2022-08-03, 22:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Var då? Övervakningskameror och film redan från gatuhåll?

Tror du hittar på nu?
Såvida inte dessa två OV träffade på BO uppe på Sveavägen ser jag inte hur det ska påverka utgången
Citera
2022-08-03, 22:39
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskpappa
Ja det handlar såklart om hur rätten ser på det inte vad den misstänkte säger.
Det är ingen nyhet att dom dömmer olika.

Det är en liten fjant som påstår att så inte är fallet.
Han har dock väldigt väldigt fel.
Pratade men kollega igår om detta och vips hen visste också en annan som åkt dit för depo när det inte handlade om något uppsåt.

Wow, ännu en gång du referar till dina "privata" erfarenheter som du ändå inte kan backa upp.

Sen kallar du mig fjant och iq-befriad bara för du helt enkelt inte är påläst.

Men absolut, jag kan "argumentera" på exakt samma sätt som du.

Jag pratade nämligen med 30 kollegor och 40 vänner till mig idag, alla har varit med om fall som visar att du har fel.

Om du inte motbevisar mig så är du en iq-befriad fjant. (Ungefär såhär argumenterar du. Väldigt vuxet med andra ord.) tönt
Citera
2022-08-03, 22:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, det finns sex stycken filmer som täcker hela händelseförloppet. Dessa är troligen mer detaljerade än vad TryggC får ut av sina kameror (som inte direkt har någon upplösning).

Nej, de täcker inte hela förloppet. De täcker delar av det.
Citera
2022-08-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Oerhört spännande att följa denna tråden. Samtidigt som det är skrämmande att se hur många som hellre blandar in sina personliga känslor och fördomar än att inse fakta. Det spelar ingen roll vad Juha gjorde innan. Det som spelar roll är OV's agerande. Förstår man inte det så har man ingen insikt i hur lagar och förordningar är utformade. Det finns inget lagstöd som medger att man har rätt att ta någon av daga i sin yrkesutövning som OV. Men visst, vi vänder på steken:

Med vilket lagstöd släckte OV Juha's liv? Våga inte ens påstå excess.
Personliga känslor vad det ja precis. Jag tycker ditt argument gränsar till en enorm halmgubbe, då det väl knappast är någon här som talat om att det är berättigat eller att det finns lagstöd för att släcka någons liv på det här sättet, om det nu verkligen är det som har hänt. Fakta är nämligen att dödsorsaken ännu inte är konstaterad. Om man nu tycker att det är viktigt att hålla sig till fakta så borde man nog vänta med att uttala sig innan man vet hur det ligger till där. Det spelar för övrigt jättestor roll vad Juha precis gjort och vad han var i färd med att göra när man bedömer helhetssituationen.
Citera
2022-08-03, 22:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Såvida inte dessa två OV träffade på BO uppe på Sveavägen ser jag inte hur det ska påverka utgången

Kan det nog göra en hårsmån, men var inte poängen. Någon helhetsbild finns inte med begränsat material.

Om fyllot härjat runt rejält redan på gatuplan så blir nog Dindunuffin chimären ganska sargad.
Citera
2022-08-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Plocka bort alla dessa sjuka OV, de gör mer skada än nytta.

Aggressiv idioter som ger sig på fyllon och andra småfulla person så fort de får chansen…

Hur många ingripanden från landets 8500 vakter slutar med dödlig utgång? Det är väl mest pajiga pundare och våldsverkare som har något att frukta. Tillhör du den gruppen?
Citera
2022-08-03, 22:51
Medlem
Mer.info.007s avatar
Hur ska man förebygga detta? Ta taxi direkt? Är det bättre. Är orolig för berusade och påverkade eller olabila människor.
Citera
2022-08-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det är klart va fylltratten gjorde innan spelar roll. Annars är ditt inlägg rent känslomässigt och helt utan juridisk grund.

