2022-08-05, 13:35
  #194353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ooooch vart köper Sverige sin teknologi ifrån? 🧐

Nääämen, titta hääär.. en snabb googling:



Hur kommer det sig att Sverige är inte ens med på listan? 😂
https://www.usnews.com/news/best-countries/rankings/modern

Hur kmr de sig att Ryssland inte ens är med på listan?
Citera
2022-08-05, 13:35
  #194354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Haha du är ett perfekt exempel på ett får som sväljer allt Aftonbladet och Expressen skriver. 😂

Problemet beror på att dom stora pommes producenter inte levererar längre till Ryssland.

Eftersom Ryssland just nu enbart har en liten inhemsk produktion av pommes har dom problem, det stämmer.

Just därför är det ju super att dom nu kan investera i egna produktionen istället för att ge bort pengar.

Om Sverige skulle välja att sluta importera pommes skulle vi 100% också få problem i början.

Så skäm inte ut dig är du snäll..

Så du tror på allvar att ryssen har kompetensen och förmågan att på egen hand producera och skapa lönsamhet i Pommes tillverkning?

Du måste vara oerhört naiv och okunnig,
Citera
2022-08-05, 13:35
  #194355
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Haha är det jag som byter fokus eller blir du bara motbevisad gång på gång?
😉

Varför fortsätter du ens skrivs till mig?
hahaha din jävla sopa.

jag hittade länken själv.

"Based on PERCEPTION". Det har alltså ingenting med verklighet att göra.

https://www.usnews.com/news/best-countries/slideshows/top-10-countries-for-technological-expertise-ranked-by-perception

Ska bli intressant att se var Ryssland hamnar på den listan nu när de visat upp hur bra deras moderna vapen fungerar.
Citera
2022-08-05, 13:35
  #194356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Roligt att det bara är västländer eller västallierade länder på din lista förutom Kina och Ruski.

Också roligt att Sverige var inte ens med på listan.
Citera
2022-08-05, 13:37
  #194357
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Du har så rätt.
Och nu är det slut med hycklandet för oskådlig framtid.
Hatar och hotar man oss behöver man inte få del av våra framgångar.
Här är hycklaren himself klädd i lånta fjädrar. Putin får vara rädd om Loro Piana jackan som kostar drygt 130 000 kronor.
https://omni.se/putins-lyxjacka-kostar-mer-an-dubbel-rysk-medelarslon/a/667j38
Citera
2022-08-05, 13:38
  #194358
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ååååh herregud..

Du tror jag orkar skriva med någon som inte klarar av enkel ekonomi? 😂

Think again..
Du är ju en fattig ryss så du har säkert stenkoll på ekonomin 😂
Citera
2022-08-05, 13:38
  #194359
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ooooch vart köper Sverige sin teknologi ifrån? 🧐

Nääämen, titta hääär.. en snabb googling:
Hur kommer det sig att Sverige är inte ens med på listan? 😂

Googla bra, inte snabbt.

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/most-innovative-countries
Citera
2022-08-05, 13:40
  #194360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Självskadebeteende är att göra sig beroende av facister som ryZZar. Nä, ingen teknologi ska delas med regimer som kan skicka den vidare till ryzzland


Du är otroligt smart!

Låt oss bryta oss loss från Ryssland och Kina för att allt kommer rulla på ändå eller hur? 😂

Haha att vuxna människor kan vara så dumma.
Citera
2022-08-05, 13:40
  #194361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ååååh herregud..

Du tror jag orkar skriva med någon som inte klarar av enkel ekonomi? 😂

Think again..

Det känns snarare som att det är det enkla som du har väldigt svårt med...
Berätta om din ekonomiska bakgrund då du påstår att du är duktig på området?
Citera
2022-08-05, 13:41
  #194362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
"Ukraina påstår att de försvarar sitt land och då måste de ju försvara sitt folk. För vad är landet utan dess folk?"

Det är ju inte ett påstående utan objektiv verklighet.

Citat:
Sättet att "försvara" folket i den halvan av landet regimen beskriver som "kackerlackor" och "untermenschen " är ju intressant med tanke på att öppet nazistiska döds skvadroner som Azov och Privy sektor osv stått för "försvaret" i dessa regioner sedan kriget började 2014 och sedan dess urskilliningslöst dag och natt terroriserat dem och mördat 14.000 civila medan regimen själva, ivrigt påhejade och beordrade av USA, vägrade genomföra Minsk avtalet och till slut gick så långt att man hotade Ryssland med kärnvapen. (Biologiska vapen hade man ju redan bevisligen som victoria Nuland erkänt och man hade också testat dem på "kackerlackorna").

Det där är ju bara rysstrolleri. du är ju inte en skogsbajsande uralbonde, höj dig. du är en västerlänning, en av jordens mest priviligerade individer och med tillgång till internet och rätten att fritt söka fakta.

Citat:
Detta är alltså kvalificerat skitsnack.
Jo du är full av det, vad sägs om att du fakta granskar ditt egna skitsnack och komemr tillbaks med käller, inte rysstrollningar och foliehatts indicier, utan BEVIS....

Citat:
Södra halvan av landet vägrade acceptera en nazistregim som aldrig kommit till makten i fria val om de inte tillsattes av USA i en statskupp vilket också skedde. Detta ledde bl.a till nazist massakern på 49 demonstranter i Odessa som levande brändes ihjäl i fackföreningshuset, de som hoppade ut från eldhavet blev ihjälslagna av regimen lössläppta kriminella nazister och indokrinerade nazistiska tonåringar som skanderade "slava ukraini" medans de klubbade ihjäl offren. Många sådana massakrer skedde.

Man förstår ju dina efterblivna slutsattser när man läser dina efterblivna "argument"


Citat:
Det var för att förhindra regionen från att någonsin göra uppror mot regimen igen, som de alltså tillsatte dessa "försvarare" dvs kriminella nazistiska galningar som Azov & Co som under 9 år haft ett fritt skäckvälde över människor de hatar över allt annat. Nu är det slut på det och de kommer att ställas inför rätta.

mm vilken hjälte du är, Ukraina är det minst "nazistiska" landet i regionen... så det gör ju ryssland till 3xvärre nazzar.....

Citat:
När väst vaknar upp från detta misslyckade krig mot Ryssland, rysshatet och sin återtripp till 30- talet kommer det att vara försent.

bhahaha, ryssarna är körda, denna och nästa generation med säkerhet, och för varje månad som går så blir det värre för dem och deras smutsiga avkomma.
Citera
2022-08-05, 13:41
  #194363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Vi pratade t.ex om att utöka pommes
produktionen inom landet.
Det var någon här som tyckte att pommes var super viktigt. 🤷‍♀️

Frågor på det?

Massor men du svarar aldrig på en endaste av dom man ställer...
Citera
2022-08-05, 13:42
  #194364
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Vi pratade t.ex om att utöka pommes
produktionen inom landet.
Det var någon här som tyckte att pommes var super viktigt. 🤷‍♀️

Frågor på det?
Det gjorde vi inte alls.

Vi pratade om att Ryssland hade ett överskott i ekonomin och du sa att de skulle återinvestera det i sin egna tillverkning. Pommes är ett jävla sidospår som du av någon anledning istället fokuserar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in