2022-08-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det är inte Ryssarna utan US-Israeliska CNN https://edition.cnn.com/2022/07/29/europe/russia-recruits-volunteer-battalions-ukraine-war-cmd-intl/index.html Av artikeln framgår att fotknektarna får ca. 580.000 rubel per månad för stridsoperationer. Detta blir ca. $11k USD eller $8k USD beroende på vilken dag artikeln läses beroende på att rubeln studsar mellan 0,013 och 0,019 rubel per dollar. SEK varierar i samma tidshorizont kring 10,20 tll 10,50 SEK per dollar.

2. Det var alltså ganska låga estimat.

1. Var står det i flashbacks regelsamling att det krävs en källa?

2. Sug på den.

1. Du får väl lära dig att läsa innantill, nolla.

1. Du behöver en svenska kurs.

1. CNN kan vara fake news.

1. Oj vad känslomässiga folk blir när det pratas om lador, rubel och dollar.

2. Färdigflashbackat!
Som sagt, eftersom att DU UPPENBARLIGEN inte har den blekaste aning, utan tar första högsta siffra hämtsad från ett perspektiv du INTE förstår, så är dina ord om inte förr så denna gång fullständigt vansinniga. Men du är SÅ välkommen att ge oss mer info om REGULJÄR avlöning för en, som du sade, forsoldat under RF's flagg. Tack på förhand.

2. Din svenska är utomordentligt tossig om och om igen, så när du inte ens kan särskriva eller motsvarande, så blir det ju lite jävla sorgligt att ha en Serb som rättstavningslärare här. Humor på hög nivå!
Citera
2022-08-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du får två av mig - Vinner man något utom besserwisserstämpeln?

Filippinerna.

Liberia

Alla länder med en president som delar makten med parlamentet liknar USA. Då USA var första landet med en president.
Helt fel. Iberia följer inte konstitutionell domstolspraxis som annat än FEDERAL amerikansk influens. Filiippinerna har defintivt inte en rådande konstutionell domstolspraxis som följer FEDERAL amerikansk stadga nej
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-08-04 kl. 15:47.
Citera
2022-08-04, 15:42
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nya exklusiva lada utan airbag.

https://carup.se/lada-tillbaka-pa-80-talsniva-ryska-bilar-byggs-utan-moderna-delar/

Pinsamt, de borde ha lagt ner istället för att visa hur långt efter man är, där borde Putin gå in och stänga ner.
Citera
2022-08-04, 15:43
Bannlyst
Piss-ryzzland måste verkligen få igång importen från Kina, Indien, Iran, Eritrea och Nordkorea nu.

Eller få igång sin inhemsk produktion, snabbt som fanken. Bara att plocka fram 3D-skrivarna!.

Den inhemska detaljhandeln har minskat med 10%, för tredje månaden i rad.

https://tradingeconomics.com/russia/retail-sales-annual
Citera
2022-08-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
USA;s rättssystem (och mycket av deras lagstiftning) är på många sätt urmodigt, föråldrat, ibland självmotsägande - och byggt för att göra det lättare att smita från ansvaret. Men det fhindrar inte att man ofta ser amerikaner stå och försvara det in i kaklet: "varför har inte länder i Europa samma slags upplägg på det rättsliga som viiii?? How strange!".
Det är det absolut ja! Men, vad har det med konflikten i Ukraina att göra???
Citera
2022-08-04, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nya exklusiva lada utan airbag.

https://carup.se/lada-tillbaka-pa-80-talsniva-ryska-bilar-byggs-utan-moderna-delar/

Som om 30 000 trafikdödade per år inte var tillräckligt…
Citera
2022-08-04, 15:49
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Educate me kära Annica. Varför bildades Nato? 😉
NATO bildades efter andra världskriget av ett 15-tal länder och denna allians består nu av ungefär det dubbla antalet medlemmar. Senaste ansökningarna lämnades in samtidigt av Finland och Sverige. Egentligen tror jag du vet allt om detta men då kan vi komma till syftet med bildandet och dess fortsatta existens; Alliansens första uttalade mål var att praktiskt organisera ett kollektivt försvar mot vem det än vara månde. Tanken var även att medlemmar av organisationen svårligen skulle gå till strid mot varandra då de hela tiden enträget samarbetar mot samma tänkta fara. (läs ett nytt fascistiskt rike med mål om att öka på territorium eller genom våld kuva annan nation) Med tiden har även andra uppgifter tillkommit med anledning av förändrade säkerhetspolitiska överväganden men dessa är sällan förekommande och passar bättre till annan tråd eller annat svar.

Du skrev...
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Klart det ligger i Stoltenbergs intresse att vinna kriget. Annars finns det ju ingen poäng med Nato?
varpå jag svarade...
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggAnnica
Helt enkelt det du säger här ovan är alltså; Att det ligger i NATO's (Stoltenbergs) intresse att vinna detta outhärdliga krig och att den vinsten är till bevekelsegrund för NATO's fortsatta mening. Jag tror nämligen- och det helt motsatta; En vinst för Ryssland pekar mot det nödvändiga med en anslutning till denna försvarsallians.
Med mitt svar pekar jag alltså mot det motsägelsefulla i din postning- den är helt enkelt ganska, eller snarare sagt- helt ordentligt sinnessjukt, galen. Helt vriden, rubbad och absurd är din postning- det är rena vansinnet du kommer med. Knäppskalle.
Citera
2022-08-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Bilförsäljningen håller på att återhämta sig i piss-ryzzland.

