2022-08-03, 18:54
Medlem
Taggads avatar
Ett tv2 program om Putins mördar/mygel väg till makten i detta nu. Och om hans ogenomtänkta och idiotiska anfall på Ukraina.
"Spionen Vladimir Putin" finns på svtplay 50 min.
Putin 23.02.12.
"Vi är ett segrarfolk. Det ligger i våra gener, i vårt DNA. Det har förts vidare i generationer.
Senast redigerad av Taggad 2022-08-03 kl. 19:08.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ja, det vet du ju att de har. Det som råkade visas i ryska medier. Kyiv skulle ju falla på 3 dagar.
Fail.

Du kanske kan fråga dig själv varför alla mål har blivit svävande efter det?
Vet inte ryssarna själva vad de håller på med?
Dödar putin den patetiske ryssar helt i onödan?

putin framstår verkligen som lågbegåvad.

Mvh
Men det var rena fakenews.

Säg inte att du tror på sådant!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Vad omtyckta de ryska ”veteranerna” verkar vara i Ryssland. En ensam stackare som har gått på Putins propaganda, ingen annan verkar bry sig nämnvärt. Lär sluta med en allvarlig depression och självmord i en ung ålder.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1554824362699542531?s=21&t=Ly4QkHXGtPsmIIEWdmOwvA

Fyfan vilken miserabel stackare.

"-Varför har jag offrat mina ben?!"

"-Jag krigade för mitt land!!"

"-Men Nazisterna, de äter BBBAAAAAARRNNN!"

Tänker att det kommer att sitta ett par hundra tusen såna värdelösa rullstollsbundna, bittra pissryzzar runt om i pissryzzland och supa ihjäl sig, helt ignorerade av sina medmänniskor, det närmaste decenniet.

Såg ni på de sista bildrutorna att busschauffören gick efter honom med ett slagträ i handen?
Citera
2022-08-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Med skillnaden att den här gången har ryssland noll styrka. Det får mig att tro på en rysk kollaps snarare än ett nytt kallt krig eller en järnridå. ryssland står självt bakom en eventuell järnridå.

Men ja, ett nytt kallt krig mot ryssland kommer vara ungefär noll problem för väst.

Mvh

Ja militært er Rusland langt fra fordoms styrke, men Rusland har udviklet en olie og gas produktion, som ikke var tilstede under den kolde krig 1.0.

Økonomisk/energimæssigt har de en bedre mulighed for at genere den frie verden, men teknologisk er de formodentligt dårligt stillet, når de fleste højteknologiske virksomheder trækker sig ud af Rusland.

Vi må se hvad der sker, og generelt være parat til at reagere på alle Russiske aggressioner.
Citera
2022-08-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var länge sedan vi hörde från vår vän Older than Edda i tråden. Vi låter honom berätta lite om den senaste utvecklingen av kriget. Särskilt den ryska framryckningen i Peski:

https://t.me/vysokygovorit/8973
Ok, lite motvikt till din propaganda.

Russian forces launched an assault on Avdiivka from two main directions.
Russian assault on Avdiivka from Spartak direction was repelled.
Russian assault on Avdiivka from Mineral'ne direction was repelled.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1554872555860787200

Russian forces launched an assault on Pisky from the direction of Donetsk the attack was repelled and the enemy took heavy losses.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1554872894899077120
Citera
2022-08-03, 18:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, det finns bara i din fantasi.

Vad som finns är en målplan.

Avnazifiering och avmilitarisering.

Inget ens om några territoriella mål faktiskt.

Och jag tycker man har lyckats ganska bra på mala ner den ukrainska armén.

Synd bara att Kiev själva skulle decimera ukranassarna.

Jo, och de bredare målen. De som presenterades 16 december ifjol.

Ingenting om när detta skulle vara klart.
De har även lyckats med att avmilitärisera sig själva. Ryska armén är ett skämt.
Citera
2022-08-03, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte med så fina ord, väl?

