2022-08-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Kan ju vara så att Issys humör pendlar upp och ner rätt mycket vilket jag antar att den här medicinen ska motverka?
I så fall är det ju förståeligt ifall Jewels vill att hon tar medicinen utan att hon för den sakens skull vill "hålla ner" Issy för att hon ska bli misslyckad typ..
Det är ju en medicin mot hennes dåliga mående så absolut man se det så också. Men hon känner uppenbarligen själv att hon inte vill ta den för den ger biverkningar. Då är det helt upp till henne, hon är 18år nu.
Citera
2022-08-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Det är ju en medicin mot hennes dåliga mående så absolut man se det så också. Men hon känner uppenbarligen själv att hon inte vill ta den för den ger biverkningar. Då är det helt upp till henne, hon är 18år nu.

J tyckte att hon skulle vänta och prata med doktorn och få ett nedtrappningsschema istället för att sluta tvärt som Issy hade gjort. Den medicinen som Issy äter kan tydligen ge kraftiga biverkningar om man bara slutar med dem tvärt. Så hon verkar inte ha haft nåt emot att hon slutar med medicinen eller byter. Issy ska tydligen ha slutat tvärt några ggr innan och hon ska ha ballat ur helt när hon gjorde det.
Senast redigerad av Superpotato 2022-08-01 kl. 14:15.
Citera
2022-08-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei

Till viss del är det upp till henne, men nu bor hon ju med två andra människor. Därav kan man inte göra som man vill, så länge det påverkar de andra två. Om hon blir odräglig av att inte käka medicinen så får hon antingen flytta och sluta, eller lösa det så mamma/morfar inte drabbas.
Citera
2022-08-01, 15:00
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Till viss del är det upp till henne, men nu bor hon ju med två andra människor. Därav kan man inte göra som man vill, så länge det påverkar de andra två. Om hon blir odräglig av att inte käka medicinen så får hon antingen flytta och sluta, eller lösa det så mamma/morfar inte drabbas.
Jewels säger att Issy får psykos när hon inte tar sin medicin. Det Issy tar är propavan och sertralin. Ingen av dessa två mediciner har något med psykos att göra. De behandlar inte psykos och de har inte psykos som biverkning heller. Jewels är bara en klassisk munchausen-mamma som vill kontrollera sitt barn. Jewels är rädd för att Issy ska slå sig loss och komma längre i livet än vad Jewels själv gjorde. Det är en tanke som Jewels inte kan hantera. Därför försöker hon att få Issy till att bli minst lika misslyckad som Jewels själv.
Citera
2022-08-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Jewels säger att Issy får psykos när hon inte tar sin medicin. Det Issy tar är propavan och sertralin. Ingen av dessa två mediciner har något med psykos att göra. De behandlar inte psykos och de har inte psykos som biverkning heller. Jewels är bara en klassisk munchausen-mamma som vill kontrollera sitt barn. Jewels är rädd för att Issy ska slå sig loss och komma längre i livet än vad Jewels själv gjorde. Det är en tanke som Jewels inte kan hantera. Därför försöker hon att få Issy till att bli minst lika misslyckad som Jewels själv.

Det är säkert helt rätt, jag kommer inte kolla vilka biverkningar medicinerna har, utan jag litar på dig. Samtidigt så vet varken du eller jag hur Issy blir utan medicinerna eller ens på medicinerna. Om du vill använda din brist på insyn till att göra hobbypsykolgiska analyser, så är det helt okej för mig, jag nöjer mig med att Issy får äta eller inte äta medicin som hon vill, men om det beslutet går ut över andra, så får hon finna sig i att andra får tycka också.

Om nu läkaren anser att ett utsättningsschema är bra, så kan jag också köpa det, de där två verkar så pass känsliga för yttre faktorer att det kan vara bra. Jag själv brukar inte behöva sånt, utan kan nöja mig med att sluta direkt.
Citera
2022-08-01, 16:06
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Det är säkert helt rätt, jag kommer inte kolla vilka biverkningar medicinerna har, utan jag litar på dig. Samtidigt så vet varken du eller jag hur Issy blir utan medicinerna eller ens på medicinerna. Om du vill använda din brist på insyn till att göra hobbypsykolgiska analyser, så är det helt okej för mig, jag nöjer mig med att Issy får äta eller inte äta medicin som hon vill, men om det beslutet går ut över andra, så får hon finna sig i att andra får tycka också.

