2022-08-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artphoto
Ddenna pappa som jag kan garantera till 100. % lider av autism (säkert klassat tidigare som Asperger)

Citat:
Jag törs inte riktigt gissa vilken typ av personlighetsstörning han har, men antagligen narcissist eller liknande.

Hur ska du ha det?
Citera
2022-08-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
De lever väl på socialbidrag.
Nu gör de uppenbarligen det men verkar som om de inte klarar av detta och uppfylla de krav som socialtjänsten ställer upp, de har nog även föräldrapenning för det mindre barnet
De kallar sig för nomader , i detta fall innebär detta att flytta omkring mellan olika personer någon vecka eller några veckor i taget .
Är ju verkligen oerhört bra för småbarn att flytta omkring hela tiden och dessutom som i flickans fall inte ens ha stabiliteten med sin förskola med pedagoger, samma barn, samma lokaler och samma rutiner med aktiviteter
Citera
2022-08-04, 14:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
De lever väl på socialbidrag.
Framgår av förundersökningarna, och länkade bilagor i tråden ang det för nya barnet och för dottern den äldsta. De lever på och har t.o.m. fått lägenhet via soc.
Klart de inte vill flytta från Sverige, då måste de ju försörja sig själva
Senast redigerad av Pandalina4 2022-08-04 kl. 14:43.
Citera
2022-08-04, 14:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Någon som kan ladda upp rättegångarna så dom inte är bakom en prenumerations podcast?
Poddarna som är gratis nås via podcaster eller https://poddtoppen.se/podcast/897819815/rattegangspodden
Citera
2022-08-04, 15:27
Medlem
Vad hände med det liknande fallet där en tre-årig flicka med afrikanskt ursprung svältes av kurder hon familjehemsplacerades hos?
Citera
2022-08-04, 15:45
Medlem
Citat:
Det som är så obehagligt och underligt, är att denna pappa som jag kan garantera till 100. % lider av autism (säkert klassat tidigare som Asperger)är att han helt verkar saknar förståelse för det själv, många autister har svårigheter men är väl medvetna om det själva. Jag törs inte riktigt gissa vilken typ av personlighetsstörning han har, men antagligen narcissist eller liknande. Det som blir lite humor mitt i all tragik är att han försöker låta viktig med sina svåra ord och förklaringar, men massor av gånger säger han ju helt fel, både ord som inte riktigt finns och att han använder ord fel,... hoppas att han nån gång kan ta emot lite stöd av samhället och utvecklas istället för att bara parasitera på det,....

I förundersökningsprotokollet, i ett av de första PM:en, uppger en polis att han själv sagt att han har ADHD och autism.
Citera
2022-08-04, 18:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voizo
I förundersökningsprotokollet, i ett av de första PM:en, uppger en polis att han själv sagt att han har ADHD och autism.
Undrar om han inte har en odiagnostiserad narcissistisk personlighetsstörning oxå.
Han, Karin Ohlson Lilja och juridikstuderande GM som kidnappade Sibaägaren verkar alla gå igång på att höra sin egen röst.
Citera
2022-08-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Undrar om han inte har en odiagnostiserad narcissistisk personlighetsstörning oxå.
Han, Karin Ohlson Lilja och juridikstuderande GM som kidnappade Sibaägaren verkar alla gå igång på att höra sin egen röst.

Ja, mycket möjligt. Han har ju ett synnerligt speciellt förhållningssätt och jag undrar hur/om man lyckats nå fram för att ge adekvat vägledning i hans roll som förälder.
Citera
2022-08-04, 22:35
Medlem
Var på fest med det här paret vid två tillfällen. Första gången hade jag djupa diskussioner med kvinnan om hennes kost, hon förklarade att kroppen är kapabel att tillverka allt på egen hand om man bara ger den rätt förutsättningar, typ solljus så skulle man få energi på något magiskt sätt. Jag själv har läst och tillämpat en del naturmedicin så jag avfärdade inget men det verkade rätt märkligt... Hon verkade må jäkligt bra så jag tänkte bra jaja hennes val.
Nästa tillfälle berättade hon att hon var gravid. Minns inte mycket mer än det, vi pratade inte om kost för barnet eller så men summan kardemumman verkade de väldigt emot samhället osv.
Fick höra genom en bekant ett tag senare att de bodde hos vänner etc etc och ej registrerat barnet m.m.
Och sen läser man det här. Jävla miffon. Tyckte allt var helt ok tills ett barn blev inblandat i deras hittepåvärld.
Citera
2022-08-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LurosPhadox
Hur ska du ha det?
Vad förstod du inte? Jag konstaterar att han har autism och när det gäller personlighetsstörning törs jag inte riktigt gissa vilken. Autism är inte en personlighetsstörning utan en neuropsykiatrisk diagnos...man kan ha flera diagnoser vettu
Citera
2022-08-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Ja jag skulle tippa på nåt sånt
Citera
2022-08-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voizo

Ok,.ja det märks 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in