Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-25, 18:01
Medlem
leonidnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ukraina

Oppositionen är förbjuden i Ukraina, korruptionen är skyhögt, kroppslig bestraffning är tillåten. Dock …, dock landet är demokratiskt ändå. https://riktpunkt.nu/2022/03/ukrainas-president-forbjuder-oppositionspartier/
Citera
2022-07-30, 08:07
Medlem
KillPus avatar
Varför handlar tråden om Ukraina nu? Rysstrollen verkligen kan fördärva vilken diskussion som helst.
Frågan kvarstår: fick femtekolonnaren sparken/blev utköpt?
Citera
2022-07-30, 18:44
Medlem
Smekarn87s avatar
Hon kan omöjligt jobba kvar!
Citera
2022-08-01, 19:11
Medlem
leonidnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Vilken paragraf i Konungariket Sveriges lag kan motivera detta?
Citera
2022-08-01, 20:09
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag har visst fel. Jag trodde det stod något om demokratin i poliseden men det för det fan inte. Putin har ett system som arresterad journalister så att stödja Putin är att motverka demokratin
Citera
2022-08-01, 22:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Troligen så kan vederbörande det. Denne omfattas av grundlagsskyddet precis som alla andra medborgare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85siktsfrihet

I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad ... yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser".

Rent arbetsrättsligt så kan polisen köpa ut vederbörande. Men det blir mycket kostsamt antagligen. Men jag tror att polisen är mer intresserad av att köpa ut personer som sympatiserar med AFS eller SD.
Citera
2022-08-02, 08:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Jag har visst fel. Jag trodde det stod något om demokratin i poliseden men det för det fan inte. Putin har ett system som arresterad journalister så att stödja Putin är att motverka demokratin
fast Putin är demokratiskt vald, Zelensky är inte det, han tog makten genom en kupp, arrestera journalister gör även USA, vi är inte i krig med Ryssland varför ska en svensk polis avkrävas ställningstagande?
Citera
2022-08-02, 08:39
Medlem
leonidnks avatar
Efter 15 år i tjänsten på en och samma enhet anses hon idag som säkerhetsrisk, som Putins spion. Detta säger hennes yrkeskamrater, och hennes chef mer eller mindre deltar i mobbningen.
P.g.a. tidningarnas skriverier den kvinnan är svartlistad.
Berufsverbot i Sverige p.g.a. åsikter 2022!

I USA utsatts japaner för repressalier efter 7 december 1941. I Sovjetunion utsatts tyskarna för repressalier efter 22 juni 1941. Det var inte bra från humana synpunkter. Dock, både USA och USSR deltog i kriget på en sida, och Japan och Tyskland på den andra.
I Sverige utsatts ryssarna för repressalier efter 24 februari 2022. Dock, Sverige är ett neutralt land och således deltar inte i kriget. Det är rätt så unikt!
Citera
2022-08-02, 21:44
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Arbetskollega som hyllade "special operation" Putin och inte kunde förklara det på ett logiskt vis (hur nu det skulle gå till) och fick sparken för det hela.
Citera
2022-08-04, 07:54
Medlem
leonidnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz
Arbetskollega som hyllade "special operation" Putin och inte kunde förklara det på ett logiskt vis (hur nu det skulle gå till) och fick sparken för det hela.
Bravo! Vilken modig arbetsgivare.
Jag är övertygad om, att din arbetsgivarna sparkade alla som stödde USA:s invasion av Irak 2003. Invasionen var och är mycket värre än Ukraina-Ryssland konflikten hittills – ca. 1,2 miljoner civila dödades i Irak av USA och deras allierade.

Det är ca. 15 väpnade konflikter i världen idag. Ett gediget jobb för din arbetsgivare att bestämma vilken sida av konflikten ska stödjas och vilka medarbetare stödjer fel land och ska avskedas.
https://www.dagensarena.se/opinion/invasionen-av-irak-blev-en-katastrof/
Citera
2022-08-15, 14:28
Citat:
Ursprungligen postat av leonidnk
Vilken paragraf i Konungariket Sveriges lag kan motivera detta?

Säkerhetsskyddslag (2018:585) 3 kap 4 §

Jag jobbar statligt som säkskyddC och den här kvinnan skulle jag gett en chans att förklara sig till mig. Antagligen hade hon fått gå.

Att hon inte ens blivit omplacerad tyder på att polisens säkskydd är precis lika odugliga som dess operativa chefer.
Senast redigerad av priz 2022-08-15 kl. 14:31.
Citera
2022-08-15, 23:36
Medlem
leonidnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
... och den här kvinnan skulle jag gett en chans att förklara sig till mig. Antagligen hade hon fått gå.
.
Får jag fråga en äkta expert?
Ut ur https://www.expressen.se/nyheter/polis-utreds-hade-putin--som-skarmslackare/ och https://www.nwt.se/2022/03/17/varmlandsk-polis-utreds-for-stod-till-putins-krig/:
”Flera kollegor ser henne som en säkerhetsrisk”;
”I sin roll som gränspolis har poliskvinnan tillgång till en rad system med känslig information”;
”… att de ansåg kollegans pro-ryska åsikter oacceptabla, särskilt med tanke på dennes roll inom gränspolisen där hen kommer i kontakt med personer som flytt från Putin”;
”En utredning har inletts”; –
– Med andra ord, poliskvinnan anses som en spion, Putins hemliga agent. Då bör det vara en rätt så seriös utredning. En infiltratör mitt i polismyndigheten är ett mycket stort bekymmer och man borde koppla Säpo i tidigast möjliga skede. Utredningen måste ske under största möjliga säkerhet för att inte skrämma mullvaden av, och noggrant dokumentera allt hennes underjordisk verksamhet.

I verkligheten har vi två eller fler poliskvinnans kollegor som kontaktar Expressen (sedan NWT) och förråder hemligheter angående en infiltratör mitt i polismyndigheten. Oavsedd vad driver hennes kollegor att skvallra, begår de ett allvarligt tjänstefel eller, kanske, rentav ett brott. Kollegorna hindrade en viktig utredning och skadade Rikets säkerhet ordentligt.

Därför, dessa poliskvinnans kollegor skulle hållas ansvarig för ett tjänstefel/brott, oavsett om poliskvinnan är en bevisad infiltratör, eller för ett förtal, om poliskvinnan inte sysslar med spioneriet. Tertium поп datur!
Resonerar jag korrekt?
Tackar på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in