Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Eh... Rammsteins scenshow är så mycket mer än bara eld, de är rena rama teaterföreställningar! Som sagt, du har inte sett dem live.
Med "skitlåtar" menar du förmodligen låtar som Pussy. Herregud, det är som att döma Van Halen bara på låten Jump.
Rammstein har skrivit många seriösa låtar också. Jag har svårt att se att någon kan kalla Spieluhr och Ohne Dich skitlåtar.
Elden drog jag upp som exempel. Poängen är att scenshowen tycks hjärntvätta folk till att tycka att deras vedervärdiga bajssoppa som de kallar ”musik” är bra. Det är alltid det första man hör från ett Rammstein-fan när man frågar varför de är bra.
"Har du sett dem live eller? Fetaste jävla showen som finns ju!! ".
Och nej, jag har inte sett dem live. Varför skulle jag betala för att se ett band vars musik jag avskyr?
Bara låtar som Pussy? I helvete heller. Är man någorlunda insatt i hårdrock så kan man inte ha undvikit flera av Rammsteins låtar, inklusive de du nämner. Bland deras skivor har jag testat att köra igenom Mutter och Liebe Ist Für Alle Da, vid olika tillfällen, men har hört mycket mer än så. Det är vedervärdig smörja som låter som en parodi på industrimetal, med en av de vidrigaste sångrösterna i mannaminne.
Det finns massvis med band som jag avskyr men som jag ändå kan köpa att andra gillar. Men i fallet Rammstein går jag verkligen bet på varför.