2022-08-03, 01:50
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han slog folk oprovocerat, både män och kvinnor, skrek och skrämde slag på alla på platsen. Du menar att han måste ha ihjäl någon innan OV ska ingripa eller?
Och? Gripandet är en annan situation.
Citera
Medlem
Citat:
Vet inte vad du syftar på, om du menar "tackandet" eller vad övriga säger? Killen som pratar är uppenbart skärrad och berättar vad fyllot gjort och även att han slagit typ 10 personer. Menar du att det aggressiva fyllot inte är ett rötägg?

Killen har ju helt uppenbart fått ett frispel, förmodligen mixat alkohol med medicinering. Det lär framkomma när man gått igenom läkarjournal och obducerat. Som du skrivit vevar killen mot flera okända och oskyldiga personer och landar en smäll i ansiktet på en av vakterna.
Det är många som gör analyser från läktaren av vakternas agerande. Ja, det gick fel, efter nedläggning, belägg med handfängsel och är man två, koppla benlås om personen sparkar/försöker resa sig. Vakterna var fulla av adrenalin och försöker få kontroll på en kille på en perrong där tunnelbanetågen susar in några meter ifrån på var sida. Inte helt optimalt med lättviktiga tjejer som ordningsvakter i tunnelbana. Kan göra att våldet blir oproportionerligt om man inte snabbt får kontroll på gärningsmannen. En liten god man får oftast stryk av en stor god man…
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Då noterar du säkert lika väl att de är märkbart skärrade, även OV. I synnerhet kvinnan. Mord? Nej, knappast. De är genomstressade och förmodligen inte 100 % insatta i detalj vad de gör och hur de ska hantera situationen. De hanterar en aggressiv person som gett sig på varenda person han mött på vägen. Din tolkning är att de bestämmer sig för att mörda honom eller är totalt likgiltiga, jag menar att det är ett heltokigt antagande som inte kan avgöras av någon utomstående som inte ens var på plats under tumultet. Väl medveten om att rättsväsendet kommer behöva göra det, å andra sidan.

Jag vill heller inte kalla det för mord, men det är förmodligen ganska vanligt vid grovt våld överlag att GM är genomstressad och inte vet hur situationen ska hanteras. Det är kanske en förmildrande omständighet, men brukar inte vara avgörande.

Att BO skulle gett sig på varenda person han träffat på vägen tror jag inte riktigt.
Citera
2022-08-03, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Nu har jag sett den långa filmen. Fy fan. När vakten släpper strypgreppet är BO redan livlös. Kvinnan trycker ner ansiktet. Sen ligger BO livlös och inga återupplivningsförsök görs. Fy!

Istället för upplivningsförsök blev det handfängsel, hur jävla bisarrt är inte det? 🤮
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Han slog folk oprovocerat, både män och kvinnor, skrek och skrämde slag på alla på platsen.

Varifrån kommer din uppgift?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgkex3
Brukar du gå runt och spöa på folk i tuben när du har snefyllor ?

Sparkat på saker ej människor dock. Alla har gjort det. Vill dock inte bli strypt för det. Respekt har dock ökat hos mig för ov nu de kan döda mig på ren okunskap
Citera
2022-08-03, 01:52
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Killen har ju helt uppenbart fått ett frispel, förmodligen mixat alkohol med medicinering. Det lär framkomma när man gått igenom läkarjournal och obducerat. Som du skrivit vevar killen mot flera okända och oskyldiga personer och landar en smäll i ansiktet på en av vakterna.
Det är många som gör analyser från läktaren av vakternas agerande. Ja, det gick fel, efter nedläggning, belägg med handfängsel och är man två, koppla benlås om personen sparkar/försöker resa sig. Vakterna var fulla av adrenalin och försöker få kontroll på en kille på en perrong där tunnelbanetågen susar in några meter ifrån på var sida. Inte helt optimalt med lättviktiga tjejer som ordningsvakter i tunnelbana. Kan göra att våldet blir oproportionerligt om man inte snabbt får kontroll på gärningsmannen. En liten god man får oftast stryk av en stor god man…
Dom har kontroll på mannen. Brottet är att dom dödar honom, från att dom har kontroll på honom tar dom några väldigt dåliga beslut som gör att mannen avlider.
Citera
2022-08-03, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag skulle vilja höra vittnesmål ang brotten utfört.
Har du ens kollat på videon? Läst nyheterna? Ärligt talat, tror du ordningsvakter bara går fram till första random person o drar i backen?
Citera
2022-08-03, 01:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino

Finns det någon annan än vakterna själva som sagt att han slog henne i ansiktet?
Citera
2022-08-03, 01:54
Medlem
Några saker jag tänkt på som någon kanske kan klargöra. Dels, är det bara jag som är jävligt puckad och inte riktigt fattar det här med att han blir blå i ansiktet? Eller jag kanske har någon kass färgåtergivning på skärmen, för jag känner inte att jag ser något som är tydligt för mig på twitter filmen (https://twitter.com/PolisNytt/status/1554564717775142918).

Den andra frågan är om det vanligt att folk som blir arresterade "spelar medvetslösa" och sen om man släpper greppet så börjar de helt plöstligt springa runt igen? Rent spontant känns det som att någon alkoholpåverkad person skulle ha lite svårt att ha den sinnesnärvaron, men jag kanske har fel? Detta är relevant kring frågan huruvida det finns någon rimlighet över huvud taget att de håller kvar strypgrepp när han helt uppenbart inte rör på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Dom har kontroll på mannen. Brottet är att dom dödar honom, från att dom har kontroll på honom tar dom några väldigt dåliga beslut som gör att mannen avlider.

Han stryper ihjäl han mkt obehagligt tror han visste vad han gjorde ingen kan vara så korkad
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgkex3
Har du ens kollat på videon? Läst nyheterna? Ärligt talat, tror du ordningsvakter bara går fram till första random person o drar i backen?
Dom gråter och är rädda men mannen där blöder kraftigt från sitt huvud och dör. Visst han börja men du kan inte jämföra. Hade han knivat folk besinningslöst som det hänt runt om i världen hade jag inte klagat på ingripandet men det verkar inte varit fara för någons liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in