2022-08-01, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Nä exakt, men de verkar ju mata barnet nu… jag trodde aldrig de skulle få tillbaka henne ens.

Nej jag fattar inte heller att de fick tillbaka vårdnaden? Pappan är ju uppenbarligen psykiskt sjuk, och mamman otroligt passiv gentemot mannens narcissistiska dynga. Jag hoppas socialen har de under uppsikt!
Citera
2022-08-01, 23:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olidoli
Mammans insta https://instagram.com/deva_gaia?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Alltså när man tittar på filmerna där…Red flag… 😱
De gör en hel del saker med barnet som är totalt olämpligt och faktiskt farligt i förhållande till barnets ålder…
Föräldrarna verkar inte kunna förutse de risker som barnet utsätts för.
De tycker bara att det är lustigt och roligt… Filmar det istället och lägger ut till allmän beskådan..
Har de kognitiv funktionsnedsättning? Som det heter nuförtiden..
Se själva..
Senast redigerad av Lillamig72 2022-08-01 kl. 23:13.
Citera
2022-08-02, 10:22
Medlem
Varför snackar pappan monotont och slänger sig med medicin/läkartermer istället för vanliga ord "JAg bdööömmer en akuut de-hy-fre-ring", varför inte bara säga "barnet var uttorkat"?

Jävla smörja att lyssna på. "Jag bedumde henens avför-ring. Det gjorde redan den grekiska hög-kultu-ren". Man baxnar.
Citera
2022-08-02, 10:33
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Såg att två veganer svälte ihjäl sitt barn i USA, mamman har dömts för mord och riskerar livstid utan chans till benådning, pappans rättegång startar senare i år.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/mamma-svalte-sitt-barn-till-dods-gav-bara-vegankost/
https://lawandcrime.com/crime/her-pride-cost-ezra-his-life-vegan-mother-convicted-of-starving-18-month-old-son-to-death/
För mig är det obegripligt att föräldrarna, till den stackar flicka tråden handlar om, friades i hovrätten.

De friades inte i hovrätten men de fick mildare påföljd.
Citera
2022-08-02, 10:35
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Varför snackar pappan monotont och slänger sig med medicin/läkartermer istället för vanliga ord "JAg bdööömmer en akuut de-hy-fre-ring", varför inte bara säga "barnet var uttorkat"?

Jävla smörja att lyssna på. "Jag bedumde henens avför-ring. Det gjorde redan den grekiska hög-kultu-ren". Man baxnar.

Därför att han tror att han är bäst, störst och vackrast, som man sa förr. Han klagar i förundersökningen på att läkarna inte velat lära sig och lyssna på hans visdom, han har nämligen mycket att lära dem alla på sjukhuset…
Citera
2022-08-02, 10:45
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hon går i internationell förskola där de arabiska fröknarna inte lär prata engelska bättre än de pratar svenska i förhören. Mamman behöver indonesisk tolk men hon och pappan pratar engelska med varandra. Pappan kan varken prata eller föra ett samtal ens på svenska. Det som kommer ur hans mun kan knappt tolkas p.g.a egenuppfunna ord, syftningsfel och jättekonstiga referenser till olika forskare och teorier. Hur flickan svarar i barnförhöret är läskigt. Hon är någon annanstans utan koppling till samtalet. Att hon på det försöker strypa lillasystern… Ungen måste försöka räddas innan det är för sent! Pappan har mer än ett begåvningshandikapp (min diagnos), ADHD (hans enda diagnos enligt sig själv), drogmissbruk och grav Aspberger/autism (min diagnos). Han har en eller flera personlighetetsstörningar förutom en narcissistisk (min diagnos) och vette sjutton om han inte skulle kunna få diagnos schizofreni. Mamman vet vi inte mycket om men hon kan ju inte vara högbegåvad och är totalt dominerad av pappan. Här har vi katastrofala gener och ett fruktansvärt socialt arv. Soc måste kunna få sina ärslen ut vagnen och inte släppa så fort familjen flyttar!!! Det är så tydligt bevisat att barnen far otroligt illa och att detta inte kommer att ändras.

