2022-08-05, 13:42
  #194365
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du är otroligt smart!

Låt oss bryta oss loss från Ryssland och Kina för att allt kommer rulla på ändå eller hur? 😂

Haha att vuxna människor kan vara så dumma.
Vi behöver inte Ruski oavsett hur mycket du skriver.
Det är i Moskva människor köar till västerländska kedjor som stänger för att aldrig komma tillbaka.
Vad köar vi till här? Nej just det, ni har inget internationelt varumärke som någon vill ha.
Citera
2022-08-05, 13:43
  #194366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du är otroligt smart!

Låt oss bryta oss loss från Ryssland och Kina för att allt kommer rulla på ändå eller hur? 😂

Det skulle innebära att kineserna får börja äta grannens barn igen och ryssarna får sälja sig för växel... igen...

ettt grymt öde du önskar dina röda vänner-....

Citat:
Haha att vuxna människor kan vara så dumma.

Barn känner ofta så, du kommer växa ifrån det, vare sig du vill eller inte...
Citera
2022-08-05, 13:46
  #194367
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så vackert, där dog nog allihopa, annars hade man ju sett kackerlackorna springa ut igen. Så de är nog stendöda allihopa. Många bäckar små måste man tänka. 10 st här och där, i slutändan blir det tusentals i veckan..

Titta noga. Men ser en orc lämna huset.
Det är bra för då vet man att de var kvar. Ofta med videos som dessa så ser man en pluton gå in i ett hus, och så klipps det till husets sprängs men man ser på skuggorna att det typ gått mer än 2 timmar och då har man ingen aning om det är ett tomt hus eller ej.

I detta fall har man som mest klippt bort 1-2 minuter (baserat på skuggorna) och att man ser en orc lämna = de andra orcherna är där inne och jobbar på en Lada till mamsen och papsen.
Citera
2022-08-05, 13:46
  #194368
Medlem
StigEngstroms avatar
Storföretaget McCain höll på att bygga en pommesfabrik i Ryssland som skulle bli fullständigt enorm.
Gissa vad som hände? Dom drog
Citera
2022-08-05, 13:46
  #194369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Sanktioner mot ett land somm producerar 95% av jordens jordartsmetaller som behövs i all avancerad elektronik. Slutar kina sälja jordartsmetaller då är vi tillbaka till 60-talets nivå innom 2år.

Nej det gör de inte. De har producerar mycket runt 85 procent. Kina har stora reserver men majoriteten finns utlandet.

Till ex "LKAB planerar att börja utvinna sällsynta jordartsmetaller och fosfor ur gruvavfall i industriell skala 2027. Den svenska gruvjätten räknar med att täcka 30 procent av EU:s behov av sällsynta jordartsmetaller." (DN)

Turkiet hittade till ex nyligen den näst största reserven i världen.
Citera
2022-08-05, 13:47
  #194370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Haha dom gör ju det redan bara inte i den utsträckningen som behöves nu när man inte har möjligheten att köpa in mer? 😂

Så du önskar det bara, du tror inte på det?, det vanliga rysstrollmanuset säger att du ska svara, de kan , men de vill inte, precis som med det misslyckade 3dagarskriget.....
Citera
2022-08-05, 13:47
  #194371
Bannlyst
Vad händer? Ryssland bombaderar hela fronten något otroligt
Citera
2022-08-05, 13:48
  #194372
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du är otroligt smart!

Låt oss bryta oss loss från Ryssland och Kina för att allt kommer rulla på ändå eller hur? 😂

Haha att vuxna människor kan vara så dumma.

Är inte lätt att vara en fattig tonåring i Ryssland nu. Har din mamma råd att ge dig veckpeng 😂
Citera
2022-08-05, 13:48
  #194373
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Haha dom gör ju det redan bara inte i den utsträckningen som behöves nu när man inte har möjligheten att köpa in mer? 😂
Varför vill ni ens ha pommes? Ni vill ju inte ha något med väst att göra?
Vi sitter väl inte här och käkar en massa rysk mat?
Citera
2022-08-05, 13:48
  #194374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Autoliv skickar en servettskiss med en halvfärdig idé som kina konstruerar och bygger. Det är verkligheten förverka Europa. Kompetens och yrkesskicklighet saknas.

Ha ha vilken idiot du verkligen är , du drar lögner ur röven konstant.
Upp till bevis om detta nu
Citera
2022-08-05, 13:51
  #194375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det gör de inte. De har producerar mycket runt 85 procent. Kina har stora reserver men majoriteten finns utlandet.

Till ex "LKAB planerar att börja utvinna sällsynta jordartsmetaller och fosfor ur gruvavfall i industriell skala 2027. Den svenska gruvjätten räknar med att täcka 30 procent av EU:s behov av sällsynta jordartsmetaller." (DN)

Turkiet hittade till ex nyligen den näst största reserven i världen.

Det finns enorma orörda och oanvända naturesurser i väst, "problemet" (om man nu tycker det är ett problem att leva som toppen av 1% av 1% mest priviligerade och välmående i jorden historia) är att ett rysk-kinesiskt "jordsvin" som bökar upp råvaror vi behöver bara kan drömma och fantisera om att leva på nivå med en svensk socialbidragstagare.

så vi har lite ont om folk som är villiga att "göra skitjobbet"....
Citera
2022-08-05, 13:52
  #194376
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, för folk kan inte leva utan äkta McDonalds, Rolexklockor eller Gucci, va?

Folk i Sverige köar för (fysiskt eller får vänta i evigheter på)
tid för pass
flygresor utomlands
svindyra konsertbiljetter
viktiga operationer för allvarliga sjukdomar, som staplas upp i kö
rimliga bostäder

och polisanmälningar för inbrott, rån, bedrägeri och våldtäkt är ofta helt meningslösa, samlas på hög och lämnas utan åtgärd

Det är likadant i England f ö, ett land som man tidigare ofta såg som höjden av smart modernitet
Varför köar ryssarna då till dom västerländska kedjorna? Kan du svara konkret på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in