Citat:
Alltså, alla med normal intelligens som rör sig i tunnelbanan vet om att det finns OV som är riktiga jävla otrevliga svin. Fulla av testosteron, bekräftelsebehov, helt enkelt korkade med upplåst ego och kontrollbehov. De tvekar inte att använda sin makt för att förnedra någon som är salongsberusad och på väg hem. Då ska de säga att personen är avvisad, minsta protest så blir det våld och LOB eller PL 13. Alla OV är inte dåliga, de flesta är nog ok men det finns för många psykfall som aldrig skulle ha fått den makten. Vaktbolagen skiter i det, de ska tjäna pengar och då får man ta in stolpskotten som vill jobba för småpengar.
Jag tror nog att Juha inte var speciellt trevlig den här kvällen. Förmodligen väldigt våldsam och stökig. För det ska han definitivt få sitta i fyllecellen. Men han förtjänade inte att bli dömd och avrättad av den här OV. För avrätttad är precis det han blev. OV var nog för korkad för att förstå att han just dödat en människa men så blev det. Vi kan inte ha korkade OV som saknar konsekvenstänkande i offentlig miljö.
Jag tror nog att Juha inte var speciellt trevlig den här kvällen. Förmodligen väldigt våldsam och stökig. För det ska han definitivt få sitta i fyllecellen. Men han förtjänade inte att bli dömd och avrättad av den här OV. För avrätttad är precis det han blev. OV var nog för korkad för att förstå att han just dödat en människa men så blev det. Vi kan inte ha korkade OV som saknar konsekvenstänkande i offentlig miljö.
Jag tror inte heller att Juha var speciellt trevlig den här kvällen. Annars hade väl inte folk larmat. Dock är han helt ostraffad och det har fortfarande inte publicerats en enda video där Juha har knuffat någon eller när han uppträder stökigt trots att Stockholms tunnelbana är den mest kameraövervakade delen i hela Sverige..
I den videosekvensen som finns där den afghanska ordningsvakten hoppar på och tar det dödliga stryptaget på Juha så sker det till synes helt oprovocerat. Han försöker inte ens kommunicera med Juha innan.
Jag har oerhört svårt att se ett sånt där ingripande mot en neger eller arab så rasism mot vita är definitivt den avgörande faktorn för mordet i det här fallet.