Citat:
Ursprungligen postat av
snivlem
Ja men fan du verkar ju va en som fattat grejen.
Jag trodde du va en sån där bitter musiker, som tycker "allt är redan gjort"
Så har du nåt aktivt band att tipsa som jag antagligen missat och kan kolla upp ? ?
Själv är jag inte så finslipad som du i mina teorier, men jag anser att jag har god smak och vet när jag hör nåt som är bra. vad som är bra/dåligt är svårt att svara på...men jag tror jag hör om nåt kommer från hjärtat/pelvis än från hjärnan...
Tack!
Varför jag skrev som jag skrev "Att musik är skit" i tråden om kontroversiella musikåsikter var ett skämt och ett sätt att punkifiera tråden lite.
Sett till hur mycket musik som görs så finns väldigt lite innehåll.
Man kokar soppa på samma spik och soppan blir tunnare för varje gång.
Däremot är inte musiken död eller rocken eller punken eller valfri genre.
Samma kreativa gnista som tändes en gång i tiden någon satt och slog på en trästock finns ännu och det är bara att öppna kanalerna och låta det flöda.
Men det kan kräva träning och det låter helt olika hos varje person den gnistan kanaliseras.
När jag gick på Musikhögskolan så var konserterna där så förbannat asdåliga och tråkiga.
En kväll såg jag ett annat band ute på stan med några 15-åringar som rev av Staten och Kapitalet.
Dom spelade fel varannan takt men det var så innihelvete bra energi och ärlighet att jag blir glad än bara jag tänker på det.
Så ska det låta!
Exakt min gode Snivlem, man vet när det kommer ifrån hjärtat/pelvis!
Man bara vet det!
Skicka ett PM med vad du gillar så kanske jag kan hjälpa till med några förslag baserat på din smak.
ONtopiC i tråden:
-Jag anser att Bo Kasper (Bukkakes) orkester är skit och det är bara tjejer som dammsuger och svenskalärare som älskar det bandet.
Men sen det kom fram att Bo Sundström är alkad och deppig så fick jag automatiskt mera respekt för honom.
Då blev han människa, tack Bo Sundström.