2022-08-05, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Detta borde vara olagligt. Om man som förälder lämnar sin 9-åring på något dylikt då vill man att ens barn ska bli trans, då finns det ingen önskan om barnets bästa utan endast att de ska ha en avvikande sexualitet.
Vidrigt!
Citera
2022-08-05, 13:36
Medlem
MorganJohanssons avatar
Pedofilparaden borde förbjudas i och med att man numera groomar barn. Det värsta jag har sett är barn som springer omkring med dildosar.
Citera
2022-08-05, 13:37
Medlem
Farfarsfars avatar
Hur är situationen på badplatserna, mycket vaselinburkar och rövdoft?
Citera
2022-08-05, 14:20
Medlem
peergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Aktivt leta upp? Om du tittar på det jag länkat så ser vi klart och tydligt att det förekommer i betydligt mer omfattande utsträckning än vad du framställer det som. Mer eller mindre halva gårdagens officiella schema handlar ju om lika former av perversa kinks, sex och fetischer och se även klippet jag länkade.

Men män på alla fyra i hundkoppel och vuxna människor iklädda blöjor och nappar i tågen är inte värt att reflektera eller ställa sig kritiskt till tycker du? Barn som beskådar detta som sagt.

Vad har detta med kärlek och allas lika värde att göra? Vad har dessa fenomen överhuvudtaget i dessa tåg att göra?

Varför tar det emot så att förkasta dessa företeelser? Man måste väl kunna vara gay och emot detta samtidigt?

Självklart behöver inte homosexualitet och perverst sex hänga ihop. Men att gå hand i hand med högst tveksamma bdsm-rörelser på prideparaden kanske inte är optimal strategi för att knäcka den fördomen, snarare blir effekten tvärtom tyvärr.

Okej, jag har tittat på det du länkade. Det första verkar vara något australiensiskt nyhetsklipp, och har med andra ord ingenting med svenska Pride-paraden att göra. Ge mig gärna bildbevis på alla dessa farliga fetishmänniskor som går med i Stockholm Pride istället så kan jag överväga att ta dig på allvar.

Din andra länk visar mycket riktigt schemat för dagen, och ja, det ser ut att vara en del BDSM- och Fetishaktiviteter. Det står också mycket klart utskrivet att de sker i kinkykvarteret, dit endast personer över 18 år har tillträde och själva väljer att gå.

Hela de här idén om att bögar och flator måste vara och bete sig på ett visst sätt bara för att folk inte ska ha fördomar om dom är så himla trist. Det finns både homos och heteros som gillar kink. Det finns både homos och heteros som inte gillar kink. Gillar man det inte så låter man bli att gå dit.

Eller för att ta ett liknande exempel bara för att visa på hur absurd hela diskussionen är: Jag hatar vaniljsås. Jag tycker att det är den absolut vidrigaste maträtten som finns. Jag blir lite lätt illamående av att tänka på att äta vaniljsås. Vill jag förbjuda vaniljsås? Brukar jag gå runt och tala om för folk som äter vaniljsås att jag tycker att dom är den värsta sortens människor? Klagar jag i affären som säljer vaniljsås att de kommer att få dåligt rykte av att ha vaniljsås på hyllorna och därmed förknippas med denna hemska företeelse?

Nej, jag låter helt enkelt bli att äta vaniljsås. Det är jätteenkelt.
Citera
2022-08-05, 14:27
Medlem
KingHisss avatar
Själva paraden är ju rätt städad men det som sker kvällstid, kinky kvarteren, festerna, sexkalasen, där blir det bitvis rätt snuskigt.

Frågan är inte vad man sett utan snarare vad man inte sett….
Citera
2022-08-05, 14:35
Medlem
Snabbalirarens avatar
Allas lika rättigheter när det gäller att äckla sig framför barn och stolt springa runt och visa upp sina perverterade fantasier ! Jag är hetero men inte fan förväntar jag mig en parad där jag går runt med en låtsas-fitta i näven och pussar små flickor ?
Citera
2022-08-05, 15:19
Medlem
Rasseltasss avatar
Det är ofattbart att detta spektakel inte har ställts in med anledning av risken för spridning av apkoppor. Situationen är alarmerande. Vad gör svenska myndigheter?

Citat:
The federal government declared a public health emergency Thursday to bolster the response to the monkeypoxoutbreak that has infected more than 7,100 Americans.

The announcement will free up money and other resources to fight the virus, which may cause fever, body aches, chills, fatigue and pimple-like bumps on many parts of the body.

“We are prepared to take our response to the next level in addressing this virus, and we urge every American to take monkeypox seriously,” said Xavier Becerra, head of the U.S. Department of Health and Human Services.

Det är också just sammankomster för homosexuella som bidragit till smittspridningen.

Citat:
(...) The monkeypox virus spreads through prolonged skin-to-skin contact, including hugging, cuddling and kissing, as well as sharing bedding, towels and clothing. The people who have gotten sick so far have been primarily men who have sex with men.
https://apnews.com/article/monkeypox-public-health-emergency-us-f336fc99abd57f0866a38b578d5bb44c
Citera
2022-08-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peerg
Okej, jag har tittat på det du länkade. Det första verkar vara något australiensiskt nyhetsklipp, och har med andra ord ingenting med svenska Pride-paraden att göra. Ge mig gärna bildbevis på alla dessa farliga fetishmänniskor som går med i Stockholm Pride istället så kan jag överväga att ta dig på allvar.

