2022-08-02, 22:03
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Det finns tre musikrelaterade grejer som bevisar människors oerhörda dumhet.

Det första är att Limp Bizkit öht. fick skivkontrakt och att världens sämsta skiva Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water sålde 13 miljoner exemplar.

Det andra är att Metallica fortsatt är världens kanske största metalband, trots att de har gjort några av musikhistoriens mest hatade snedsteg.

Det tredje är att Rammstein slår rekord på Ullevi.

Det märks att du aldrig sett Rammstein live.
Citera
2022-08-03, 09:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det märks att du aldrig sett Rammstein live.
Skivorna låter lika illa oavsett hur mycket eld man sprutar. Och det är samma skitlåtar som spelas.

Men ja… Människor hjärntvättas av eldshowen. Snacka om att vara lättmanipulerade.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-08-03 kl. 09:34.
Citera
2022-08-03, 15:07
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Skivorna låter lika illa oavsett hur mycket eld man sprutar. Och det är samma skitlåtar som spelas.

Men ja… Människor hjärntvättas av eldshowen. Snacka om att vara lättmanipulerade.

Eh... Rammsteins scenshow är så mycket mer än bara eld, de är rena rama teaterföreställningar! Som sagt, du har inte sett dem live.

Med "skitlåtar" menar du förmodligen låtar som Pussy. Herregud, det är som att döma Van Halen bara på låten Jump.
Rammstein har skrivit många seriösa låtar också. Jag har svårt att se att någon kan kalla Spieluhr och Ohne Dich skitlåtar.
Citera
2022-08-03, 15:09
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Eh... Rammsteins scenshow är så mycket mer än bara eld, de är rena rama teaterföreställningar! Som sagt, du har inte sett dem live.

Med "skitlåtar" menar du förmodligen låtar som Pussy. Herregud, det är som att döma Van Halen bara på låten Jump.
Rammstein har skrivit många seriösa låtar också. Jag har svårt att se att någon kan kalla Spieluhr och Ohne Dich skitlåtar.

Musik och riffmässigt är de ett jävla skämt, på nivå med system of a down.

tråden handlar om musik, inte om dina åsikter om ett flöjtband som lyckats få följare pga en frän scenshow ...
Citera
2022-08-03, 15:10
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem

tråden handlar om musik, inte om dina åsikter om ett flöjtband som lyckats få följare pga en frän scenshow ...

Det där var det mest motsägelsefulla jag läst på länge...
Citera
2022-08-03, 15:20
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Det där var det mest motsägelsefulla jag läst på länge...

varför ??
Citera
2022-08-03, 15:52
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:

Elden drog jag upp som exempel. Poängen är att scenshowen tycks hjärntvätta folk till att tycka att deras vedervärdiga bajssoppa som de kallar ”musik” är bra. Det är alltid det första man hör från ett Rammstein-fan när man frågar varför de är bra. "Har du sett dem live eller? Fetaste jävla showen som finns ju!! ".
Och nej, jag har inte sett dem live. Varför skulle jag betala för att se ett band vars musik jag avskyr?

Bara låtar som Pussy? I helvete heller. Är man någorlunda insatt i hårdrock så kan man inte ha undvikit flera av Rammsteins låtar, inklusive de du nämner. Bland deras skivor har jag testat att köra igenom Mutter och Liebe Ist Für Alle Da, vid olika tillfällen, men har hört mycket mer än så. Det är vedervärdig smörja som låter som en parodi på industrimetal, med en av de vidrigaste sångrösterna i mannaminne.

Det finns massvis med band som jag avskyr men som jag ändå kan köpa att andra gillar. Men i fallet Rammstein går jag verkligen bet på varför.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2022-08-03 kl. 15:57.
Citera
2022-08-03, 18:08
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Elden drog jag upp som exempel. Poängen är att scenshowen tycks hjärntvätta folk till att tycka att deras vedervärdiga bajssoppa som de kallar ”musik” är bra. Det är alltid det första man hör från ett Rammstein-fan när man frågar varför de är bra. "Har du sett dem live eller? Fetaste jävla showen som finns ju!! ".
Och nej, jag har inte sett dem live. Varför skulle jag betala för att se ett band vars musik jag avskyr?

Bara låtar som Pussy? I helvete heller. Är man någorlunda insatt i hårdrock så kan man inte ha undvikit flera av Rammsteins låtar, inklusive de du nämner. Bland deras skivor har jag testat att köra igenom Mutter och Liebe Ist Für Alle Da, vid olika tillfällen, men har hört mycket mer än så. Det är vedervärdig smörja som låter som en parodi på industrimetal, med en av de vidrigaste sångrösterna i mannaminne.

Det finns massvis med band som jag avskyr men som jag ändå kan köpa att andra gillar. Men i fallet Rammstein går jag verkligen bet på varför.

Det är för musiken är inte främsta och viktigaste. Det handlar om det visuella och att det ska va vulgärt, edge-lords som gillar tv-spel och sånt vill ha sånt. inget som främjar blickar inåt, då upptäcker de bara tomhet och mörk avgrund
Citera
2022-08-03, 20:16
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Jag tror mer på att du blivit rådissad av nån brud som gillar Rammstein så därför hatar du dem nu. Inte en chans att man kan hata ett grymt bra band på denna nivå annars.
Citera
2022-08-03, 20:17
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
varför ??
Läs igen och tänk efter.

Citat:

Citera
2022-08-03, 20:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är för musiken är inte främsta och viktigaste. Det handlar om det visuella och att det ska va vulgärt, edge-lords som gillar tv-spel och sånt vill ha sånt. inget som främjar blickar inåt, då upptäcker de bara tomhet och mörk avgrund

Tror du folk sitter och lyssnar på Rammstein i hörlurarna för att de har bra scenshower??? Jag gör iaf det för att musiken är grym.
Citera
2022-08-03, 20:36
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jag tror mer på att du blivit rådissad av nån brud som gillar Rammstein så därför hatar du dem nu. Inte en chans att man kan hata ett grymt bra band på denna nivå annars.
Snor du mina punchlines?
Är väl samma sak med dig och 80-talsrock samt Led Zeppelin. Antingen blev du utfryst av något gäng som gillade sådant, eller så förknippar du detta med ditt livs kärlek som dissade dig. Onödigt egentligen, för det är ju kanonbra musik.

Jag har legat med ett Rammstein-fan, men hon har inte dissat mig… Än… Man vet aldrig vad som kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in