2022-08-04, 11:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Hur skulle tiden vara på Ukrainsk sida menar du?

Landet är satt i konkurs och är HELT beroende av väst men det ser du som något positivt alltså?
Vad strider ukrainarna för tror du?

Så länge de har mat och ammunition så kommer de att fortsätta kriga. Som det har varit för alla försvarande sidor i alla krig.

Vad krigar Ryssland för? Krigar ryska soldater för pengar eller för frihet?
Citera
2022-08-04, 11:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Förresten, hur vet du detta? Gissar du?

Suttit och kollat på nätet nu och det finns siffror på att runt 20% av befolkningen stödde Ceaușescu. Militären öppnade ju ändå eld på befolkningen och dödade och skadade runt 5000 civila i stormningen av palatset.

Kan det vara så att kanske >50% av rumänska befolkningen var pro-väst, 20% stödde kommunistdiktatorn och övriga 30% sket i vilket. Precis som vi såg i Ukraina?

Mitt påstående är minst lika kvalificerat som ditt påstående.

EDIT: Ska tilläggas att Ceaușescu hade 97% stöd i folkliga val. Ungefär som vi sett tidigare kommunistledare ha runt om i världen.

Jag har inte närstuderat Rumänien på samma sätt som jag kollat på Ukraina. Men det var fler som stödde Yanukovich, var det 33% (wikipedia, Euromaidan) mot 40 ? Jag skulle kunna tänka mig att det inte finns siffror på Ceaușescus stöd på samma sätt, så vi får hålla oss till killgissningar. Jag avsåg i vilket fall som helst bara att ta ett exempel på en revolution som vi bägge är överens om som är folkliga. Kom du med ett förslag.
Citera
2022-08-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Kan iofs vara så att han helt enkelt ser på hur tid fungerat för försvarande länder förr.

Russia v Afghanistan: Afghanistan vann på tid, inte resurser.
USA v Vietnam: Vietnam vann på tid, inte resurser.
USA v Talibanerna: Talibanerna vann på tid, inte resurser.

Att vinna på tid är ju inte på något vis nödvändigtvis kopplat till militär nötning. Utan kan ju lika vara att det politiska stödet på hemmaplan ändras, sanktioner gör ondare etc etc.

Så nej, han behöver absolut inte grunda det på något Ukraina sagt.

Vänta nu här..

Så du menar att alla idioter som skriker sig hesa här och säger att ”Ryssland har redan förlorat för att dom inte tog Ukraina på 3 dagar” har fel?

Det är alltså TIDEN som är det nya nu?

Wow haha, rationaliseringen är total. 😂😂
Citera
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Landet är satt i konkurs och är HELT beroende av väst men det ser du som något positivt alltså?

Hela västvärlden backar upp Ukraina, Militärt och pengar. Så bra att nöta sönder Ryssland totalt. I slutändan handlar det om småpengar, kanske 1000 miljarder, fördelar man detta på västvärlden så är det som att äta en Whopper Meal. Unnar du inte Ukraina ett Whopper Meal? du e en snål jävel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, men varför räknar du hur många de är?

Jag räknar dem inte, jag konstaterar att den överväldiganden majoriteten som deltog i majdan inte var vare sig nazister,högerextremister, betalda, organiserade eller rysstrollkarlar, vill du personligen dra påhittade eller prata om i samanhanget extremt få och marginella individer i ett stooooooort sammahnag för att då passar det bättre in i din idiolgiska eller konspiratoriska verklighetsbeskrivning så försvinner ju inte alla 100`000 tals ukrainska "ickeextremistiska" medborgare som deltog.

Citat:
Du väljer bara en variabel för att den gynnar det du vill visa.
Jag väljer ingen variabel, jag bara konstaterar att du är snett på det, och såtillvidare du inte har något substansiellt att tillföra mer än "det fanns bergis 100 judenazzar där" så behöver du ju endå anpassa dina fantasier till verkligheten.

Citat:
Jag kan ha 10 0000 människor på Stockholms gator, som är o-organiserade. Det är 1% av Sveriges befolkning.

