Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Håller med dig helt och fullt. Det är skandal om Maggan har uppmuntrat socialdemokratiska väljare att stödrösta på MP. Socialdemokraterna har mycket större nytta av att själva vara ett parti med närmare 30% än att vara ett parti med 26% och helt beroende av ett MP som ligger på 4,1%.
När det gäller återvandring så framför jag själv som ett minimum att man närmaste året/åren utvisar alla kriminellt belastade invandrare. De har förverkat sin rätt att vistas i Sverige. Bara där skulle 100.000 invandrare försvinna och mängder av problem skulle vi slippa nästan över en natt.
Det fetade;
Frågan är om SD kommer att göra detta. Mitt svar är "nej" på den frågan, och vad jag vet har inte Åkesson sagt någonting alls om vilka krav SD inte kan tänka sig att backa ifrån. De senaste åren har SD snarare visat att partiet är på väg att överge sin ideologiska grund helt.
M kommer att ta stöd av SD "där partierna är överens", ingenting annat. Det sagt vill antagligen inte UK regera ändå, men men....
Nu tycker jag ändå att de som vill ha globalism, EU, NATO, övervakningsamhälle och vaccinpass men inte massinvandring bör rösta SD, men vad jag hör på folk (framförallt yngre) så röstar många av dessa hellre M (och varför inte?).
En fråga som jag tycker har aktualiserats är borttagandet av riksdagsspärren. Hade det inte varit för denna hade varken L eller Mp fått några stödröster.