Det spelar bara roll för dig. Att du lyckas klämma in "känslomässigt" och "juridisk grund" i samma mening tyder på att du har genomgått gymnasiet. Good for you! I övrigt har du ingen aning om vad du skriver om vilket lyser igenom fullständigt. Du svarade för övrigt inte på frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av unken82
Nja excess är inget man kan åberopa utan något som rätten kan döma. Och jo det spelar roll vad han har gjort innan. Iaf rent emotionellt för OV. Sen att dessa bajsnödiga Ordningsvakter är totalt värdelösa är bara sorgligt.

Det är det som är lite utav min poäng. OV har inte bara rättigheter, de har även skyldigheter. En polisman eller OV får inte bete sig godtyckligt. De har tydliga regler och föreskrifter att arbeta mot. Vilket lagstöd använde OV här som ger rätten att ta Juha's liv?

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Personliga känslor vad det ja precis. Jag tycker ditt argument gränsar till en enorm halmgubbe, då det väl knappast är någon här som talat om att det är berättigat eller att det finns lagstöd för att släcka någons liv på det här sättet, om det nu verkligen är det som har hänt. Fakta är nämligen att dödsorsaken ännu inte är konstaterad. Om man nu tycker att det är viktigt att hålla sig till fakta så borde man nog vänta med att uttala sig innan man vet hur det ligger till där. Det spelar för övrigt jättestor roll vad Juha precis gjort och vad han var i färd med att göra när man bedömer helhetssituationen.

Alltså, jag är inte ute efter att trampa folk på tårna här. Vad jag menar är att det finns mig veterligen ingenting som tyder på att våldet som utgjordes av OV var i proportion till situationen. Olika grepp för utstrypning är heller ingenting som lärs ut på utbildningen. Dödsorsaken är solklar, han dog när han misshandlades vid ett omhändertagande. Vi återkommer hela tiden till den kritiska frågan: Var dödligt våld nödvändigt för att omhänderta Juha?
Citera
2022-08-03, 22:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det spelar bara roll för dig. Att du lyckas klämma in "känslomässigt" och "juridisk grund" i samma mening tyder på att du har genomgått gymnasiet. Good for you! I övrigt har du ingen aning om vad du skriver om vilket lyser igenom fullständigt. Du svarade för övrigt inte på frågan.

Det är det som är lite utav min poäng. OV har inte bara rättigheter, de har även skyldigheter. En polisman eller OV får inte bete sig godtyckligt. De har tydliga regler och föreskrifter att arbeta mot. Vilket lagstöd använde OV här som ger rätten att ta Juha's liv?

Alltså, jag är inte ute efter att trampa folk på tårna här. Vad jag menar är att det finns mig veterligen ingenting som tyder på att våldet som utgjordes av OV var i proportion till situationen. Olika grepp för utstrypning är heller ingenting som lärs ut på utbildningen. Dödsorsaken är solklar, han dog när han misshandlades vid ett omhändertagande. Vi återkommer hela tiden till den kritiska frågan: Var dödligt våld nödvändigt för att omhänderta Juha?

Nej dödsorsaken är inte klarlagd. Men när den är kan du återkomma.
Citera
2022-08-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det verkar som OV har bonge när han stryper BO. Är det för han stryper eller för att han vill imponera på ortens hora?
Ja, det enda som fattades i filmen var att han i likhet med amerikanen Chauvin tittar in i kameran med stolthet under sin "bragd". Han får ju även en kommentar av en av "turisterna", som säger "You are doing a great job".
Citera
2022-08-03, 23:04
Medlem
NemesisSwedens avatar
BO slog den kvinnliga OV.
Den manliga OV gav igen genom att strypa BO i hopp om att få ligga.

Case solved!

Någon sa i ett tidigare inlägg att kravet för att bli OV är att man har puls - dvs lever.
IQ fiskmås - oj, stryper honom så får jag knulla!
Citera
2022-08-03, 23:05
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Många har troligtvis dött under polisens våld genom åren innan MENA-invandringen. En annan finne var Osmo Vallo, helt blåslagen efter en natt i fyllecellen i Stockholm. Och avliden.

Stämmer! Polisen har många mord på sitt samvete. Men det är också ett speciellt klienten som söker sig till yrken som polis och OV. I bästa fall finner du medelmåttor…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in