Citat:
Ursprungligen postat av
54NDR0
Jewels säger att Issy får psykos när hon inte tar sin medicin. Det Issy tar är propavan och sertralin. Ingen av dessa två mediciner har något med psykos att göra. De behandlar inte psykos och de har inte psykos som biverkning heller. Jewels är bara en klassisk munchausen-mamma som vill kontrollera sitt barn. Jewels är rädd för att Issy ska slå sig loss och komma längre i livet än vad Jewels själv gjorde. Det är en tanke som Jewels inte kan hantera. Därför försöker hon att få Issy till att bli minst lika misslyckad som Jewels själv.
Det är säkert helt rätt, jag kommer inte kolla vilka biverkningar medicinerna har, utan jag litar på dig. Samtidigt så vet varken du eller jag hur Issy blir utan medicinerna eller ens på medicinerna. Om du vill använda din brist på insyn till att göra hobbypsykolgiska analyser, så är det helt okej för mig, jag nöjer mig med att Issy får äta eller inte äta medicin som hon vill, men om det beslutet går ut över andra, så får hon finna sig i att andra får tycka också.
Om nu läkaren anser att ett utsättningsschema är bra, så kan jag också köpa det, de där två verkar så pass känsliga för yttre faktorer att det kan vara bra. Jag själv brukar inte behöva sånt, utan kan nöja mig med att sluta direkt.