2022-08-02, 06:10
Bannlyst
Russian Defence Ministry report on the progress of the special military operation in Ukraine juli 31

https://www.bitchute.com/video/Kfyij4I2BCrs/
Citera
2022-08-02, 06:42
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och hur ser det ut på nyhetsmedia som riktar in sig på rysk publik? Får man kommentera helt fritt där?

Med tanke på detta:

[förbjudet att kalla det krig]

så låter det helt osannolikt.

ja det är förvånande. Men det var sant när jag kollade sist, i starten av kriget. De hade öppna kommentarfält.
Citera
2022-08-02, 06:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ja det är förvånande. Men det var sant när jag kollade sist, i starten av kriget. De hade öppna kommentarfält.
Gör ett experiment och prova att skriv något anti-ryskt som kommentar och se vad som händer.

(Jag har provat)
Citera
2022-08-02, 07:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Gör ett experiment och prova att skriv något anti-ryskt som kommentar och se vad som händer.

(Jag har provat)

Där var massor i starten av kriget, jag såg andra som provade. Det fick vara kvar. Kanske de har stramat upp det? Eller så behöll de 10% "to keep it real"
Citera
2022-08-02, 07:16
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Där var massor i starten av kriget, jag såg andra som provade. Det fick vara kvar. Kanske de har stramat upp det? Eller så behöll de 10% "to keep it real"
Jag provade att skriva en antirysk kommentar på rt.ru (ryska versionen). Den publicerades inte ens.
Citera
2022-08-02, 07:35
Medlem
Citat:

Men efter starten, hur ser det ut nu när kriget inte endast varade i tre dagar och liksäckarna börjar komma hem?
Citera
2022-08-02, 08:08
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag provade att skriva en antirysk kommentar på rt.ru (ryska versionen). Den publicerades inte ens.
Provade själv precis nu och kunde inte se den efteråt. De verkar ha nån slags förhandscensur.
Ska kolla lite senare…..
Citera
2022-08-02, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://mobile.twitter.com/Euan_MacDonald/status/1554095299991375872

Nu börjar rySSnaZZarna på att bli desperata i jakten på HIMARS. Herre jösses vad dom måste ha otur när dom ska tänka.....

Ja, jösses. Men när man läser det där så undrar man ju om det är Försvarsministeriet som gått ut med de uppgifterna. De är ju ansvariga för militär verksamhet och borde ha kännedom om vapen. Kan de verkligen vara då dumma så att de hävdar att HIMARS göms inomhus på andra våningen? Kan det inte vara någon random twittrare som "bättrat på" informationen genom att lägga till det där om andra våningen i ett hus?
Citera
2022-08-02, 08:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Provade själv precis nu och kunde inte se den efteråt. De verkar ha nån slags förhandscensur.
Ska kolla lite senare…..

Det var RIA jag pratade om, jag prövade också en "stop the war"-kommentar. De tillåter bara ryska så lite svårt att testa. Det bra testet är att vara kritisk men inte bara copy/pasta plattityder.

Edit: Min "stop the war"-kommentar blev inte accepterad, ser det ut som.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-08-02 kl. 08:26.
Citera
2022-08-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det jag förstår från den här tråden är att om det inte går att läsa i Aftonbladet så är det inte sant.

Europa står inför en GIGANTISK kris, men de absolut flesta är helt fortfarande helt omedvetna om hur det ligger till. De tror fortfarande att Ryssland kommer att kollapsa och Ukraina vinner kriget.

Om fler förstår så kan fler påverka politiker och makthavare och kräva att vansinnet i Ukraina stoppas. Det bör vara högst på agendan inför valet.

Aftonbladet har en oerhört viktig funktion för att informera.

Så, vi i väst ska alltså offra ukrainarna för att rädda oss själva? Verkligen en solidarisk och human tanke du har. Hoppas bara du själv villigt ställer upp som offer om Ryssland och USA skulle bestämma sig för att världen skulle må bättre av att Sverige utplånades.
Citera
2022-08-02, 08:47
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Så, vi i väst ska alltså offra ukrainarna för att rädda oss själva? Verkligen en solidarisk och human tanke du har. Hoppas bara du själv villigt ställer upp som offer om Ryssland och USA skulle bestämma sig för att världen skulle må bättre av att Sverige utplånades.

Fast Ukraina kommer inte att utplånas. Diskutera det rimliga (men för Ukraina negativa) scenariet istället. I det scenariet mister de Donbass och Krim. De i Lviv och Kiev får ett sårat militaristiskt ego.
Citera
2022-08-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Fuck the EU!"
-Victoria Nuland. i ett telefonsamtal med en annan amerikansk diplomat i början av februari 2014 om hur "the Kiev situation" lämpligen skulle styras upp till amerikansk belåtenhet. Det var några veckor innan krisen kulminerade, den tidigare regeringen avsattes och Krim återgick till Ryssland. Washingtons arroganta attityd till Europa som sin tjänsteflicka fann ett klassiskt uttryck i de tre orden och det telefonsamtalet.

EU-länderna har f ö inte alls "råd med" sådant här självskadebeteende, kapitalförstöring till tio-elvasiffriga belopp och sådant här aktivt sabotage av sin egen ekonomi - särskilt inte ovanpå coronapandemin - men det begriper du förstås inte.
Varför skulle ett eventuellt citat av en enskild person summera USAs inställning till sin främsta allierade och handelspartner?
Sen ljuger du i vanlig ordning så klart:
Ryssens lakej flydde för att undvika att ställas till svars för mord på demonstranter och Krim ockuperades militärt varefter en skenomröstning hölls. Därefter annekterades området.

Gällande kostnaden för konflikten så är väst långt bättre förberett för en utdragen konflikt än fascisterna som du tofflar för är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in