkraftverk medvetet för att skrämma upp väst:

https://twitter.com/SSpjuth/status/1555627296999997441?t=WoFBqLqPZb7BmKWC734Ipg&s=19

1. Låter mest som fairy tales, eller att Zelenskij regimen håller på som vanligt för att försöka bromsa Ryska framryckningar. Kör Ryssen för fort, hota kärnkraftverk eller civilpersoner.

2. Färdigflashbackat.
Citera
2022-08-06, 03:49
Medlem
Citat:

Håller med om detta. Allt talar för att Ukraina kommer förlora mark allt snabbare framöver som du säger. Ukrainarna har också lyckats göra en del avgörande taktiska tabbar på sistone som att flytta artilleri till södra Ukraina och därmed lämnad Donbass försvagat. Ja, det går sämre och sämre, något som till och med Zelensky medger: “We still cannot break the advantage of the Russian army in artillery and in manpower, and this is very felt in the battles, especially in the Donbass – Peski, Avdiivka, and other directions. It’s just hell. It can’t even be described in words.” Verkar som Väst börja tappa intresse för Ukraina - förutom autisten Stoltenberg förstås som i ett performativt-liknande uttalande säger att Ryssland inte får segra - och istället börjat koncentrera sig på Taiwan och Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in