Om du inte var så förbannat lat så hade du naturligtvis tittat i tråden och sett att piss-transan fått precis de ord han förtjänar.

Smörjan du postade kan vi vara utan.

Men barnbarnen lär säkert vara glada, som nu slipper ha en bestialisk, galen mördare som ska lära dem gunga och klättra i träd.
Citera
2022-08-03, 19:00
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De har även lyckats med att avmilitärisera sig själva. Ryska armén är ett skämt.

Ja världen har insett det. Putin var en idiot och visade helt öppet hur dålig man är.
Citera
2022-08-03, 19:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnepasta
Ok, lite motvikt till din propaganda.

Russian forces launched an assault on Avdiivka from two main directions.
Russian assault on Avdiivka from Spartak direction was repelled.
Russian assault on Avdiivka from Mineral'ne direction was repelled.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1554872555860787200

Russian forces launched an assault on Pisky from the direction of Donetsk the attack was repelled and the enemy took heavy losses.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1554872894899077120
Vi får väl se vem som ha rätt. Efter en nu ganska lång erfarenhet av trovärdigheten gällande både ukrainsk och rysk propaganda känns det för mig självklart att det är ryssarna som har rätt. De ska redan ha tagit stora delar av Peski:

https://twitter.com/spriteer_774400/status/1554865131489746945

Kom också ihåg den där ukrainska soldaten som berättade om helvetet i Peski bara alldeles nyligen (finns nånstans i tråden).
Citera
2022-08-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Tidigare under våren har Sverige skänkt 500 miljoner kronor till den ukrainska centralbankens fond till stöd för landets väpnade styrkor. Regeringen föreslår nu att Sverige ska ge ytterligare ekonomiskt bidrag på 578 miljoner kronor till fonden.

"Långa vårdköer, stress och hög belastning redan före pandemin. Redan innan pandemin stod över 100 000 i kö till operation, vilket ökat till nästan 150 000 i augusti 2020. Till stor del beror det på att antalet vårdplatser har minskat år från år. De är nu nere på rekordlåga nivåer." slf.se

Du har rätt vännen, att döda ukrainare och straffa svenskarna bör göras för att försöka hålla zelensky i makten. Du får väl kanske försöka posera med honom i nästa Vogue magasin?
Vi kan ju alltid spara in på de 100 miljarder vi lägger på socialdepartementet
Citera
2022-08-03, 19:02
Moderator
-Info-s avatar
Jag undrar var alla de här raketerna landade?:

Citat:
Four Ukrainian M142 HIMARS firing at once towards Russian targets.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1554778077154222080

Det var en enorm salva med raketer som avfyrades på samma gång. Från 4 st M142 HIMARS.
Citera
2022-08-03, 19:04
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Har du läst hela artikeln i Reuters?
Det gjorde jag och det är ömsom vin ömsom vatten.
Schweiz har nu äntligen gått med på att sanktionera guldimport från Ryssland. Under de senaste månaderna har de sätt rekord i att importera just ryskt guld. De visste vad som var på g och nu har de fyllt sina valv.
Dessutom har de nu i linje med pågående uppmjukning av sanktionerna i Väst slutat att förhindra betalningstjänster gällande rysk export av olja, spannmål etc till ickevästliga länder. Vilket jag påpekade i ett tidigare inlägg idag.
Schweiz har även till viss del "räddat" den ryska flygindustrin som är i katastrof läge pga sanktioner.
Schweiz har exporterat turbiner och flygplansdelar till Ryssland som aldrig förr de senaste månaderna.
Schweiz ser alltid till sitt eget bästa.

Jag läste artiklen Mycket riktigt har Schweiz gjort vad Schweiz alltid gjort och nu har de slagit igen dörren . Så uppenbarligen har Ryssland inte mer att ge Så nu ska dom mjölka väst istället . Exakt samma strategi som under ww2 utnyttja " neutraliteten" för snöd vinning .

Vandrande gökur med svängdörrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in