2022-08-04, 12:27
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag räknar dem inte, jag konstaterar att den överväldiganden majoriteten som deltog i majdan inte var vare sig nazister,högerextremister, betalda, organiserade eller rysstrollkarlar, vill du personligen dra påhittade eller prata om i samanhanget extremt få och marginella individer i ett stooooooort sammahnag för att då passar det bättre in i din idiolgiska eller konspiratoriska verklighetsbeskrivning så försvinner ju inte alla 100`000 tals ukrainska "ickeextremistiska" medborgare som deltog.

Jag väljer ingen variabel, jag bara konstaterar att du är snett på det, och såtillvidare du inte har något substansiellt att tillföra mer än "det fanns bergis 100 judenazzar där" så behöver du ju endå anpassa dina fantasier till verkligheten.

Varför läser du inte undersökningen istället för att larva dig.

Ja det är det i fallet med majdan.

Varför läser du inte på istället för att återkommande påpeka att du är dum i huvudet, enkelt utmanövreras av en flicka på 13år i matematik och ständigt skämmer ut dig , även om det nu troligtvis endbart är en större tragedi för dina föräldrar än för digsjälv.....

Jag vet inte om du är en 13-årig flicka som tycker att du utmanövrerar mig. Svara du på mina invändningar på riktigt istället.
Citera
2022-08-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Det var ju baserat på deras egna uttalade mål om denazi, skydda/hjälpa Donbass, etc. Det är ju vad de flesta som pratar om 3 dagar pratar om.

Men det tror väl ändå ingen på?

Jag skulle säga att det var;
En snabb stock n’ awe för att ta ”kontroll” över Kiev. Dvs få ledningen att fly/ge upp/tas till fånga. Av politiska skäl.

Men i huvudsak är nog målen att skapa en korridor längs svarta havet.
Införliva östra Ukraina pga vete & industri.
Skapa politisk oro i väst.

Nu är alla de målen i princip längre bort än när det startade. Och här är helt enkelt inte tiden på Rysslands sida.

Måste vara ditt mest korkade inlägg någonsin.

Du tror inte att Ryssland vet EXAKT vart Ukrainas ledning befinner sig? 😂

Om någon berättar om sina mål till dig men dom passar inte in i din världsbild så du hittar på alternativa förklaringar och då helt plötsligt så
är det just det som är rätt alltså?

Herregud haha, vi stannar nog här.. människor som dig får mig att tappa all tro på mänskligheten.
Citera
2022-08-04, 12:33
Medlem
Ryssland saknar då inte självförtroende. Påstår att om Kina attackerar Taiwan och hamnar i krig med USA så klarar sig inte Kina utan Rysslands hjälp.

Som de givetvis då erbjuder. Vi hjälper till i ett krig mot USA.

Ganska kaxigt ändå.

I själva verket så hoppas nog Ryssland på att Kina går med i kriget och då att Ryssland/Kina slåss på samma sida mot Europa/USA.
Citera
2022-08-04, 12:33
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hur skulle en utdragen invasion gagna Ukraina menar du?
Det gagnar den civiliserade värden då ryssen sakta men säkert avväpnas. Till årsskiftet är Putin en lame duck som inget land behöver oroa sig för.
Citera
2022-08-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det gagnar den civiliserade värden då ryssen sakta men säkert avväpnas. Till årsskiftet är Putin en lame duck som inget land behöver oroa sig för.

"Ryssen" kommer inte avväpnas någonstans din clown. Snarare blir de allt mer militariserade. Sluta läsa DN och Aftonblaskan.
Citera
2022-08-04, 12:37
Medlem
Ukraina bombar begravningsceremoni i Donetsk, flera döda. Krigsbrott av ZZelensky!

Five killed as Ukraine shells Donetsk – DPR
Local officials accuse Kiev of targeting the city center as locals commemorated a slain militia commander
At least two shells reportedly struck the theater, where people had gathered to pay their respects to militia Colonel Olga Kachura. All attendants were evacuated and the ceremony was postponed.
https://rt.com/russia/560199-donetsk-center-funeral-shelling/
Citera
2022-08-04, 12:38
Medlem
Citat:
Har du varit i Usa på senaste tiden?

Har du missat alla tent cities dom har?

HUR FAN har du mage att påstå att vapenindustrin återcirkulerar i den amerikanska ekonomin? Är du helt jävla dum i huvudet eller?

De flesta low-testosterone clowner här på FB som försvarar Ukraina med att knappa på tangentbordet har INTE varit i USA och sett situationen för vanligt folk. Deras bild av USA är baserat på Hollywood och nyheterna.
Citera
2022-08-04, 12:39
Medlem
Citat:
Måste vara ditt mest korkade inlägg någonsin.

Du tror inte att Ryssland vet EXAKT vart Ukrainas ledning befinner sig? 😂

Om någon berättar om sina mål till dig men dom passar inte in i din världsbild så du hittar på alternativa förklaringar och då helt plötsligt så
är det just det som är rätt alltså?

Herregud haha, vi stannar nog här.. människor som dig får mig att tappa all tro på mänskligheten.

Ja? Det är klart att de vet vart det är? Vad var det där för jävla luftskott.

Du menar att du fortfarande tror på avnaz ifiering, skydda medborgare?

Herregud.

Smart dock att avsluta, så slapp du lista hur du ser på målen.

Trist. Du började någorlunda intelligent. Men sen var det gonatt.
Citera
2022-08-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ammunition och förnödenheter rullar in i Ukraina tills orcherna gett upp.
Det måste du väl inse vid det här laget?
Jobbig vetskap för dig kamrat, men det är inte alltid verkligheten blir som man önskar sig. Du får styrka dig med lite vodka så känns det bättre...

Det här inlägget kommer inte åldras bra.
Citera
2022-08-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du hade inget bra svar på min fråga med andra ord🙂

Och inte du på min?
Citera
2022-08-04, 12:42
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeiseArne
Fortsätt du COPE:a här och låt LGBTQ-tårarna flöda på flashback samtidigt som ryssarna tar mer mark varje dag, win-win situation om du frågar mig.

https://youtube.com/shorts/_zbtmsHYnw8?feature=share
Är det här ditt svar på att ryssnollan skrev att väst inte skulle fortsätta stödja Ukraina varpå jag skrev att enbart USAs militärbudget ligger på 7000 miljarder kronor och att bidragen är en spott i havet för väst?

Är det här ditt brilljanta svar på det?
Är du lite rysk i huvudet?
Stackars stackars undernärda, outvecklade rysstroll

Mvh
Citera
2022-08-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ursprungsmålet var nog:

1. Inta nyckelpositioner i Kiev och störta/kontrollera makten där.
2. Inta hela eller nyckelpositioner i Kharkiv.
3. Inta hela Donetsk, Kherson, Luhansk, Mykolaiv, Odessa och Zaporizhzhia.

Tittar man på hur den ryska armén rörde på sig och vilken utrustning den hade med sig på de lika ställena, så pekar allt mot detta.

En del pratar om att de bara ville befria "Donbass" men det är ren maskirovka. Ryssarna anföll bl.a Kherson och Zaporizhzhia i ett väldigt tidigt skede och redan under våren började de prata om "folkomröstningar" i dessa två län. Det tyder på att ursprungsplanen redan från start var att ta över dessa län och införliva dem i Ryssland.

Hört talas om ”cauldron battle”?

Läs på så förstår du. 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in