2022-08-03, 00:33
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej jag har aldrig hört talas om en vakt som random har mördat på stan. Har du?
Det dör folk varje år i arresten. Detta blir uppmärksammat för att det gjordes på en scen för allmänheten.
Citera
2022-08-03, 00:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hat, makt, känsla av omnipotens.

Vilket hat hade han tror du? Nog för att jag skämtar lite om finskar och finländare, men mörda dem har jag inte tänkt på.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Enligt ditt sätt att resonera så kommer det ju aldrig gå att "bevisa" något öht. Domstolen kommer rimligtvis göra en sammantagen bedömning av hur personerna agerat och utifrån det "gissa" sig till vad personen har haft för "uppsåt".

Jag har inte sett filmen på instagram och jag vet inte direkt om jag själv kan påstå att jag ser att personen blir "helt blå i ansiktet" på den film som ligger på twitter. Men att hålla på och strypa en person som till synes ligger medvetslös på marken i 30-60 sekunder eller vad det blev, ja, alla fattar att man kan dö av detta och han fortsätter ändå med strypandet. Om det dessutom är så hans ansikte ändrar färg blir ju inte direkt situationen bättre.
När han tar nytt tag och trycker till när offret är livlöst är tillräckligt mycket uppsåt för mig.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ett fyllo som går runt och stökar, slåss och misshandlar kvinnor. Om det var en blatte som gjort det hade du inte suttit här och gnällt.

Nu är det ju så här.
Att om vi i alla fall skall låtsas, att vi är en rättsstat, så skall en person omhändertas och sedan lagföras (om misstanke att brott begåtts). Gäller samtliga personer som befinner sig i Sverige, undantaget diplomater och Kungen.
Ingen OV som inte ens klarar att få en 3:a på polisskolans IQ-test (gradering 0-9) och således ej antas, skall kunna glida rund som Judge Dredd i tunnelbanan!
Citera
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Enligt ditt sätt att resonera så kommer det ju aldrig gå att "bevisa" något öht. Domstolen kommer rimligtvis göra en sammantagen bedömning av hur personerna agerat och utifrån det "gissa" sig till vad personen har haft för "uppsåt".

Jag har inte sett filmen på instagram och jag vet inte direkt om jag själv kan påstå att jag ser att personen blir "helt blå i ansiktet" på den film som ligger på twitter. Men att hålla på och strypa en person som till synes ligger medvetslös på marken i 30-60 sekunder eller vad det blev, ja, alla fattar att man kan dö av detta och han fortsätter ändå med strypandet. Om det dessutom är så hans ansikte ändrar färg blir ju inte direkt situationen bättre.

Vi får helt enkelt vänta tills allt är klart och eventuell dom har fallit.
Jag gissar på att det i alla fall inte blir dråp. Men det återstår att se.
Citera
2022-08-03, 00:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
För aldrig någonsin tidigare har någon mördat någon random på stan eller?

Okej, de två ordningssvakterna bestämde sig för att mörda på arbetstid. Så är det säkert.

De planerade allt i detalj, framför kameror och vittnen. När de fick larmet om det aggressiva fyllot sa de "vi mördar honom, det blir skoj"

Så var det alldeles säkert.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Men nu får du sluta tjäbla. Om du slår en person som inte slår tillbaka och du anses starkare än offret har du möjligen beroende på vem som är åklagare visat likgiltighet till offrets hälsa och du har brukat ett våld som bragts en person om livet. Då ska du ha förmildrande omständigheter som då sänker straffet annars blir det dråp.

Du har fått en länk till lagstiftarna. Acceptera eller tro vad du vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Du är medveten om att lagar går att ändra? Jag pratar inte om det enskilda fallet det är du som uttryckligen skrev "bara för att han begår brott"(Jag har ingen aning om ifall det troliga BO i detta fall också begick ett brott), jag menar på att det inte är så "bara" och att det daltas något otroligt med (främst)våldsbrottslingar i det här landet.
Så bara för lagar går att ändra ska man inte följa de lagar som finns just nu, eller vad försöker du antyda med det påståendet?

Menar du att istället för att "dalta" så bör man strypa ihjäl personerna som OV tydligt gjort enligt videomaterial?
Citera
2022-08-03, 00:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Om dom blir gripna och lagförda döms dom till fängelse.

Nej. Många slipper fängelse. Är det något som du har missat?
Citera
2022-08-03, 00:37
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du har fått en länk till lagstiftarna. Acceptera eller tro vad du vill.
Jävla jidder på dig!
Det kan gå hur som. En av killarna som kniva ihjäl en kille på Fridhemsplan fick ju livstid och mord för något som inte var planerat.
Citera
Medlem
Det här med att sätta sig på folk, det är ju sjukt riskabelt. Varför lär de sig inte judo grepp e.l. har de nåt "vapen" typ elpistol?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det dör folk varje år i arresten. Detta blir uppmärksammat för att det gjordes på en scen för allmänheten.

Men i en arrest är inte på stan. Varför flyttar du målposten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in