Håller helt med dig!

Citat:
I det här fallet ska de inte behöva anmälningar eftersom de redan sen svältkatastrofen vet vad föräldrarna går för. De borde aldrig ha släppts oavsett alla flyttningar. Flyttningarna hade för övrigt aldrig behövt spela nån roll om soc gjort vad de borde ha gjort och omhändertagit barnen. Så löjligt att det är en knuff som får soc att NÄSTAN göra nåt. Ungen kan inte prata vid snart 5 års ålder, skadar andra barn och försöker regelbundet ha ihjäl sin lillasyster.

Jag undrar om inte flickan som utsattes för svält har fått fysiska men… läkarna pratade om det i förundersökningen, att det kan bli så att hon får kognitiva men och att framtiden får utvisa.
Citera
2022-08-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha

Han pratar så eftersom han hittat all sin kunskap på Google docs och plockar fram den kunskapen så som han kommer ihåg den utan att veta vad det han säger verkligen betyder, som att uttorkning är mycket mycket allvarligt hos ett litet barn.

Varför domstolen låtit detta barn komma hem är mycket märkligt inte minst för att hon kan ha fått speciella behov av den svält hon utsatts för och ingen av dessa föräldrar lär ha förmåga att klara av detta
Citera
2022-08-02, 11:27
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det omöjligt att få tillräckligt med kalorier av bara mjölken vid 1 års ålder?

Man kan leva på pattmjöljk hela livet om man vill. Dvs om moren är fet och äter bra. En undernärd kvinna ger vattnigare mjölk.
Citera
2022-08-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Håller helt med dig!

Jag undrar om inte flickan som utsattes för svält har fått fysiska men… läkarna pratade om det i förundersökningen, att det kan bli så att hon får kognitiva men och att framtiden får utvisa.

Säkert. Men det är nog mycket psyokosocialt också. Vilket barn som helst skulle bli skadad både psykist och kognitivt av att ha Sveriges konstigaste pappa som dessutom är agressiv mot allt o alla. Mamman håller bara med pappan och säger inte ens mu. Dynamiken mellan föräldrarna är den konstigaste jag hört talas om.
Citera
2022-08-02, 11:45
Medlem
Citat:
Säkert. Men det är nog mycket psyokosocialt också. Vilket barn som helst skulle bli skadad både psykist och kognitivt av att ha Sveriges konstigaste pappa som dessutom är agressiv mot allt o alla. Mamman håller bara med pappan och säger inte ens mu. Dynamiken mellan föräldrarna är den konstigaste jag hört talas om.
Då ska man dessutom veta att mamman till skillnad från pappan faktiskt har en riktig utbildning och haft riktiga jobb på arkitektkontor .
Kvar i Sverige är de trots att de vid rättegången sa att de var på väg att flytta till Indonesien och förberedde detta genom resekost
Citera
2022-08-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då ska man dessutom veta att mamman till skillnad från pappan faktiskt har en riktig utbildning och haft riktiga jobb på arkitektkontor .
Kvar i Sverige är de trots att de vid rättegången sa att de var på väg att flytta till Indonesien och förberedde detta genom resekost

Ja jag vet. Universitetsutbildning och karriär. Hon är mycket vältalig också och verkar inte dum men uttrycker sig sektlikt. Pappan har liksom blivit hennes sektledare.
Citera
2022-08-02, 18:23
Medlem
Fy fan alltså. Finns det ingen gräns för hur dålig förälder man kan vara i Sverige?

Får som medicinskt utbildad men på cellnivå av att höra Chris fabulera ihop meningar med slumpade medicinska uttryck.

Tänk bara hur det måste lukta hemma hos dessa nomader…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in