Varför läser du inte undersökningen istället för att larva dig.

Citat:
Är det folket som reser sig om de gör revolution?
Ja det är det i fallet med majdan.

Citat:
Antag att de går i demonstration som är hemligt organiserad av 1 nazist. Spelar det någon roll?
Varför läser du inte på istället för att återkommande påpeka att du är dum i huvudet, enkelt utmanövreras av en flicka på 13år i matematik och ständigt skämmer ut dig , även om det nu troligtvis endbart är en större tragedi för dina föräldrar än för digsjälv.....
Senast redigerad av slö 2022-08-04 kl. 12:01.
Citera
2022-08-04, 11:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wfac8p/ua_sbu_busted_russian_bot_farm_with_approx_1/

Detta förklarar varför vissa rySStroll har försvunnit

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wfgbpv/multiple_violent_explosions_as_a_result_of_himars/

HIMARS jobbar på till rySSnaZZarnas stora förtret.
Ujujuj tagna med byxorna nere fantastiskt att dom blir avslöjade igen,,tack för det. På bar gärning sas.
Citera
2022-08-04, 11:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Ukraina vet att landet kan blomstra som Sydkorea om dom vinner. Investeringar kommer att flöda in och dom kommer at leva i frihet från förtryck.

Vinner Ryssarna kommer dom att bli ett Afganistan som plundras på alla resurser. Som ingen vill investera i.

Dom kommer slåss till den sista soldaten stupar.
R
Citera
2022-08-04, 11:59
Medlem
Citat:
Vänta nu här..

Så du menar att alla idioter som skriker sig hesa här och säger att ”Ryssland har redan förlorat för att dom inte tog Ukraina på 3 dagar” har fel?

Nej, men det var en synnerligen ointelligent tolkning.

Att Ryssland missat sitt ursprungliga mål kan ju inte ens du gorma om?

Ryssland har allt att förlora på ett utdraget krig. Ukraina har ju haft tiden på sin sida sen dag 1. Det är inte ett motsatsförhållande.

Om Ryssland hade klarat sina 3 dagar hade det ju var en förlust för Ukraina.

Hur svårt var det att få ihop?

Höj nivån nu.
Citera
2022-08-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Nej, men det var en synnerligen ointelligent tolkning.

Att Ryssland missat sitt ursprungliga mål kan ju inte ens du gorma om?

Ryssland har allt att förlora på ett utdraget krig. Ukraina har ju haft tiden på sin sida sen dag 1. Det är inte ett motsatsförhållande.

Om Ryssland hade klarat sina 3 dagar hade det ju var en förlust för Ukraina.

Hur svårt var det att få ihop?

Höj nivån nu.

Kan du vara snäll och tala om för mig vad Rysslands ursprungliga målet var?

INTE vad aftonbladet och expressen talade om för dig är du snäll? 😉
Citera
2022-08-04, 12:02
Medlem
Citat:
Vänta nu här..

Du menar att en utdragen invasion gagnar Ryssjävlarna? Hur då?
Citera
2022-08-04, 12:06
Medlem
Cobas avatar
Citat:

Hej projicering!
Som vi alla vet, du också, så är det ryssland som är i konkurs.
Kämpigt kamrat.

ryssland är i konkurs och kan inte betala medans färska , £ och $ strömmar in i Ukraina.

Gud vad patetisk putin är. Hur kan du hålla på honom?

Mvh
Citera
2022-08-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad strider ukrainarna för tror du?

Så länge de har mat och ammunition så kommer de att fortsätta kriga. Som det har varit för alla försvarande sidor i alla krig.

Vad krigar Ryssland för? Krigar ryska soldater för pengar eller för frihet?

Problemet är att mat och ammunition är slut så fort väst bestämmer det.

Att du tror att det finns oändligt med pengar västvärlden kan skicka till Ukraina är extremt naivt.

Men absolut, finns ju folk här som hellre har kärnvapen krig än låta Putin vinna.

Hjärntvätterin är total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in