Citat:
Ursprungligen postat av
Ynkkraina
Det där är bara propaganda, och du vet det. Du såg själv hur förbannad dvärgen zelensky blev på amestys förrödande rapport om ukrainska krigsbrott kom. fast amnesty styrs väll från kreml och får order från Putin

Är det där propaganda så applåderar jag och erkänner mig besegrad av väst. De har alltså lyckats fejka högupplösta filmer, bilder, vittnen, satellitbilder och organiserat flera tusen människor inom loppet av några dagar. Imponerande.
Sen finns det såklart en massa propaganda från väst också. Men just de här två incidenterna finns det överväldigande bevis för. Något som brukar saknas från Kreml. De har lite att lära där.
Och det är klart som fan att Ukraina gör fel som använder taktiker som ökar risken för civila. Och det är klart att zelensky blir arg om information som drar skugga över Ukraina kommer fram och används mot dom. Men vad har dom för alternativ? De har blivit angripna av en överlägsen fiende och måste göra allt de kan för att hålla dom tillbaka. Rädslan att dö ska ju inte underskattas heller. Det är svårt att vara helt moraliskt korrekt i sådana situationer.
Det jag verkligen inte förstår med det här är varför ni tycker att det här är det stora problemet i det hela. Ryssland har invaderat ett annat land, slaktar befolkningen, demoliserar städer, utför massakrar och skjuter med förbjudna vapen. Och ni blir upprörda av att den ukrainska armén gömmer sig på ställen som inte är optimala för civilbefolkningen?