2022-08-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla du.

Citera in allt lipande och enorma ömkande en gång för alla så slipper man läsa ditt tjat och ta det därifrån.
Har du inget att relatera till konkret så knip.

Vi har inga konkreta uppgifter och sakfakta om föregående förlopp, det saknas film, så oavsett om du tjatar dig blå kommer inte dessa vara huvudfokus.
Trådens rubrik är fortfarande att två vakter är misstänkta för grovt vållande till annans död.
Inte Juhas misshandel.
Jag hade fått citera en mycket stor del av tråden, så finner inget egenvärde i detta. Det ligger väl i sakens natur att den som själv har bias i en fråga har svårt att inse sitt deltagande i gruppgråt.

Trådens rubrik innefattar ett ingripande som Juhas beteende i allra högsta grad ligger till grund för, varför det torde vara lika ontopic i tråden som själva ingripandet. Det bästa hade varit om fler kunde hålla flera tankar i huvudet samtidigt i allt från ordningsvakternas bristande ingripande, Juhas egen delaktighet i att situationen överhuvudtaget uppkom till uppmärksammandet av hans brottsoffer.
Citera
2022-08-04, 15:31
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja det finns bra kameraövervakning som sannolikt kommer visa att de samstämmiga vittnesuppgifterna om våldsverkarens illdåd stämmer.

Jo teoretiskt kan det bli "mer" om ny information framkommer i förundersökningen eller vid ev framtida rättegång.

Tänk ifall MGM1 plötsligt berättar att "jag fick en sån plötsligt lust att döda", då blir det en annan utgång och troligen sluten psykiatrisk vård på livstid.

Är det sannolikt? Nä! Men det KAN hända 😎
Citera
2022-08-04, 15:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag hade fått citera en mycket stor del av tråden, så finner inget egenvärde i detta. Det ligger väl i sakens natur att den som själv har bias i en fråga har svårt att inse sitt deltagande i gruppgråt.

Trådens rubrik innefattar ett ingripande som Juhas beteende i allra högsta grad ligger till grund för, varför det torde vara lika ontopic i tråden som själva ingripandet. Det bästa hade varit om fler kunde hålla flera tankar i huvudet samtidigt i allt från ordningsvakternas bristande ingripande, Juhas egen delaktighet i att situationen överhuvudtaget uppkom till uppmärksammandet av hans brottsoffer.
Och ändå så är det i stort sett bara du som ältar det. Förse oss med mer information om "kameramannen" och övriga offer så ska jag gärna omvärdera; men vad som verkar vara ringa misshandel kan du fasen inte matcha mot det sätt OV tog livet av Juha
Citera
2022-08-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
De har inte erkänt något sådant vad vi vet och det är ju fullkomligt orimligt att ens utgå från att de bragt han om livet med vett och vilja.
Inte alls! Många ov är ju folkilskna och hämndlystna...
Att de inte erkänner mord är inte så underligt, det är det få som gör. ..
Med tanke på den kraft de lade ned på att mörda Juha så är det egentligen inget snack om saken, de är skyldiga som fan!
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-08-04 kl. 15:37.
Citera
2022-08-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Exakt!

Och vi kan enkelt dra slutsatsen att även åklagaren ansåg detta var dråp/mord, medvetet eller med likgiltighetsuppsåt, men insåg att det hade blivit nästintill omöjligt att bevisa, varpå grovt vållande fick bli rubriceringen.
Håller med och tillägger att det verkar nästan omöjligt att utdöma hårda straff till uniformerade. Oavsett hur många fel de har begått...
Citera
2022-08-04, 15:37
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är nuvarande skribenter du attackerar med dina krav om att bry sig om de Juha gett sig på och låter som en autistisk papegoja.

Tråden handlar om grovt vållande till annans död. Därför är fokus på just exakt detta primärt och för att det finns film.
Hur sugen du än är att fokusera på andra delar.
Citera
2022-08-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Håller med och tillägger att det verkar nästan omöjligt att utdöma hårda straff till uniformerade. Oavsett hur många fel de har begått...

Här har vi typer som kan läsa andra människors tankar och hur de egentligen ville ha det men inte kunde. Då kontrar jag med att jag är helt säker på att mord eller dråp inte fanns en enda gång i åklagarens tanke.

Så.
Citera
2022-08-04, 15:44
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Han kommer inte fällas för något brott eftersom han är avliden, och kommer därför inte heller att hamna på lexbase.

Det har du naturligtvis rätt i. Fattar inte vad jag tänkte på. My bad 😇

Jag tänkte givetvis på MGM1 i denna tankevurpa. Han kommer finnas i Lexbase men framför allt i belastningsregistret, när det här är över.

Tack för korrektionen.
Citera
2022-08-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Total smörja. Skulle polis vägra göra det gör de sig medskyldiga till lagbrott.

Däremot så är såna situationer inte prio.
Borde kanske nyansera. De vägrar INTE, men de är inte direkt skyndsamma utan låter väktarna göra så mycket av jobbet som möjligt INNAN de själva ingriper.
Citera
2022-08-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är nuvarande skribenter du attackerar med dina krav om att bry sig om de Juha gett sig på och låter som en autistisk papegoja.

Tråden handlar om grovt vållande till annans död. Därför är fokus på just exakt detta primärt och för att det finns film.
Hur sugen du än är att fokusera på andra delar.

detta aer inte en trad om svensk juridik tycker jag dt aer mord kallar jag dt for mord ot sa bidrar ju bo beteende innan haendelsen till ovs morduppsat
Citera
2022-08-04, 15:48
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Här är filmen: https://delafil.se/52ea06a39778d30e/Film.mp4

Riktigt dåligt filmat, visar ingenting av händelsen! Kanske virus inlagt, vad är annars syftet, står att klippet är känsligt men man ser absolut ingenting av gripandet, litet på håll på Rådmansgatan, ingenting närmare. Uselt!!
Citera
2022-08-04, 15:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Riktigt dåligt filmat, visar ingenting av händelsen! Kanske virus inlagt, vad är annars syftet, står att klippet är känsligt men man ser absolut ingenting av gripandet, litet på håll på Rådmansgatan, ingenting närmare. Uselt!!
Har du instagram? Isf gå in på Polisnytt och kolla under Reels så finns händelseförloppet från några olika vinklar. Och med tanke på att en del (kanske allt?) filmas av en resenär som fått en snyting av Juha får man väl ha överseende med filmningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in