2022-08-02, 01:20
Moderator
-Info-s avatar
Inga HIMARS har förstörts ännu, försäkrar Anton Gerashchenko, rådgivare till Ukrainas inrikesminister:

Citat:
"I responsibly declare that AFU has not lost single HIMARS system" - Gerashchenko

Gerashchenko noted: "Russian propaganda today trumpeted to its entire cotton kingdom another fake about the alleged destruction of two HIMARS units in Kharkiv.

I can responsibly state that not a single HIMARS launcher has been destroyed anywhere in Kharkiv or anywhere else in Ukraine so far."

https://m.censor.net/en/news/3357964/i_responsibly_declare_that_afu_has_not_lost_single _himars_system_gerashchenko
Citera
2022-08-02, 01:20
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Den första stora upplevelsen under det här kriget var kommentarsfältet på RT:s hemsida. Rena rama vilda västern — Flashback påminner i jämförelse om valfri chatt på aftonbladet.se. Omodererat och fullt med fantastiska teorier.

Min tolkning är att man medvetet håller högt i tak eftersom RT vänder sig till en internationell publik som vill ha nyheter med rysk vinkel, bl.a. för att ha reda på vad Ryssland anser. Ganska snart tyckte jag iofs. att innehållet från RT rörande Ukraina var i praktiken identiskt med det på vilken annan utländsk nyhetssajt som helst, och då var det bara kommentarerna som blev behållningen.

Jag tror att RT vill ha öppen debatt, för och emot, även kritiska inlägg, eftersom diskussion pekar på nyfikenhet och intresse.

Högt i tak som det borde vara. Lite intressant ändå att "diktaturen" överträffar "demokratin" med hästlängder vad beträffar läsarkommentarer. Inte undra på att RT blockats i EU och USA.
Citera
2022-08-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Högt i tak som det borde vara. Lite intressant ändå att "diktaturen" överträffar "demokratin" med hästlängder vad beträffar läsarkommentarer. Inte undra på att RT blockats i EU och USA.
Lite intressant att diktaturen fortfarande har så många nackade hönor som tror på vad den leder dem till ja. Ganska otroligt faktiskt, men som sagt, inaveln slutar inte bara för att den stora massan har kunskap om faktum. Det är alltid den lilla ruttna klicken som sitter ock smider planer i sitt kyffe, som förstör mest
Citera
2022-08-02, 01:28
Medlem
Citat:
Förövrigt så är definitivt inte RT blockerat här eller i SVerige nej. SIGH.....din stackars sate till att ljuga. Jag använder tre olika leverantörer i Sverige, och ingen av dem har hindrat mig från RT, och här I USA har ÄNNU färre leverantörer IP-bannat RT, så snacka inte SKIT!
Citera
2022-08-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag kan inte släppa Putins plötsliga kovändning om kärnvapen.

Först sa han något i stil med: "BACKA, för annars nukar jag alla som lägger sig i!"

Sedan dess har över 40 ryska kärnvapenhot registrerats.

Nu säger Putin typ: "Kärnvapen får aldrig användas! Då är det slut för oss alla".

Varför så skarp usväng?

Eftersom ryssarna nästan alltid talar tvärtomspråket så kanske han egentligen menar att Ryssland tänker atombomba hela Nato.

Det låter onekligen som att han tänker använda sig av kärnvapen snart.
Citera
2022-08-02, 01:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inga HIMARS har förstörts ännu, försäkrar Anton Gerashchenko, rådgivare till Ukrainas inrikesminister:

När himars kommer med 300km robotar är det god natt för ryssarna.
Citera
2022-08-02, 01:35
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det klubbades en ny vapenleverans till Ukraina idag. 150 miljoner dollar, och allt bestod av ammunition till HIMRAS.

Kan det vara långskottarna som kommer nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Det är redan godnatt för dem, och, sedan bara som en liten parantes, så är inte 300km bestyckningen per automatik innefattande en kraftigare laddning. Det hänger lite på vilken variant, men ja, jag förstår och håller med om din tanke på att avstånd gör skillnad . Tummen upp!
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
So? SO???? Fattade du fortfarande inte skillnaden och VERKAN?????

Diktaturens språkrör RT låter regimkritiska kommentarer stå kvar för att verka demokratiska (ok), demokratisk MSM hårdcensurerar kommentarer för att....? Nej jag får inte ihop det.
Citera
2022-08-02, 01:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det låter onekligen som att han tänker använda sig av kärnvapen snart.

Tomma hot. Det funkar ett tag att hota men till slut urvattnas hoten. Så länge inte Nato börjar bomba ryssland kommer kärnvapen inte användas. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-08-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det klubbades en ny vapenleverans till Ukraina idag. 150 miljoner dollar, och allt bestod av ammunition till HIMRAS.

Kan det vara långskottarna som kommer nu?
Det har diskuterats, i öppen kongressfakta, att 60% skulle vara dessa denna gången ja. Fint
Citera
2022-08-02, 01:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ja, visst är det himla märkligt. Fan vet om inte kontrasten mellan kommentarerna på RT och dem i västerländska media hade öppnat ögonen på fler om de kommit åt sidan och vågat sig in. Inte så att de plötsligt bleve fanatiska Putin-anhängare (det är kanske det man fruktar...). Bara mer uppmärksamma på konformismen och likriktningen i väst. Nu är det mest certifierade foliehattar som sitter utanför Ryssland och diskuterar på RT. Inte så överraskande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in