2022-08-03, 17:35
Bannlyst
Dom är verkligen effektiva, de där hemmagjorda handgranatsbomberna.

Kan inte vara bra för hälsan att sitta i en ryzk BMP3 när en sån där trillar in i luckan - och exploderar 20cm från ansiktet.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1554837043678588929
Citera
2022-08-03, 17:36
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Härligt!

Nu tätar Schweizarna till ytterligare.

https://twitter.com/SamRamani2/status/1554823154412843011

Svänger Schweiz så ligger sannolikt Ryssland redan mycket illa till / Mycket värre än vad jag trodde De där kappvändande gökuren gör inget de inte tjänar på . Så nu är något riktigt illa på gång i Rysslands finanser
Citera
2022-08-03, 17:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är därför jag la in mina disclaimers. Jag vet inte hur det kommer fungera i längden. Det är en lite ovanlig situation, jag kan inte komma på något annat exempel där en stor kultur har minoriteter andra ställen, som blir påhoppade. Det vanliga är att de blir behandlade väl (hinduer i Bangladesh, kines-minoriteter i Asien).
Jag tror knappast att ryssar har blivit behandlade illa någonstans innan den här konflikten. Hela den här hata-ukrainare/hata-ryssar i Ukraina är helt fabricerat av Kreml. Den har ju på sin egna television eldat på detta om att hela Ukraina är nazifierat så långt så många ryska invånare tror på det själva. Det har pågått i snart 10 år för att leda upp till invasionen.

Det ligger såklart något annat bakom detta för Kreml och Putin. Han skiter i folket totalt vilket är tydligt vid det här laget. Allt de gör för folket är endast propaganda för media men i verkligheten händer inte ett skit.
Citera
2022-08-03, 17:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Azerbaijan står ju rätt så nära Turkiet och nu attackerar de med Bayraktar!! Hur ska Ryssland kunna svara? Tror inte att Ryssland har trupper nog att invadera Azerbaijan också.

https://twitter.com/Tendar/status/1554852845941309442
Citera
2022-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Azerbaijan står ju rätt så nära Turkiet och nu attackerar de med Bayraktar!! Hur ska Ryssland kunna svara? Tror inte att Ryssland har trupper nog att invadera Azerbaijan också.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1554849574665216000

Ser hoppfullt ut detta. Slå till med all kraft.
Citera
2022-08-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om vi ska vara ärliga, vad har en lagerbrand i eftermiddag utanför Moskva överhuvudtaget att göra med ämnet för denna tråd?

Är det ett exempel på pro-ukrainskt sabotage? Nej, knappast.

Är det unikt för Ryssland? Nej, verkligen inte (Grenfell Tower-branden i London för några år sedan t ex)

Påverkar branden kriget? Nej, inte det minsta.
Det påverkar i alla fall befolkningen i Moskva och St Petersburg.

Blingblingfolket är inte helt ovetandes om att Ryssland sakta håller på att kollapsa och en sådan brand sår ytterligare tvivel i dessa.

De kan nog mycket väl dra slutsatser om att det kanske inte var en ordinarie brand. Kan det p.g.a. kriget t.o.m. ha varit sabotage? Vad fan håller Kreml på med? Kommer vårt västleverne att upphöra?
Frågorna blir nog många och som vanligt tror jag att du har fel i dina spekulationer.

Precis som för LaVerdadToro har det ju aldrig blivit några rätt, propagandan och whataboutismen flödar.
Citera
2022-08-03, 17:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men varför sitter du då och framhäver Ryssland före Ukraina i dina poster? Du gör det ideligen.

Jag har väl aldrig framhävt Ryssland eller Usa för den delen. Eller pratat ner Ukraina. Jag tycket otroligt synd om befolkningen där som hamnat i denna konflikt. Skickar privat mat/kläder dit via ukrainska vänner. Men vi tuggar i oss massa propaganda från båda sidor jag försöker filtrera. Och sväljer man inte allt tv4 säger står man på ryssens sida enligt många här.
Citera
2022-08-03, 17:42
Medlem
Citat:
Tror du att dessa vapen man skickat ner till Ukraina är nytillverkade?

