Citat:
Ursprungligen postat av
blagylta
"Ukraina påstår att de försvarar sitt land och då måste de ju försvara sitt folk. För vad är landet utan dess folk?"
Det är ju inte ett påstående utan objektiv verklighet.
Citat:
Sättet att "försvara" folket i den halvan av landet regimen beskriver som "kackerlackor" och "untermenschen " är ju intressant med tanke på att öppet nazistiska döds skvadroner som Azov och Privy sektor osv stått för "försvaret" i dessa regioner sedan kriget började 2014 och sedan dess urskilliningslöst dag och natt terroriserat dem och mördat 14.000 civila medan regimen själva, ivrigt påhejade och beordrade av USA, vägrade genomföra Minsk avtalet och till slut gick så långt att man hotade Ryssland med kärnvapen. (Biologiska vapen hade man ju redan bevisligen som victoria Nuland erkänt och man hade också testat dem på "kackerlackorna").
Det där är ju bara rysstrolleri. du är ju inte en skogsbajsande uralbonde, höj dig. du är en västerlänning, en av jordens mest priviligerade individer och med tillgång till internet och rätten att fritt söka fakta.
Citat:
Detta är alltså kvalificerat skitsnack.
Jo du är full av det, vad sägs om att du fakta granskar ditt egna skitsnack och komemr tillbaks med käller, inte rysstrollningar och foliehatts indicier, utan BEVIS....
Citat:
Södra halvan av landet vägrade acceptera en nazistregim som aldrig kommit till makten i fria val om de inte tillsattes av USA i en statskupp vilket också skedde. Detta ledde bl.a till nazist massakern på 49 demonstranter i Odessa som levande brändes ihjäl i fackföreningshuset, de som hoppade ut från eldhavet blev ihjälslagna av regimen lössläppta kriminella nazister och indokrinerade nazistiska tonåringar som skanderade "slava ukraini" medans de klubbade ihjäl offren. Många sådana massakrer skedde.
Man förstår ju dina efterblivna slutsattser när man läser dina efterblivna "argument"
Citat:
Det var för att förhindra regionen från att någonsin göra uppror mot regimen igen, som de alltså tillsatte dessa "försvarare" dvs kriminella nazistiska galningar som Azov & Co som under 9 år haft ett fritt skäckvälde över människor de hatar över allt annat. Nu är det slut på det och de kommer att ställas inför rätta.
mm vilken hjälte du är, Ukraina är det minst "nazistiska" landet i regionen... så det gör ju ryssland till 3xvärre nazzar.....
Citat:
När väst vaknar upp från detta misslyckade krig mot Ryssland, rysshatet och sin återtripp till 30- talet kommer det att vara försent.
bhahaha, ryssarna är körda, denna och nästa generation med säkerhet, och för varje månad som går så blir det värre för dem och deras smutsiga avkomma.