2022-08-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Enig med deg at politiet må i det minste ha visst hvem Hettemann2 var, kanskje også Hettemann1.

4. Ellers virker det som, ut fra opplysningene om helseappen, at "fall I trapp" må ha vært kort tid før AEHs mobil ble lagt i ro (like før kl 10:07).

1.Jeg klarer ikke helt å følge disse hettemennene i hypotesene dine, tror jeg må lage en skisse, for jeg faller stadig av i svingen.

2. - Hva er klokken når Hettemann1 og Hettemann2 møtes?
3. - Hva er klokken når Hettemann1 "Xer" ved søppelkontaineren?
1. Jeg forstår.
2. Ca kl 11.
3. Kort tid etter kl 10.22. (og i artikler har det stått at hettemannen var fremme ved andematplassen ca kl 10.30).
4. Enig.
"Dette er ruten til det ukjente vitnet
Strekningen Lørenskog Ishall – området Langvannet:
Kl. 10.22 kommer mannen sannsynligvis fra parkeringshuset ved Lørenskog Ishall, går opp en trapp som leder over Metrosenteret og kommer ned trappen ved Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus. Deretter går mannen i nordgående retning og følger formentlig gangbroen over RV 159 mot Mailand skole. Videre passerer han Hjelpemiddellageret på sørsiden av bygget, og går gjennom Rådhusparken i retning andemateplassen/Elveveien.

Dette er siste videobservasjon av mannen på turen mot Langvannet.

Strekningen området Langvannet – Lørenskog Ishall:
Politiet sitter også på videoovervåking som viser mannens retur mot Lørenskog ishall. 28 minutter etter siste observasjon ved Langvannet, blir mannen observert gående i sørgående retning på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus. Han går videre langs Metrosenteret og opp mot parkeringshuset ved Lørenskog Ishall, der han ble observert første gang."
https://www.rb.no/mannen-som-meldte-seg-for-politiet-er-ikke-hettemannen/s/5-43-1337866
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 13:40.
Citera
2022-08-02, 13:37
Medlem
Kan denne x-ingen til hettemannen være et signal til noen i bil ved hjelpemiddelsentralen? Og at denne bilen er den samme som er sett gjøre en uvanlig manøver over plenen ved SV 10-15 minutter senere?

Her tenker jeg politiet burde ta en titt i videoarkivene sine. På den annen side har jo hettemannen meldt seg han. Bør avskrives. To streker under de greiene. Har alltid lurt på hvorfor man er i behov av å forsterke budskapet om at han er ute av opplegget.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-02 kl. 13:47. Anledning: Tillegg
Citera
2022-08-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan denne x-ingen til hettemannen være et signal til noen i bil ved hjelpemiddelsentralen? Og at denne bilen er den samme som er sett gjøre en uvanlig manøver over plenen ved SV 10-15 minutter senere?

Her tenker jeg politiet burde ta en titt i videoarkivene sine.
God ide! Er det slik at hettemannen ser mot huset i Sv4 før han "x-er"? I så fall kanskje hettemannen så at stigen eventuelt var reist (som tegn på at alt var klart), før han "x-et".
Citera
2022-08-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva om det er slik da, at GM laget et plott som er så "usannsynlig" at "ingen vil tro at det har skjedd"?
Så «usannsynlig» at GM rett og slett mente at risikoen ble eliminert?
Citera
2022-08-02, 13:50
Medlem
Citat:
God ide! Er det slik at hettemannen ser mot huset i Sv4 før han "x-er"? I så fall kanskje hettemannen så at stigen eventuelt var reist (som tegn på at alt var klart), før han "x-et".

Kan være. Eller kanskje han var i behov av å gjøre seg til kjenne og markere at han med det er på vei hjem for å avslutte Fru Hagen. Fyren var rimelig godt tildekket. Veive med armene, eller oppsøke en person i bil parkert var kanskje ikke noe alternativ, så x-ingen var avtalt som signal.
Citera
2022-08-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Så «usannsynlig» at GM rett og slett mente at risikoen ble eliminert?
Det kan tenkes at GM mente at det ikke var risiko for å bli tatt ut fra flere grunner inkl. den grunnen om at det er så "usannsynlig" at "ingen vil tro det har skjedd".
Noen mennesker er heller ikke redd for noe (inkl det å bli tatt): De mangler kanskje evnen til å føle frykt?
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 13:57.
Citera
2022-08-02, 13:56
Medlem
Citat:
– Vedkommende er en norsk mann i 60-årene, som bor i nærområdet. Han meldte seg på politivakten i Lillestrøm onsdag kveld, etter å ha sett etterlysningen i mediene, sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø i Øst politidistrikt i en pressemelding.