Om nu läkaren anser att ett utsättningsschema är bra, så kan jag också köpa det, de där två verkar så pass känsliga för yttre faktorer att det kan vara bra. Jag själv brukar inte behöva sånt, utan kan nöja mig med att sluta direkt.
Jävlar vad mycket skit du babblar. Läs på fass bara om medicinerna. Eller är fass också bara hobbypsykologer? Att få abstinensbesvär när man slutar med anti-depp är inte samma sak som psykos... Förstår att Jewels säger det då det är ett enkelt sätt att gaslighta Issy till att ta medicinerna som gör henne seg och hjärndöd. Att du börjar prata om dig själv visar att du är lika egocentrisk som Jewels själv. Undrar varför det är så?
Citera
2022-08-01, 20:29
Medlem
Acevixens avatar
Citat:

Så du anser Issy måste käka medicin HON anser hon mår dåligt över och INTE vill ta bara för hon bor med två andra? Eh nej.
Bullshit hon får ”utbrott” eller liknande enbart att hon orkar säga emot jewels och stå på sina egna ben vilket J avskyr och vill ta ifrån henne.
Citera
2022-08-01, 22:43
Medlem
Jewels beskriver hur hon sitter i köket, dreglande och gråter för att hon känt nån lukt. Hade alla dagar i veckan valt att dela boende med Issy. Allt klagande på att Issy och morfar använder dofter och ska ha sina dörrar stängda. Måste vara otroligt jobbigt att leva med henne. Känns som hon har för lite att göra och därför har fått för sig att hon har massa märkliga ”sjukdomar” som hon lägger all fokus på.
Citera
2022-08-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temissbrukare
De säger i en live att Isabelle fått meddelanden på Instagram om att Jewels tydligen ska sitta här på Flashback och skriva skit om Isabelle? vilket konto är det?
Jaha, var det så hon menade? Tyckte det där lät konstigt, jag fattade inte vad hon ville ha sagt.
Jag uppfattade det som att personen skickat screenshots till Issy. Screenshots från flashback där någon skrev att Jewels pratar skit om Issy på Youtube/instagram?
Men jag har ingen aning. Jewels skitsnack om Issy har iallafall eskalerat.

Det är väl för övrigt typ ingen här som skriver något negativt om Issy? Issy är ett stort offer i den här tragedin, det tror jag vi alla är överens om.
Senast redigerad av Kaffekropp 2022-08-01 kl. 23:23.
Citera
2022-08-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Jaha, var det så hon menade? Tyckte det där lät konstigt, jag fattade inte vad hon ville ha sagt.
Jag uppfattade det som att personen skickat screenshots till Issy. Screenshots från flashback där någon skrev att Jewels pratar skit om Issy på Youtube/instagram?
Men jag har ingen aning. Jewels skitsnack om Issy har iallafall eskalerat.

Det är väl för övrigt typ ingen här som skriver något negativt om Issy? Issy är ett stort offer i den här tragedin, det tror jag vi alla är överens om.

Såg hennes korta meddelande nyss.
https://youtu.be/yncZlpHiAfQ
Citera
2022-08-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp

Exakt, jag tror att vi alla här (förutom möjligtvis en viss person som kikar in titt som tätt) verkligen vill Issy väl. Jag ser aldrig någon skriva något negativt om henne, det är ju Jewels som kritiseras och med all rätt.
Jag blir så ledsen och uppgiven varje gång Jewels börjar prata illa om Issy i varje live stream så fort Issy lämnat rummet. Hoppas verkligen att Issy kan få lite nya perspektiv nu när hon börjar skolan igen och orkar ta sig ifrån kärringen en dag. Vi hejjar på dig Issy.
Citera
2022-08-02, 03:29
Medlem
MittOchDittKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Oh whatever, what a joke that is.

You people are absolute morons the lot of you on here...berating jewels and rightly so...then putting me in the same fucking basket as that insane woman....fucking beyond me it is.

You people have no idea the hell I went through to try to save that child

Du är en väldigt sjuk människa med noll självinsikt!
Vill du hjälpa din dotter så försvinn från den här tråden och ta tag i dig själv först och främst,
som du bettet igenom åren är långt ifrån friskt, sök hjälp och när du fått ordning på dig själv
kan du hjälpa din dotter IRL , lägg av med att skriva en massa elände och elakheter på internet posta videor osv som skadat och skadar henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in