Bara ner 75% i juli, jämfört med 2021.

https://aebrus.ru/upload/iblock/36f/ENG-Car-Sales-in-July-2022.pdf

Vad kan det bero på?

Behöver inte piss-ryzzarna åka lika mycket bil längre?

Det måste ju finnas massor av kinesiska, indiska och iranska biltillverkare som vill kränga sina premium-bilar, nu när så gott som alla europeiska biltillverkare lämnat.

Fan, tänk att få segla fram i en alldeles ny Peykan!
Det mest troliga ja utöver dom för ryssen så skadliga sanktionerna är nog helt enkelt att allt färre ryssar vill eller har råd att köpa ny bil. I dyrtider brukar ju konsumtionen minska och är det några som smakat på sämre tider med jämna mellanrum så är det ju ryssarna.
Citera
2022-08-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Eftersom det här kriget handlar om amerikansk strävan att etablera hegemoni över hela världen, särskilt Europa och Ryssland, så är det ju knappast OT.

Ingen tar dig och dina NATO-runkande kompisar på allvar när ni försöker göra om denna breda tråd till en rättegång där man endast ska få tala om det ni bestämmer,. eller svara på just de frågor som ni ställer.

Nej kriget uppstod såklart inte på grund av det du påstår. Det tror bara Darth Putler och de förtappade kräk som försvarar honom.
Citera
2022-08-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
NATO bildades efter andra världskriget av ett 15-tal länder och denna allians består nu av ungefär det dubbla antalet medlemmar. Senaste ansökningarna lämnades in samtidigt av Finland och Sverige. Egentligen tror jag du vet allt om detta men då kan vi komma till syftet med bildandet och dess fortsatta existens; Alliansens första uttalade mål var att praktiskt organisera ett kollektivt försvar mot vem det än vara månde. Tanken var även att medlemmar av organisationen svårligen skulle gå till strid mot varandra då de hela tiden enträget samarbetar mot samma tänkta fara. (läs ett nytt fascistiskt rike med mål om att öka på territorium eller genom våld kuva annan nation) Med tiden har även andra uppgifter tillkommit med anledning av förändrade säkerhetspolitiska överväganden men dessa är sällan förekommande och passar bättre till annan tråd eller annat svar.

Du skrev... varpå jag svarade... Med mitt svar pekar jag alltså mot det motsägelsefulla i din postning- den är helt enkelt ganska, eller snarare sagt- helt ordentligt sinnessjukt, galen. Helt vriden, rubbad och absurd är din postning- det är rena vansinnet du kommer med. Knäppskalle.

Låt mig hjälpa dig. Jag ser att du har det lite svårt.

”Nato skapades 1949 av USA, Kanada och flera västeuropeiska nationer för att tillhandahålla kollektiv säkerhet mot Sovjetunionen.”

Frågor på det?
Citera
2022-08-04, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det mest troliga ja utöver dom för ryssen så skadliga sanktionerna är nog helt enkelt att allt färre ryssar vill eller har råd att köpa ny bil. I dyrtider brukar ju konsumtionen minska och är det några som smakat på sämre tider med jämna mellanrum så är det ju ryssarna.

Men.

Ryzzfittorna skulle ju tjäna så enorma pengar på att exportera olja och gas till Kina och Indien.

Vars har dom pengarna tagit vägen då?
Citera
2022-08-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Vill man ta i med maximala valuta effekter får fotknektarna ca. 130.000 SEK/månad. Det är ganska enkelt att räkna ut med en miniräknare, ifall man har dina matemagiska problem.

2. Det är alldeles utmärkt byråkratisk svenska, tack. Men man måste ha högskolepoäng för att veta det, annars är det som gammal kanslisvenska för bönder.

3. Färdigflashbackat!
Hahahahahahaha....din högskolesvenska är som om att vi tog en 19-årig student från halmstad högskola och lät honom förklara hur svenska förtäljes och brukas. IDIOT. Du sitter och tror dig vara på något sätt duktig pågrund utav en förlorad högskoleutbildning som inte fick dig någonstans förutom till gängse träsk utav förtidspensionärer, och till det sitter du och spelar förmer än andra hahahahahaha. Fan, Jag bjuder på nästa vinare ok....valpollicella ok. Ditt tragiska stycke till färdigflashbackat nutcase. VAD FAN VET DU OM OSS ANDRAS EVENTUELLA POÄNG??? Eller missade du de sista 3000? Hade du haft dem, hade du förstått, men men, vi låter du själv förklara din förlust

Sedan som jag sade, så är det REN lögn med de lönerna. Du är så välkommen att stödja DINA fantastiska siffror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in