2022-08-03, 17:41
Medlem
Pope666s avatar
Stackars Juha, han gick ju bara omkring o spöade upp folk lite oskyldigt o då kommer två nazistvakter och stryper Juha till döds!

Nä men allvarligt, drar man vapen eller ger sig på folk får man ta konsekvenserna. Sen var det lite olyckligt att han dog, men förmodligen ingen större förlust. Vakterna kommer att gå fria.
Citera
2022-08-03, 17:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är väl i vart fall inte särskilt osannolikt när någon dampar loss och börjar misshandla oskyldiga människor.
Det kan, faktiskt, vara en sällsynt urspårning av BO
Citera
2022-08-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Här har vi en till som tar till knarkstämpeln så fort någon beter sig annorlunda. Hoppas dom tog drogtester på OV också.
Jag sa inte att det var så. Jag sa att det inte var särskilt osannolikt. Skillnanden mellan mig och dig är att jag inte lever i en helt svartvit värld, utan klarar av att hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt.
Citera
2022-08-03, 17:46
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Jag sa inte att det var så. Jag sa att det inte var särskilt osannolikt. Skillnanden mellan mig och dig är att jag inte lever i en helt svartvit värld, utan klarar av att hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt.
Moget Så om J varit drogpåverkad hade det varit ok att ha ihjäl honom ?
Citera
2022-08-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Med anledning av hur det brukar se ut i fall när folk dampar loss på det här sättet så håller jag det som högst troligt att någon form av missbruk varit en bidragande orsak. Men andra orsaker är förstås inte helt uteslutna heller.
Citera
2022-08-03, 17:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är väl i vart fall inte särskilt osannolikt när någon dampar loss och börjar misshandla oskyldiga människor.

Nej, det är inte osannolikt att den avlidne var påverkad av någon drog, och det kan ha bidragit till ett hjärtstopp.

Oavsett är det jäkligt frustrerande att se ordningsvakter även denna gång rikta sin överlägsna kraft mot en människas huvud, hals , nacke och bröstkorg.

Vålstrappan går inte bara upp, den går också ner, och ordningsvakterna måste kontinuerligt röra sig upp och ner på trappan situationsanpassat förmodar jag, det gjorde de inte den här gången.
Citera
2022-08-03, 17:48
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Du menar på fullaste allvar att du vet att BO hade en missbrukshistorik? På vilka grunder drar du den slutsatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Kan man strypa luftvägar på en död?

Man får nog skilja på död och dödsskadade, palliativ vård är ingen genväg här. Jag förmodar att det är detta som åklagaren i fallet tittar på. Missbrukshistoriken finns redan, jag är inte särskilt sugen på att citera kvällstidningar, utan jag får låta det vara. Om man rent objektivt ser på videon så har mannen svår levercirros, där om är det ostridigt.

Till frågan om man kan strypa en död människas luftvägar så är svaret nej men som det ser ut så har döden redan inträffat när det sägs att mannen blev strypt. Jag vet inte hur många obduktioner jag har vart med om när man ser just denna ringa blodansamling från "brottsplatsbilder" till operationsbord men de är ej ringa till antalet. Det händer inte om man blir strypt långvarigt, utan man drunknar i sitt eget blod innan någon hinner strypas till döds och det beror alltid på interna skador.

Blir långa utlägg här. Om det finns en seriös fråga så kan jag svara, men annars så väntar jag som sagt på obduktionsrapporten, om eller när den släpps.
Citera
2022-08-03, 17:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Man får nog skilja på död och dödsskadade, palliativ vård är ingen genväg här. Jag förmodar att det är detta som åklagaren i fallet tittar på. Missbrukshistoriken finns redan, jag är inte särskilt sugen på att citera kvällstidningar, utan jag får låta det vara. Om man rent objektivt ser på videon så har mannen svår levercirros, där om är det ostridigt.

Till frågan om man kan strypa en död människas luftvägar så är svaret nej men som det ser ut så har döden redan inträffat när det sägs att mannen blev strypt. Jag vet inte hur många obduktioner jag har vart med om när man ser just denna ringa blodansamling från "brottsplatsbilder" till operationsbord men de är ej ringa till antalet. Det händer inte om man blir strypt långvarigt, utan man drunknar i sitt eget blod innan någon hinner strypas till döds och det beror alltid på interna skador.

Blir långa utlägg här. Om det finns en seriös fråga så kan jag svara, men annars så väntar jag som sagt på obduktionsrapporten, om eller när den släpps.
Palliativ vård? Ok, nu vet vi att du är en idiot...
Citera
2022-08-03, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:

Viss narkotika kan väl orsaka urspårning?
Citera
2022-08-03, 17:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Viss narkotika kan väl orsaka urspårning?
Kanske det, jag har aldrig knarkat så jag vet inte
Citera
2022-08-03, 17:54
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Palliativ vård? Ok, nu vet vi att du är en idiot...

Eftersom du inte förstod det du läste (och har insikt i ) prehospital akutsjukvård så valde jag ett annat ord, de betyder inte samma men utgången är densamma och det bör även en flashback krigare som du förstå. Kommer inte försvara mina ordval, men faktum kvarstår. Även det jag skrev att jag använder mig av lekmannatermer när man skriver med människor utan insyn i internmedecin.
Citera
2022-08-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Omedveten culpa: ”I det fall att gärningsmannen inte förstår att hans handlande har en viss effekt, men borde ha vetat om att detta föreligger, omedveten culpa.”
Motivera gärna hur man inte kan förstå att strypning leder till döden?

Alla vet det. I detta fallet håller han ett nacklås på en livlös kropp i minst 1 minut och 17 sekunder, vad trodde han skulle hända menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in