2022-08-02, 18:41
Medlem
Skrattar mig harmynt. Tänkte EXAKT samma sak. Jisses.

Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Varför snackar pappan monotont och slänger sig med medicin/läkartermer istället för vanliga ord "JAg bdööömmer en akuut de-hy-fre-ring", varför inte bara säga "barnet var uttorkat"?

Jävla smörja att lyssna på. "Jag bedumde henens avför-ring. Det gjorde redan den grekiska hög-kultu-ren". Man baxnar.
Citera
2022-08-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Därför att han tror att han är bäst, störst och vackrast, som man sa förr. Han klagar i förundersökningen på att läkarna inte velat lära sig och lyssna på hans visdom, han har nämligen mycket att lära dem alla på sjukhuset…

Han gafflar om att han inte ville att de skulle sätta igång förlossningen "syntetiska hormoner som är ihopparade på molekylär nivå med svavel eller annan molekyl som är toxisk".

Han har noll kunskap om kemi och fysiologi. Var som när den där hälsoexperten i något "tjockisar går ner i vikt"-program för många år sedan Anna Skipper malde på om "det toxiska kloret i kranvatten" som tydligen var förödande för kroppen.
Citera
2022-08-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totallynormaltree
Fy fan alltså. Finns det ingen gräns för hur dålig förälder man kan vara i Sverige?

Får som medicinskt utbildad men på cellnivå av att höra Chris fabulera ihop meningar med slumpade medicinska uttryck.

Tänk bara hur det måste lukta hemma hos dessa nomader…

Han lyckas dock inte formulera hela meningar med medicinska termer, han säger ofta "och såna saker/grejer" istället för att fullfölja meningen med korrekt term haha
Citera
2022-08-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Alltså när man tittar på filmerna där…Red flag… 😱
De gör en hel del saker med barnet som är totalt olämpligt och faktiskt farligt i förhållande till barnets ålder…
Föräldrarna verkar inte kunna förutse de risker som barnet utsätts för.
De tycker bara att det är lustigt och roligt… Filmar det istället och lägger ut till allmän beskådan..
Har de kognitiv funktionsnedsättning? Som det heter nuförtiden..
Se själva..

Har någon gjort orosanmälan till socialtjänsten?
Citera
2022-08-02, 21:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Har någon gjort orosanmälan till socialtjänsten?
Om inte den här familjen har regelbunden kontakt med socialtjänsten i sin kommun för familjebehandling så vore det tjänstefel…
Citera
2022-08-02, 22:59
Medlem
Citat:
Alltså när man tittar på filmerna där…Red flag… 😱
De gör en hel del saker med barnet som är totalt olämpligt och faktiskt farligt i förhållande till barnets ålder…
Föräldrarna verkar inte kunna förutse de risker som barnet utsätts för.
De tycker bara att det är lustigt och roligt… Filmar det istället och lägger ut till allmän beskådan..
Har de kognitiv funktionsnedsättning? Som det heter nuförtiden..
Se själva..

Vad är det som du tänker känns olämpligt och farligt? Jag tittade på bilderna men reagerade inte men jag har iofs dålig koll, haha. Det enda jag tänkte på var att den lilla tjejen stod vid nån gren i ett träd med sin pappa och det såg lite högt ut. Men man vet ju inte om han lyfte dit henne osv.
Citera
2022-08-02, 23:36
Medlem
yogsothoths avatar
Vet inte om det tagits upp tidigare i tråden, sökte men hittade IAF inget så ursäkta om upprepas:

Ursprungliga Mamman verkar även vara en förespråkare av "Breatharian" rörelsen, där man är tänkt att endast överleva på att andas luft, eller "prana" som man säger.

http://homefreeme.blogspot.com/

https://www.youtube.com/watch?v=Zx9rii3dcQ0&list=FLN3Wnm5xEaUZzIzKIIoPrCQ& index=2
"Mxxt´s Told me to, -well reminded me, to, as I breathe, to think about absorbing also the H20 that exists in the air. hmm. Mxxts, i sin oändliga kunskap, förkunnar för sin tjej att hon ju absorberar vatten från luften..
Citera
2022-08-02, 23:51
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vad är det som du tänker känns olämpligt och farligt? Jag tittade på bilderna men reagerade inte men jag har iofs dålig koll, haha. Det enda jag tänkte på var att den lilla tjejen stod vid nån gren i ett träd med sin pappa och det såg lite högt ut. Men man vet ju inte om han lyfte dit henne osv.
Bla..
Han kastar henne jättehögt upp i luften i skogen när han står i uppförsbacke med hårda stenar på marken under flickan. https://www.instagram.com/p/B-Sun6YHdtW/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Han åker linbana i hög fart med den lilla i famnen. https://www.instagram.com/p/B14PTrnAtNq/?igshid=MDJmNzVkMjY=

De låter flickan klättra längst upp på baksidan av en säng som står på högkant. Samtidigt som de står långt bort och filmar.
https://www.instagram.com/p/B13uwL8ASDz/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Alla de här sakerna görs när flickan är alldeles för liten.
=Finns stora risker att en allvarlig olycka kan inträffa. Har själv barn och skulle aldrig komma på tanken att göra så när min son var i samma ålder. Jag tänkte alltid flera steg före. För mitt barns säkerhets skull.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-08-03 kl. 00:35.
Citera
2022-08-02, 23:53
Medlem
Citat:
Bla..
Han kastar henne jättehögt upp i luften i skogen när han står i uppförsbacke med hårda stenar på marken under flickan.
Han åker linbana i hög fart med en bebis i famnen.
De låter flickan klättra längst upp på en ribbstol/stege. Ståendes långt bort och filmar.

Alla de här sakerna görs när flickan är alldeles för liten.
=Finns stora risker att en allvarlig olycka kan inträffa.
Oj! De bilderna/videorna måste jag ha missat! 🙈 Får kolla igen. Tack!
Citera
2022-08-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man kan undra lite varför föräldrarna stannat kvar i Sverige när tanken redan när flickan omhändertogs var att flytta till mammans hemland, var ju också därför de levde på resediet
De lever väl på socialbidrag.
Citera
2022-08-03, 23:29
Medlem
Det som är så obehagligt och underligt, är att denna pappa som jag kan garantera till 100. % lider av autism (säkert klassat tidigare som Asperger)är att han helt verkar saknar förståelse för det själv, många autister har svårigheter men är väl medvetna om det själva. Jag törs inte riktigt gissa vilken typ av personlighetsstörning han har, men antagligen narcissist eller liknande. Det som blir lite humor mitt i all tragik är att han försöker låta viktig med sina svåra ord och förklaringar, men massor av gånger säger han ju helt fel, både ord som inte riktigt finns och att han använder ord fel,... hoppas att han nån gång kan ta emot lite stöd av samhället och utvecklas istället för att bara parasitera på det,....
Citera
2022-08-04, 07:36
Medlem
darkSkyes avatar
Någon som kan ladda upp rättegångarna så dom inte är bakom en prenumerations podcast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in