2022-08-03, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det säger du?
Men du visar inte nåt underlag till dina påståenden.

Med tanke på att han bedömts inte vara dement så är ditt tjat om detta du som har fel.
Men som jag frågat förut, lägg gärna ut en länk till nån undersökning som visar stöd för ditt påstående. Utan detta så är det tydligt att det är jag som hänvisar till fakta och du som sprider skit.

Så länge du kastar ut falska påståenden så får du räkna med att nån ifrågasätter vad du håller på med.
Jag har redan påtalat för dig var du kan hitta de senaste inlagorna om Esbjörns kognitiva tillstånd. Inte mitt problem att du väljer att ducka för dem.
2022-08-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Jag har redan påtalat för dig var du kan hitta de senaste inlagorna om Esbjörns kognitiva tillstånd. Inte mitt problem att du väljer att ducka för dem.
Fast du har ju fel.

Alla undersökningar inlämnade av han själv från 2010 till början av 2022 visar att han INTE är dement eller saknar rättsförmåga.
Jag har frågat efter en som visar det du påstår.
Det är inte jag som duckar nåt, det är du som i avsaknad av bevis inte kan hänvisa till nåt som stödjer ditt påstående.

Men kom igen nu, visa nåt som stödjer ditt påstående. Du har alla chanser att göra det. Ingen stoppar dig. Möjligen det faktum att det inte finns nåt som stödjer ditt påstående då.
2022-08-03, 15:12
Medlem
Xius avatar
Citat:

Du kanske borde svara på mitt inlägg, då Esb själv och hans ombud har visat på att att Esb är bevisat rättsförmögen från 2010 till denna dag och att inget hittills till denna dag har visat på något annat. Inga rättsinstanser, inga myndigheter, inga andra har hitillis fått något presenterat för sig som säger att Esb inte är rättsförmögen i denna dag vilket är flera år sedan fastighetsaffären genomfördes.
För fastighetsaffärens juridiska betydelse gäller bara ifall Esb var rättsförmögen, nu för några år sedan, när Esb skrev på avtalet.
2022-08-03, 15:12
Medlem
Denna fastighetsaffär har av köparen genomförts på ett föredömligt sätt. Säljaren har av sina "nära och kära" manipulerats/tvingats till en kavalkad av förnedring i medier och domstolar. Jag förstår Esbjörn som till slut tröttnat och vänt sig mot de som skadat honom. Förhoppningsvis blir det ett rättsligt efterspel mot de "nära och kära" som skadat honom så svårt.
2022-08-03, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast du har ju fel.

Alla undersökningar inlämnade av han själv från 2010 till början av 2022 visar att han INTE är dement eller saknar rättsförmåga.
Jag har frågat efter en som visar det du påstår.
Det är inte jag som duckar nåt, det är du som i avsaknad av bevis inte kan hänvisa till nåt som stödjer ditt påstående.

Men kom igen nu, visa nåt som stödjer ditt påstående. Du har alla chanser att göra det. Ingen stoppar dig. Möjligen det faktum att det inte finns nåt som stödjer ditt påstående då.
Nej. De senaste utlåtandena visar tydligt att Esbjörn med allra största sannolikhet lider av demens. Antingen har du inte läst dem eller så har du bristfällig kunskap om demens och demensutredningar. Ett tredje alternativ är att du förnekar innehållet i dem.

Sen är det möjligt att det inte betyder att Esbjörn är rättsoförmögen. Alla utredningar (social utredning, rekommendation från läkare) har dock saknats för att slutgiltigt fastställa detta. Fast det där har vi ju redan gått igenom och konstaterat, så jag vet inte varför du frågar eller jag svarar igen.
2022-08-03, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Du kanske borde svara på mitt inlägg, då Esb själv och hans ombud har visat på att att Esb är bevisat rättsförmögen från 2010 till denna dag och att inget hittills till denna dag har visat på något annat. Inga rättsinstanser, inga myndigheter, inga andra har hitillis fått något presenterat för sig som säger att Esb inte är rättsförmögen i denna dag vilket är flera år sedan fastighetsaffären genomfördes.
För fastighetsaffärens juridiska betydelse gäller bara ifall Esb var rättsförmögen, nu för några år sedan, när Esb skrev på avtalet.
Det stämmer bra med min uppfattning också.
2022-08-03, 15:25
Medlem
Xius avatar
Citat:
Det stämmer bra med min uppfattning också.

