2022-08-05, 11:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "flash Ukraine twitter" har motståndsrörelsen växt sig starkare i Luhansk region. Det sägs också att Ryssland har svårt att föra fram förnödenheter, det utförs tydligen järnvägssabotage.
Uppgifterna är osäkra men visst har man intrycket att Ryssland inte behärskar någonting egentligen. Man intar platser men får inte kontroll över situationen.
Enligt min bedömning ser det mycket mörkt ut för Ryssland, hur skall detta sluta, man får ju inte till några slag som knäcker Ukrainas armé som hela tiden byggs upp istället.
Det finns ingen tid nu för Ryssland, det är dag 163!!!

Jag tror trycket hemma kommer öka också. Oljepriset sjunker nu så med den rabatt Ryssland ger Kina och Indien (Plus kostnaden för långa transporter) så blir det snart dyrare att ta fram oljan än vad de kan få betalt för den. Mycket av industrin stannar av också med många förlorade arbetstillfällen.
Citera
2022-08-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Var det Aftonbladet som sa det till dig?

Duktig får.

Nej, det är vedertagen information som finns att tillgå i öppna och demokratiska länder (d.v.s. inte Pissland).
Citera
2022-08-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Anledningen är antagligen att då förstår inte den här skribenten vad som står där.
Den har försökt ett antal ggr. men blivit lurad av överskriften, så han tolkade bl.a. att 10 000 formodade militära begravningar i Rysland innebar 4000 totala förluster???

Kan du förtydliga ditt inlägg. Det verkar som översättarprogrammet strejkar
Citera
2022-08-05, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du pratar som en riktig virrpanna. Inte mycket att bemöta förutom att virrpannor kan vara farliga när de inbillar sig saker som gör dem våldsamma i sin jakt på inbillade spöken. Ett riktigt tragiskt lågliv är du.

Varje dödsfall i Ukraina faller tillbaks på Putin och Ryssland.
De kunde ha hållt sig och sina feberfantasier om Nato på rätt sida av gränsen så hade vi sluppit den här enorma tragedin. Det är skillnaden mellan dig och mig, att jag gärna hade sluppit se Ryssland göra upp med sitt Natospöke. Det finns en tydlig gräns på att känna empati eller vara känslokall.

Nato kunde hålla sig på rätt sida av gammla DDR som de lovade Sovjet, det var kravet för Ryssland att låta muren falla att nato ej skulle expandera en fot öster om DDR. Och som du ser så är Natos ord inget att lita på.
Citera
2022-08-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, det är vedertagen information som finns att tillgå i öppna och demokratiska länder (d.v.s. inte Pissland).

Såååå Aftonbladet alltså?

Gotcha 😉
Citera
2022-08-05, 11:07
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ukraina har i dollar räknat hittills fått lika mycket stöd från US motsvarande hela den årliga ryska militärbudgeten.!
(ändå räcker det inte till för att kasta ut ryssarna)
Inklusive alla dessa hyperteknologiska vapen som ska vara överlägsna de ryska dito.
För att inte tala om alla pengarna och vapnen från EU och uppoffringar i form av samhällsfarlig energikris som vi drar på oss för att hjälpa Ukraina.
Det börjar bli dags att ställa frågan "Va faan får vi för pengarna?"

Undanbedes kommentarer av typen "det gäller att stoppa Hitler i tid" om vi verkligen trodde på det borde NATO gå "all-in" redan nu. Då kan vi inte använda ukrainska bondeoffer.
Håller med. Varför ska vi hålla på med en massa halvmesyrer. Enklast hade varit att helt enkelt atombomba sönder hela Ryssland koppla in pipelines i liket och suga ut oljan och gasen gratis. Alla nöjda och glada igen.
Citera
2022-08-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Såååå Aftonbladet alltså?

Gotcha 😉

Nej
Citera
2022-08-05, 11:08
Bannlyst
Har Ryssarna satt igång en offensiv? vilket bombregn i ukraina nu.
Citera
2022-08-05, 11:08
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är din? Det var du som besvarade mitt ursprungliga inlägg om att Ryssland har fler krigsbrott på sitt samvete.

Ja, jag och du skrev:
Leland1979: Vadför reagerar du [inte PS, nån annan] inte på Rysslands (betydligt värre) krigsbrott? Du har haft 6 månader på dig

Det är väl sjukt att vi skickar vapen som används för att begå så omfattande krigsbrott? Gratis dessutom? Samtidigt som Vogue har massmördaren på sitt omslag? Och att det fortfarande finns folk som skriver slava ukraine hela dagen lång.

Vi borde istället få Zelensky att uppföra sig ordentligt om han ska in i EU.

Ditt "svar": Ryssland har begått fler krigsbrott.

Det är inget svar, du bara upprepar dig.
Citera
2022-08-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Nato kunde hålla sig på rätt sida av gammla DDR som de lovade Sovjet, det var kravet för Ryssland att låta muren falla att nato ej skulle expandera en fot öster om DDR. Och som du ser så är Natos ord inget att lita på.

Länka gärna till löftet när du ändå är igång.
Citera
2022-08-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror trycket hemma kommer öka också. Oljepriset sjunker nu så med den rabatt Ryssland ger Kina och Indien (Plus kostnaden för långa transporter) så blir det snart dyrare att ta fram oljan än vad de kan få betalt för den. Mycket av industrin stannar av också med många förlorade arbetstillfällen.

Det du pekar på nu blir den avgörande faktorn. Något kommer att hända inom Ryssland i början av 2023, det är min bestämda känsla. Hopplösheten sprider sig och påverkar till slut makthavarna.
Citera
2022-08-05, 11:10
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du behöver sannerligen inte oroa dig över min ekonomi. Det är nog snarare Ivan som kommer få dra åt svångremmen. Men det här vet du redan...

Ryssland hade 40 miljarder USD i budgetöverskott jämfört med förra året, de lider inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in