Citat:
Ursprungligen postat av
muck12
Aktivt leta upp? Om du tittar på det jag länkat så ser vi klart och tydligt att det förekommer i betydligt mer omfattande utsträckning än vad du framställer det som. Mer eller mindre halva gårdagens officiella schema handlar ju om lika former av perversa kinks, sex och fetischer och se även klippet jag länkade.
Men män på alla fyra i hundkoppel och vuxna människor iklädda blöjor och nappar i tågen är inte värt att reflektera eller ställa sig kritiskt till tycker du? Barn som beskådar detta som sagt.
Vad har detta med kärlek och allas lika värde att göra? Vad har dessa fenomen överhuvudtaget i dessa tåg att göra?
Varför tar det emot så att förkasta dessa företeelser? Man måste väl kunna vara gay och emot detta samtidigt?
Självklart behöver inte homosexualitet och perverst sex hänga ihop. Men att gå hand i hand med högst tveksamma bdsm-rörelser på prideparaden kanske inte är optimal strategi för att knäcka den fördomen, snarare blir effekten tvärtom tyvärr.
Okej, jag har tittat på det du länkade. Det första verkar vara något australiensiskt nyhetsklipp, och har med andra ord ingenting med svenska Pride-paraden att göra. Ge mig gärna bildbevis på alla dessa farliga fetishmänniskor som går med i Stockholm Pride istället så kan jag överväga att ta dig på allvar.
Din andra länk visar mycket riktigt schemat för dagen, och ja, det ser ut att vara en del BDSM- och Fetishaktiviteter. Det står också mycket klart utskrivet att de sker i kinkykvarteret, dit endast personer över 18 år har tillträde och själva väljer att gå.
Hela de här idén om att bögar och flator måste vara och bete sig på ett visst sätt bara för att folk inte ska ha fördomar om dom är så himla trist. Det finns både homos och heteros som gillar kink. Det finns både homos och heteros som inte gillar kink. Gillar man det inte så låter man bli att gå dit.
Eller för att ta ett liknande exempel bara för att visa på hur absurd hela diskussionen är: Jag hatar vaniljsås. Jag tycker att det är den absolut vidrigaste maträtten som finns. Jag blir lite lätt illamående av att tänka på att äta vaniljsås. Vill jag förbjuda vaniljsås? Brukar jag gå runt och tala om för folk som äter vaniljsås att jag tycker att dom är den värsta sortens människor? Klagar jag i affären som säljer vaniljsås att de kommer att få dåligt rykte av att ha vaniljsås på hyllorna och därmed förknippas med denna hemska företeelse?
Nej, jag låter helt enkelt bli att äta vaniljsås. Det är jätteenkelt.