2022-08-04, 09:58
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Var skriver jag OV bara gjort sitt jobb?

Men hade gärningsmannen istället suttit hemma nykter och kollat på Bingolotto istället för att misshandla folk på gatan hade han levt nu.

Om Juha hade haft turen att springa på normalt funtade människor som OV så hade han levt idag.

Du kan omöjligt lägga skulden på Juha för att han dog.

Alla handlingar har konsekvenser. OV dödade Juha och OV kommer därför dömas för brottet.
Citera
2022-08-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Tack för ditt inlägg. Det är viktigt att komma ihåg att det finns fler brottsoffer i den här historien. Något som helt verkar ha glömts bort bland många av de som sitter och tycker synd om våldsverkaren. Tråkigt dock att han dog och inte fick stå till svars för sina handlingar

Just nu finns det bara ETT brottsoffer tills du kan hosta fram en film som visar annat. Den utsaga som du svarar på stämmer för övrigt inte heller på vakterna kommer springandes över hela perrongen, inte ned för den trapp som finns där Juha står.
Citera
2022-08-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nice try men rent rättsligt kommer du ingen vägen och i forumet framstår du som lost in space och drama queen.

Varken förfalskade sedlar eller att vara full och slå nån ger a license to kill.
Sistnämnda är värsta brottet och med tanke på filmen har ordningsvakterna gjort bort sig med förbjudna grepp, underlåtenhet att kontrollera den gripnes parametrar, bojat en medvetslös och inte ens påbörja HLR.

Där är huvudproblemet som även rätten kommer titta på.
Har lixom noll betydelse vad rätten kommer fram till, de är bägge döda pga grova felbeslut de tog när de stal slogs gjorde kraftigt motstånd, som man bäddar får man ligga, så lär dig istället för att sitta här och snyfta
Citera
2022-08-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Om Juha hade haft turen att springa på normalt funtade människor som OV så hade han levt idag.

Du kan omöjligt lägga skulden på Juha för att han dog.

Alla handlingar har konsekvenser. OV dödade Juha och OV kommer därför dömas för brottet.
Med dina noll poäng i juridik så tycker jag du skall låta domstol döma

Han dog för att han misshandlar folk på stan, hade han inte gjort det hade han levt nu, hur enkelt som helst att förstå, ett barn förstår detta, handlingar får konsekvenser, kör jag 300km i timmen och kör in i ett träd är det inte trädets fel att jag dör, det är min handling
Citera
2022-08-04, 10:03
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Håller med. Vad är det för människor som blir ordningsvakter?
Ja du , förut var det väl mest dom som ville bli poliser men av någon anledning hamnade utanför.
Senast redigerad av MrGrant 2022-08-04 kl. 10:07.
Citera
2022-08-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Just nu finns det bara ETT brottsoffer tills du kan hosta fram en film som visar annat. Den utsaga som du svarar på stämmer för övrigt inte heller på vakterna kommer springandes över hela perrongen, inte ned för den trapp som finns där Juha står.
Finns flera vittnen på att han misshandlat folk, eller är du så korkad att du tror att om det inte finns på film så har det aldrig skett 🙄
Citera
2022-08-04, 10:05
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Med dina noll poäng i juridik så tycker jag du skall låta domstol döma

Han dog för att han misshandlar folk på stan, hade han inte gjort det hade han levt nu, hur enkelt som helst att förstå, ett barn förstår detta, handlingar får konsekvenser, kör jag 300km i timmen och kör in i ett träd är det inte trädets fel att jag dör, det är min handling

Du är verkligen dum i huvudet på riktigt. Med din logik så kanske hans mamma ska dömas för att hon för att hon fött honom.

Du är så långsökt i din logik att du framstår dummare än den mest korkade OV.

Vad det gäller juridik så finns mer att lära sig än du nånsin hinner googla fram.

🤡
Citera
2022-08-04, 10:06
Medlem
Citat:
Finns flera vittnen på att han misshandlat folk, eller är du så korkad att du tror att om det inte finns på film så har det aldrig skett 🙄

Just nu är det så, det som inte finns på film har aldrig skett. Det för att vi vet att vakter fabulerar och att vittnen kan "tro" att de har blivit slagna fastän de bara har blivit puttade.
Citera
2022-08-04, 10:12
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag skriver under på allt utom det där med att den kvinnliga vakten pressar ned JH huvud mot golvet samtidigt som den andra vakten har grepp om JH hals och nacke.

Vad syftade det tilltaget till, hur motiverar hon att hon gjorde så i det läget, jag har svårt att se annan förklaring än att hon var mycket stressad och agerade därmed irrationellt.
Jag undrar om de lyckades knäcka nacken på Juha.
Citera
2022-08-04, 10:15
Medlem
Drapåtrissors avatar
En obduktion lär ge svar på många frågor. Gissar att kvinnan går fri och att mannen döms till fängelse några år.
Citera
2022-08-04, 10:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Har lixom noll betydelse vad rätten kommer fram till, de är bägge döda pga grova felbeslut de tog när de stal slogs gjorde kraftigt motstånd, som man bäddar får man ligga, så lär dig istället för att sitta här och snyfta
😂
Du har ett bias ang felslut som är av grav karaktär.
Enligt ditt resonemang borde vakterna gå med en varningsskylt, de är snarare en fara för omgivningen.

Du kanske är en sån där weird ordningsvakt som behöver rangeras ut ur kåren?

Ändamålet är att hålla ordning snarare än att ta strypgrepp på folk och de inte vaknar mer.
Oavsett om de växlat in en falsk sedel.
Vore ju för jävligt om jag helt ovetande handlar på Coop med en sån och vakten tar strypgrepp..

Om Juha drabbades av ett sjukdomstillstånd så är det ju rejält illa om han tolkas som kriminell eller drogpåverkad?
Det finns de facto olika fysiska såväl som psykiska åkommor som kan ge temporär förvirring.

Sensmoralen är att vakter inte vet vad det beror på om folk är utåtagerande och oavsett ska de inte bete sig likt de här två nötterna.

Problemet är vakternas bristande beteende.
Senast redigerad av develi 2022-08-04 kl. 10:23.
Citera
2022-08-04, 10:26
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Man kanske borde ge vakterna medaljer? Jag menar de har ju mer eller mindre räddat livet på framtida kvinnor enligt ditt inlägg.
Antar du sett filmen Looper en gång för mycket…
Jag vet vem idioten var, det gör uppenbarligen inte du. Men kolla film du. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in