Hun sier videre at mannen ikke har noen kjent tilknytning til Lørenskogsaken, og han er sjekket ut.
Citat:
– Han har avgitt forklaring om egne bevegelser til politiet, og har fremlagt dokumentasjon, blant annet i form av elektroniske spor, som verifiserer opplysningene. Hans forklaring støttes også av vitner, sier Hemiø, som legger til at politiet ikke kan se at de har fått tips om mannen tidligere.
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/hettemannen-i-lorenskogsaken-er-identifisert-og-sjekket-ut-av-saken/s/12-95-3424035572
Citera
2022-08-02, 13:58
Medlem
Citat:
Det kan tenkes at GM mente at det ikke var risiko for å bli tatt ut fra flere grunner inkl. den grunnen om at det er så "usannsynlig" at "ingen vil tro det har skjedd".
Noen mennesker er heller ikke redd for noe (inkl det å bli tatt): De mangler kanskje evnen til å føle frykt?
En «liten» hake: AEH måtte akseptere dette opplegget. Hvor sannsynlig er det ? Ikke se barn og barnebarn igjen… drop it, zzz. Før jeg zzzzovner….
Citera
2022-08-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
En «liten» hake: AEH måtte akseptere dette opplegget. Hvor sannsynlig er det ? Ikke se barn og barnebarn igjen… drop it, zzz. Før jeg zzzzovner….
Du har rett. Det er mer sannsynlig at GM lurte AE til å bli med på en biltur og at GM deretter drepte AE og plantet spor i huset.

Jeg ser litt på denne hypotesen igjen, men den passer ikke med at det var plantet "draps-spor" i huset (hvis disse ble plantet), så GM må ha lurt AE dersom AE frivillig ble med i bil:
"Kan AE ha vært med på denne planen sammen med de som hentet henne, og at AE ikke ble overfalt men frivillig ble med i bilen og at det var meningen at hun skulle "slippes fri" etter at pengene hadde blitt overført, men at AE fikk et illebefinnende (hjerteinfarkt el.l.) etter at de hadde kjørt fra huset, og at GM valgte å ikke skaffe henne legehjelp av frykt for å bli avslørt for å ha laget en falsk kidnapping og utpressingsbrev m.m.? Og at AE døde fordi hun ikke fikk komme til sykehus?"
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 14:29.
Citera
2022-08-02, 14:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.

Essensen i brevet er vel at hun føler at politiet har prøvd å lure henne og hennes eldre søster
i avhør til å si ting om foreldrene som peker i retning av konflikt, og dermed også et mulig motiv
for TH. Jeg tenker at hun frykter konsekvensen av å "baksnakke" sin far i politiavhør.
Siden hun åpenbart ikke tør konfrontere sin far, velger hun heller å gå i klinsj med politiet.
Det er slik jeg leser situasjonen. For å vise at hun "støtter" ham. Brevet i seg selv ville
selvsagt aldri ha noen innvirkning på etterforskningen eller de faktiske forhold.
En fornærmet kan ikke forlange at etterforskningsledelsen byttes ut, eller at politiet endrer
fokus for etterforskningen.

Citat:
Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?

Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.

Som jeg skrev over, brevet har nok ingen påvirkningskraft overfor politiet. Det endrer ikke
grunnlaget for etterforskningen, det påvirker ikke det juridiske grunnlaget på noen måte.
Brevet er "uformelt", for å si det forsiktig. Skal man levere en formell klage, må det gjøres
på juridisk grunnlag.

Publiseringen av brevet gir ingen som helst mening, utover at det på et vis understreker
det Holden sa i pressekonferansen i august 2019 - "familien opplever dette som den reneste terror".

Citat:
Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?

Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?

Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.

Jeg tror ikke på konspirasjoner eller "bakmenn". Men en pengesterk forretningsmann
som TH har jo et kollegialt nettverk av folk som vil støtte ham, og dette vet vi jo består
av tilsvarende mektige og pengesterke folk. De har nok en viss innflytelse som kanskje
gir en viss "beskyttelse". Men ikke for alltid. Det handler nok mye om penger. Men vi ser
at kurvene i THs selskaper ikke lenger bare peker oppover. Jeg tenker folk trekker seg unna.
Citera
2022-08-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/hettemannen-i-lorenskogsaken-er-identifisert-og-sjekket-ut-av-saken/s/12-95-3424035572

Dette er kanskje "saken" på sitt aller beste. En lokal mann etterlyses i norgeshistoriens mest dokumenterte sak via mediene. Han har ikke fått med seg noe fra 1.juli 2020. Onsdag KVELD 21.okt ser han seg selv via media og melder fra til politiet. Med digitale spor m.m.

Saken kommer på trykk 22.okt ca.10:30 hvor politiet har sjekket ham ut. Tatt vitneavhør, sjekket digitale spor og slått seg til ro med det. Presiserer i tillegg at han ikke har noe med saken å gjøre.

Mediene er på jobb. Fått nyss i ryktet, fått tak i etterforsknkngslederen pg skrevet saken samme morgen før 11:00. Kan ikke annet enn å gratulere med strålende utført jobb. Både fra politi og journalister.
Citera
2022-08-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Dette er kanskje "saken" på sitt aller beste. En lokal mann etterlyses i norgeshistoriens mest dokumenterte sak via mediene. Han har ikke fått med seg noe fra 1.juli 2020. Onsdag KVELD 21.okt ser han seg selv via media og melder fra til politiet. Med digitale spor m.m.

Saken kommer på trykk 22.okt ca.10:30 hvor politiet har sjekket ham ut. Tatt vitneavhør, sjekket digitale spor og slått seg til ro med det. Presiserer i tillegg at han ikke har noe med saken å gjøre.

Mediene er på jobb. Fått nyss i ryktet, fått tak i etterforsknkngslederen pg skrevet saken samme morgen før 11:00. Kan ikke annet enn å gratulere med strålende utført jobb. Både fra politi og journalister.

At folk kjøper dette er for meg en gåte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in