Det finns en "shelf life" på vapensystem och ammunition. Det är billigare att skicka ner dem dit än att kassera dem själva. De sparar snarare svenskarnas pengar.

Tidigare under våren har Sverige skänkt 500 miljoner kronor till den ukrainska centralbankens fond till stöd för landets väpnade styrkor. Regeringen föreslår nu att Sverige ska ge ytterligare ekonomiskt bidrag på 578 miljoner kronor till fonden.

"Långa vårdköer, stress och hög belastning redan före pandemin. Redan innan pandemin stod över 100 000 i kö till operation, vilket ökat till nästan 150 000 i augusti 2020. Till stor del beror det på att antalet vårdplatser har minskat år från år. De är nu nere på rekordlåga nivåer." slf.se

Du har rätt vännen, att döda ukrainare och straffa svenskarna bör göras för att försöka hålla zelensky i makten. Du får väl kanske försöka posera med honom i nästa Vogue magasin?
Citera
2022-08-03, 17:44
Medlem
Vad omtyckta de ryska ”veteranerna” verkar vara i Ryssland. En ensam stackare som har gått på Putins propaganda, ingen annan verkar bry sig nämnvärt. Lär sluta med en allvarlig depression och självmord i en ung ålder.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1554824362699542531?s=21&t=Ly4QkHXGtPsmIIEWdmOwvA
Senast redigerad av sandbob 2022-08-03 kl. 17:47.
Citera
2022-08-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Redo att svälta och frysa?

https://t.me/TheEternalUkrainian2/12705

🇷🇺 🇺🇸 🇪🇺 The era of cooperation with the West is over, there will be no return to the situation before February 24 in relations with the United States and Europe, the Russian Foreign Ministry said

Det var da en lettelse.

Lavrov erklærer starten på den kolde krig 2.0

Så er vi helt på det rene med hvad Rusland har gang i og hvad formålet er.

Så er det bare at indrette sig på hvad den kolde krig 2.0 medfører i alle demokratiske lande - alle demokratiske lande ved hvad den kolde krig 1.0 medførte og kan overgå til tidligere beredskab i forhold til Russisk agression som alle NATO lande har erfaring med.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Azerbadjan! Nu skickar de precisionsbomber till Ukraina!

https://twitter.com/Arslon_Xudosi/status/1554593456256942080

https://bastion.tv/azerbajdzhan-nadast-ukrayini-kerovani-aviabombi-qfab-250-lg-dlya-su-25_n48504/amp
Oh snap!

Turkiet passar på som sagt.
Den som beundrar putin är både ynklig och korkad. Vilken sopa han är. rysslands baneman.

Blir intressant att se var Turkiet är efter allt detta är klart. Kommer turken passa på att ta lite av Syrien? Hur långt kommer Azerbajdzjan gå?
Kommer Georgien till slut kunna ta tillbaka sitt land?
Ja, håjaja. Vad har du gjort putin? Vad har du gjort...

Mvh
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag tror knappast att ryssar har blivit behandlade illa någonstans innan den här konflikten. Hela den här hata-ukrainare/hata-ryssar i Ukraina är helt fabricerat av Kreml. Den har ju på sin egna television eldat på detta om att hela Ukraina är nazifierat så långt så många ryska invånare tror på det själva. Det har pågått i snart 10 år för att leda upp till invasionen.

Det ligger såklart något annat bakom detta för Kreml och Putin. Han skiter i folket totalt vilket är tydligt vid det här laget. Allt de gör för folket är endast propaganda för media men i verkligheten händer inte ett skit.

Tror du missar min poäng lite. Ryssar har blivit dåligt behandlade i Donbass. Man kan argumentera för att det är Putins fel att de blir det, att de har sig själv att skylla, yada yada. Men det spelar ingen roll, om du är ryss. De vill ha trygghet. Kanske deras lokala ledare också gör fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in