Allt du har skrivit i denna tråd motsäger att du förstått vad jag skrev i detta inlägg. Du verkar istället hävda motsatsen i detta inlägg. Om jag har fel i min tolkning, så ser jag fram emot att se inlägg där du förklara dun egentliga position..
2022-08-03, 15:29
Medlem
Citat:
Nej. De senaste utlåtandena visar tydligt att Esbjörn med allra största sannolikhet lider av demens. Antingen har du inte läst dem eller så har du bristfällig kunskap om demens och demensutredningar. Ett tredje alternativ är att du förnekar innehållet i dem.

Sen är det möjligt att det inte betyder att Esbjörn är rättsoförmögen. Alla utredningar (social utredning, rekommendation från läkare) har dock saknats för att slutgiltigt fastställa detta. Fast det där har vi ju redan gått igenom och konstaterat, så jag vet inte varför du frågar eller jag svarar igen.
Det är inte bara möjligt utan det är ett faktum att tex öfn i Uppsala tex bedömt honom som rättsförmögen baserat på läkarintyg efter undersökning under nuvarande år.

Men du får väl informera dem om att deras läkare mm inte fattar nåt utan ska vända sig till oraklet här som påstår sig veta bättre än dem.

Det är nog du som har svårt att ta till dig fakta från presenterade undersökningar.

När det gäller diagnos så finns ingen som visar demens. Om du fortfarande hävdar det kan du väl länka till en som gör det eller ännu enklare namnge den med utfärdade och datum.
Nu är det ju rättsförmåga som är intressant och den har ingen hittills visat saknas.
2022-08-03, 15:35
Bannlyst
Citat:
Allt du har skrivit i denna tråd motsäger att du förstått vad jag skrev i detta inlägg. Du verkar istället hävda motsatsen i detta inlägg. Om jag har fel i min tolkning, så ser jag fram emot att se inlägg där du förklara dun egentliga position..
Se mitt senaste svar till Volvoellersaab så tror jag poletten trillar ner.
2022-08-03, 15:46
Medlem
Xius avatar
Citat:
Se mitt senaste svar till Volvoellersaab så tror jag poletten trillar ner.

Du verkar ha en högst begränsad läsförståelse . Inget av det du skrivit visar på att Esb inte är rättsförmögen. Esb och Esbs mindre fotbollslag av ombud, har visat att Esb är och har varit rättsförmögen. Esbs ombud har även visat detta genom att lämna in inlagor till rätten, där Esb bedömnts var rättsförmögen fram till och över fastighetsaffären.

Även efter denna fastighetsaffär kan samtliga undersökningar visa på att Esb fortfarande är rättsförmögen, då ingen myndighet som har läst underökningar, har vidtagit några som helst åtgärder för Esb, vilket de skulle ha gjort om Esb hade varit bevisat rättsoförmögen.

Hur var det nu med spegeln? Kan du se dig i den?
2022-08-03, 16:01
Bannlyst
Citat:
Du verkar ha en högst begränsad läsförståelse . Inget av det du skrivit visar på att Esb inte är rättsförmögen. Esb och Esbs mindre fotbollslag av ombud, har visat att Esb är och har varit rättsförmögen. Esbs ombud har även visat detta genom att lämna in inlagor till rätten, där Esb bedömnts var rättsförmögen fram till och över fastighetsaffären.

Även efter denna fastighetsaffär kan samtliga undersökningar visa på att Esb fortfarande är rättsförmögen, då ingen myndighet som har läst underökningar, har vidtagit några som helst åtgärder för Esb, vilket de skulle ha gjort om Esb hade varit bevisat rättsoförmögen.

Hur var det nu med spegeln? Kan du se dig i den?
Fel.
Jag har är inte skrivit att Esbjörn är rättsoförmögen och jag har inte varit inkonsekvent.
Du kanske behöver banka till maskinen lite för att poletten ska trilla ner.
2022-08-03, 16:01
Medlem
Citat:

Du har slutligt fastställt att du bara hittar på och spekulerar om saker som du saknar kunskap om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in