Om du läser trådstarten och självaste rubriken för hela tråden så är det ju just sådana exempel eller "bevis" jag efterfrågar gällande sthlm pride.

Som du också kan se skrev jag sedan om fenomenet och paraden ur ett internationellt perspektiv, delade med mig av det relevanta inslaget i klippet, samt bidrog med ett exempel från stockholms pridevecka som man kan argumentera för är perverterat och inte har något med mänskliga rättigheter att göra.

Citat:
Hela de här idén om att bögar och flator måste vara och bete sig på ett visst sätt bara för att folk inte ska ha fördomar om dom är så himla trist. Det finns både homos och heteros som gillar kink. Det finns både homos och heteros som inte gillar kink.

Eller hur! Jag kan inte håller med dig mer och det är bara märkligt och tragiskt att grova bdsm-inslag på något sätt lyckats falla in under hbtq-rörelsen och utgöra en så stor del av den som det faktiskt gör. Rent ideellt eller biologiskt borde det ju inte vara någon större koppling än hetero som du säger så hur har detta kunnat hända när där inte finns någon koppling?

Citat:
Eller för att ta ett liknande exempel bara för att visa på hur absurd hela diskussionen är: Jag hatar vaniljsås. Jag tycker att det är den absolut vidrigaste maträtten som finns. Jag blir lite lätt illamående av att tänka på att äta vaniljsås. Vill jag förbjuda vaniljsås? Brukar jag gå runt och tala om för folk som äter vaniljsås att jag tycker att dom är den värsta sortens människor? Klagar jag i affären som säljer vaniljsås att de kommer att få dåligt rykte av att ha vaniljsås på hyllorna och därmed förknippas med denna hemska företeelse?

Nej, jag låter helt enkelt bli att äta vaniljsås. Det är jätteenkelt.

Att du inte verkar känna skillnaden i dignitet på vaniljsås på ica i förhållande till sexanspelningar som involverar blöjor, hundkoppel eller tortyrsex i allmänna sammanhang är både anmärkningsvärt och beklagligt.
Senast redigerad av muck12 2022-08-05 kl. 15:35.
Citera
2022-08-05, 15:36
Medlem
eliizars avatar
Har varit och sett tåget för några år sedan.
Var allt ifrån "Stolta föräldrar till hbtq barn" som gick till diverse politiker. Sen kom en vagn med läderboegar som var klädda i diverse bondage och gimpsuits.
Citera
2022-08-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Har full förståelse för om man är homosexuell , MEN varför i helvete måste man spöka ut sig för det?
Gå omkring med dildosar i pannan och de mest motbjudande utstyrslar. Det är ju liksom att be om att bli avskydd, det finns inget ”normalt” över sådant beteende.

Håller med, de måste sluta överdriva och inse att de flesta homosexuella är vanliga människor som inte identifierar sig med översexualitet och obskyra jippon.

Tyvärr har pride kapats utav konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Har varit och sett tåget för några år sedan.
Var allt ifrån "Stolta föräldrar till hbtq barn" som gick till diverse politiker. Sen kom en vagn med läderboegar som var klädda i diverse bondage och gimpsuits.
Sistnämnda är liksom riktigt skumt, känner ingen hbtqare som liksom ägnar sig åt sådant.

Pride kunde varit något bra men det blev kapat och om något förstör för normala hbtmänniskor som blir alltmer utstötta då människor börjar tro att det är normalt att homosexuella skulle ha avvikande beteenden, vilket inte alls stämmer utan det är en speciellt grupp människor som dras till pride, bdsm o.s.v.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-08-05 kl. 15:54.
Citera
2022-08-05, 15:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
https://www.google.se/search?q=gay+kids+pride+kiss&client=safari&hl=sv&p rmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjmraX Fqq_5AhU2YPEDHblZDYoQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=375&bih=54 8&dpr=2#imgrc=F457AFRy_oHHfM

får mig att tänka på denna bild , hände i usa för något år sen.

en vuxen man pussas med en pojke som
sitter på en annan mans axlar .

De i publiken ser ju på glada

För att inte tala om den här pojken som spökar ut sig som dragqueen.

https://www.youtube.com/watch?v=IuvAGJV5E-w

12-åring pojke i Brasilien. Sminkad, twerkande och halvnaken

https://www.gaystarnews.com/article/video-young-boy-twerking-pride-has-homophobes-outraged150615/

Sverige. En halvnaken pojke som ser ut att inte vara mer än 10 år går i främsta ledet bredvid något som ser ut som jag vet inte vad. Bakom går det kvinnor med tuttarna ute fullt med glitter på sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7dGy4/afs-haller-valupptakt-bredvid-stockholm-pride

Det är helt sinnessjukt depraverat och det blir värre för varje år. Föräldrar som låter sina barn vara med i eller ens titta på det här sjuka freakshowen borde omedelbart få barnen omhändertagna.
Citera
2022-08-05, 15:54
Medlem
Ni på landsbygden kanske tycker det är "chict" med en bög-festival.
Men tänk er att era små söta barn i 3-7års åldern bevittnar en homosexuell påsättning i en innestads park.
Hur skall man förklara detta ?. Hela denna vecka är total pervers kaos i huvudstaden.
Allt brakar loss. Smygisar från Hyllinge ända upp till Piteå. Söker sig till Gamla Eken, för att släppa loss sina djuriska drifter. Jag tycker mest synd om barnen. Som skall växa upp i denna miljö.

Allt är relativt. Men jag tycker. Det var bättre förr....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in