Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-02, 13:47
Medlem
Ordningsvakterna släpps på fri fot, men fortsatt misstänkta.
Inte skulle man vilja vara i deras kläder nu.
https://www.expressen.se/nyheter/fle...s-inte-mannen/
Citera
2022-08-02, 13:47
Medlem
Vakterna kommer att komma undan med en klapp på axeln. Vidrigt!
Citera
2022-08-02, 13:48
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streisand87
Aftonbladet publicerade precis detta:

”De två ordningsvakter som suttit anhållna misstänkta för vållande till annans död efter att Juha Hynninen dött på en tunnelbanestation i Stockholm har försatts på fri fot, enligt ett pressmeddelande från Åklagarmyndigheten.
De är fortfarande misstänkta och förundersökningen kommer att fortsätta.”

Jaha, då kan de prata ihop sig men man har vad jag förstått hållit förhör. Förvånande att de släpptes.
Citera
2022-08-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av febojentan
Ordningsvakterna släpps på fri fot, men fortsatt misstänkta.

https://www.expressen.se/nyheter/fle...s-inte-mannen/

Inte direkt förvånande. Tvärt om ganska förväntat.
Citera
2022-08-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte direkt förvånande. Tvärt om ganska förväntat.

Om de kommer undan efter detta, så kommer det bli inte kul för ordningsvakterna i fortsättning.
Citera
2022-08-02, 13:53
Medlem
Citat:
Om de kommer undan efter detta, så kommer det bli inte kul för ordningsvakterna i fortsättning.

Vad skulle bli annorlunda tror du?
Citera
2022-08-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vi kanske har sett olika videor?

Visst kan det spela in vad som har hänt innan till viss del, vad jag menar är att BO NÄR han blir attackerad av OVs inte verkar vara våldsam just då, och därför menar jag, och uppfattar jag, att det är helt onödigt övervåld från OVs sida, just då.

Har BO TIDIGARE på perrongen misshandlat folk så borde ju polis tillkallas så att anmälningar kan tas upp och förövaren (i detta fall BO) lagföras. Det kan ju inte OVs göra.....

Nej, jag har aldrig påstått att det var 4 OVs som gav sig på BO, det var någon annan skribent. Däremot dyker vaktbolagets driftschef upp med några ytterligare anställda ganska fort, vilka inser att BO inte andas längre och påbörjar hjärt och lungnräddning.

Dags att utreda operatören på SL:s trygghetscentral. OV patrullen skulle inte ha ingripit. Åtminstone inte fysiskt. Polisen kliar sig i huvudet över ingripandet. Jag förstår inte Varför människor är så konfliksträdda I d här landet. Hur svårt kan det vara att prata BO o allmänheten till rätta. Oftast räcker d att de ser en uniformerad tjänsteman för att deesklaera situationen.
Citera
2022-08-02, 13:55
Medlem
"Nödvärn är självförsvar eller skydd av egendom/bostad där du alltid får använda högre våldsanvänding än attackeraren."

Jag har sugit lite på den här meningen och kan konstatera att den är i det närmaste obegriplig. Hoppas du aldrig kommer i närheten av att få skriva några förundersökningsprotokoll.

I fortsättningen tycker jag du ska försöka förstå juridiken bättre om du ska använda källor som lawline. Nödvärn har inga "grepp" som är tillåtna eller otillåtna.[/quote]

Det är uppenbarligen inte begåvningsreserven som antas till Polishögskolan men att leka Bror Duktig är ni poliser i alla fall bra på. Om man som du inte drunknar i varken hp eller IQ bör man ligga lite lågt.

Och här finns en ingång till ämnet: med så usla poliser vi har i Sverige är det inte konstigt vi har ordningsvakter som inte kan omhänderta en person utan att ha ihjäl honom.
Citera
2022-08-02, 13:57
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Jaha, då kan de prata ihop sig men man har vad jag förstått hållit förhör. Förvånande att de släpptes.

Finns nog inte så mycket att prata ihop sig om. Ställer har fler kameror än NASAs högkvarter, så polisen har nog redan ett tydligt händelseförlopp från det att BO entrade tunnelbanan tills dess att han blev bortförd av ambulans.

Dem har dessutom redan avlagt flertalet separata förhör med deras utsago av vad som skett, så att helt plötsligt ändra sina storys efter att dem släppts anses nog inte som en trovärdig story ändå hos domaren.
Citera
2022-08-02, 13:59
Medlem
Citat:

De riskerar nog inte något i hämndväg etc, det är ju inte någon gängkriminell som avlidit.

Men så kul blir det nog inte. De kommer givetvis att bära med sig detta livet ut. Och någon påföljd lär de nog få.
Citera
2022-08-02, 13:59
Medlem
lemmy124s avatar
Fri fot. Gisningsvis frias de helt. Dessutom lär allmänheten aldrig få se övervakningsfilmerna från perrongen. I framtiden tröttnar antagligen folk och börjar lyncha dessa jönsar. Precis som man borde agera när rättssamhället sviker befolkningen.
Citera
2022-08-02, 14:01
Medlem
swebarbs avatar
helt sjukt om dom frias va i helvete en människa är död pga en fittvakt som inte kunde göra sitt jobb ordentligt ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in