2022-08-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag tror att du behöver dra igång fläkten där hemma- om det nu är som jag misstänker, att din motsägelsefulla postning kommer sig av att det är alldeles för varmt för att nyktert hinna tänka. Om det ändå är så att du sörjer för god ventilation vill jag bara be om ursäkt och beklaga din situation... Nåväl, om nu det hypotetiska inträffar, det du i ditt inlägg pekar mot, att Ryssland lyckas med sitt skamliga företag där i Ukraina så skulle grunderna till NATO saknas. Jag tror inte riktigt så...

Helt enkelt det du säger här ovan är alltså; Att det ligger i NATO's (Stoltenbergs) intresse att vinna detta outhärdliga krig och att den vinsten är till bevekelsegrund för NATO's fortsatta mening. Jag tror nämligen- och det helt motsatta; En vinst för Ryssland pekar mot det nödvändiga med en anslutning till denna försvarsallians.

Men är du dum på riktigt?

Vet du ens varför Nato bildades? 😂

Inlägg som denna förklarar förvirringen på fb, folk kan ingenting om historia.
Citera
2022-08-04, 15:15
Medlem
Alla ryssar har USA-komplex. De har alltid varit avundsjuka på storebror och skyller alla sina egna fel på USA. Det kan ju inte vara deras eget fel. Allt är USAs fel.
Citera
2022-08-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Så att tro att Ryssland blandar sig i andra länders val och skapar kaos i länder kan du tro på för att det passar in i din världsbild.

Men det ekonomiska är helt uteslutet alltså? 😂😂

You are a special kind of stupid aren’t you? 😉
Nej, min världsbild bygger inte på hur mycket någon annan blandar sig i den, oavesett vem. Jag får betalt för att följa "världsbilder", så oroa dig inte över mitt sinne ok. Ta nu och se till att du själv har källaren redo när det knackar på dörren
Citera
2022-08-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Så att tro att Ryssland blandar sig i andra länders val och skapar kaos i länder kan du tro på för att det passar in i din världsbild.

Men det ekonomiska är helt uteslutet alltså? 😂😂

You are a special kind of stupid aren’t you? 😉
Jag bryr mig inte om val, eller vem som väljer eller blandar sig i dem. Det gör jag i nästa liv om så, men nu bryr jag mig om det som direkt innefattar MIG och de OSKYLDIGA i UKRAINA och inget annat. Så om du vill diskutera politik eller utrikes faktorer grundade i Mora, så finns där många fler trådar samt personer för sådant.
Citera
2022-08-04, 15:21
Bannlyst
Bilförsäljningen håller på att återhämta sig i piss-ryzzland.

Bara ner 75% i juli, jämfört med 2021.

https://aebrus.ru/upload/iblock/36f/ENG-Car-Sales-in-July-2022.pdf

Vad kan det bero på?

Behöver inte piss-ryzzarna åka lika mycket bil längre?

Det måste ju finnas massor av kinesiska, indiska och iranska biltillverkare som vill kränga sina premium-bilar, nu när så gott som alla europeiska biltillverkare lämnat.

Fan, tänk att få segla fram i en alldeles ny Peykan!
Citera
2022-08-04, 15:23
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiopathic
Ha-ha-ha!
Det Västerås-baserade företaget Carbomax tillverkar och levererar kolprodukter och legeringar till den metallurgiska industrin i norra Europa. I detta fall importeras inte vanligt kol som energikälla, utan sibirisk antracit, en unik produkt som används i sekundär metallurgi vid stålproduktion.
https://www.metal-supply.se/article/view/860273/ansoker_om_undantag_for_import_av_unikt_ryskt_kol_ inte_ersattningsbart

Svensk industri ska dö utan ryskt kol, precis som tysk industri ska dö utan rysk gas.
Varken svensk eller tysk industri kommer att dö! Den ryska däremot har ju redan tvärnitat och värre kommer det att bli…..
Citera
2022-08-04, 15:24
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Har du varit i Ryssland någon gång?

Hemlösa i olika länder:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_homeless_population

Ryssland har 4 per 10.000 invånare.

Ukraina har 168 per 10.000 invånare.

Sverige har 36 per 10.000 invånare.

USA har 17,6 per 10.000 invånare.

Sedan kan du kolla hur stor befolkningsmängd det är i vardera land.

Statistiken kan vara rätt eller fel men parametrarna för att avgöra vad hemlös är är ju olika så det går ändå inte att räkna.

Bor man i ett med västerländska mått utdömt flerfamiljshus hus utan el och toalett, och måste skita i dungen bredvid så är man i Sverige = hemlös

Bor man i ett med västerländska mått utdömt flerfamiljshus utan el och toalett, och måste skita i dungen bredvid så är man i Ryssland = boende i eget hem av låg materiel standard.
Citera
2022-08-04, 15:28
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Struntsnack, tvärtom är det amerikaner som ofta förutsätter att alla andra vill (eller borde vilja) leva i ett land som ser ut och fungerar precis som USA, har amerikanska lagar och domstolar osv "annars vet de inte sitt eget bästa"..

Ukraina har däremot ett mycket tydligt mindervärdeskomplex mot Ryssland/Moskva, kulturellt, politiskt och historiskt.
Hur många flyr från svält, krig och elände till,Ryssland jämfört med till USA och västländer?
Citera
2022-08-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Vad kan det bero på?

Det måste ju finnas massor av kinesiska, indiska och iranska biltillverkare som vill kränga sina premium-bilar, nu när så gott som alla europeiska biltillverkare lämnat.

Nya exklusiva lada utan airbag.

https://carup.se/lada-tillbaka-pa-80-talsniva-ryska-bilar-byggs-utan-moderna-delar/
Citera
2022-08-04, 15:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Georgien trappar upp retoriken mot Ryssland angående ockuperade territorier. Smäller det snart?

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1555171212371935232
Citera
2022-08-04, 15:34
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiopathic
Ha-ha-ha!
Det Västerås-baserade företaget Carbomax tillverkar och levererar kolprodukter och legeringar till den metallurgiska industrin i norra Europa. I detta fall importeras inte vanligt kol som energikälla, utan sibirisk antracit, en unik produkt som används i sekundär metallurgi vid stålproduktion.
https://www.metal-supply.se/article/view/860273/ansoker_om_undantag_for_import_av_unikt_ryskt_kol_ inte_ersattningsbart

Svensk industri ska dö utan ryskt kol, precis som tysk industri ska dö utan rysk gas.

Antracit förekommer i lager framför allt i de äldsta geologiska formationerna silur och devon, men även karbon.[3]

Antracit står för cirka 1 procent av de globala kolreserverna [4] och utvinns i endast ett fåtal länder runt om i världen. Kina står för majoriteten av den globala produktionen. Andra producenter är Ryssland, Ukraina, Nordkorea, Sydafrika, Vietnam, Australien, Kanada och USA. Den totala produktionen 2010 var 670 miljoner ton
Citera
2022-08-04, 15:35
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Vad kan det bero på?

Allt möjligt är på dekis för vanliga medborgare i Ryssland och de kan gott få ännu sämre levnadsstandard i mitt tycke.

Är för närvarande på årets tredje solsemester och har inte sett en enda ryss än så länge. Utlandsresandet verkar ha upphört för Ivan och Olga. Brorsan är på rivieran och noterade samma sak, där brukar det vanligtvis krylla av vulgära ryssar men nu är det lugnt och skönt.

Hoppas sanktionerna inte lyfts på många år, ryssarna behöver falla tillbaka minst 50 år i utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in