2022-08-02, 02:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vittnena säger inte bara att det varit övervåld, utan de styrker det med omständigheter som att de sett strypgrepp samt att BO varit blå i ansiktet efteråt.

"Misstag" att någon dött? Skulle du vara lika "förstående" om ex någon i din familj varit drabbad?

Vilka vittnen påstår det? Det är väl mest några i tråden som påstår det?
Citera
2022-08-02, 02:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vilka vittnen påstår det? Det är väl mest några i tråden som påstår det?

Njae, några inlägg i tråden verkar ha varit på plats. Jag tycker de är trovärdiga. Tidigt i tråden om tråden inte har städats, så attinläggen är borta nu.
Citera
2022-08-02, 02:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Strypgrepp som i ett grepp med två händer runt halsen framifrån eller strypgrepp som i ett nacklås (arm runt halsen bakifrån)?.

Antagligen inte, svårt att säga då jag aldrig upplevt en sådan situation men kan tänka mig att man beskyller allt på antingen andra eller sig själv även om så inte är fallet.

Vållande till annans död är ett oaktsamhetsbrott vilket då antyder till att det inte fanns uppsåt, och fanns det inte uppsåt så var det ju ett misstag? Eller är jag ute och cyklar?

På filmen ser det ut som ett nacklås, och att BO slår huvudet hårt i marken eller/och en sittbänk.
Citera
2022-08-02, 03:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Njae, några inlägg i tråden verkar ha varit på plats. Jag tycker de är trovärdiga. Tidigt i tråden om tråden inte har städats, så attinläggen är borta nu.

Jo exakt. Inga vittnen utan användare som påstår de var där. Samma användare som glömde att berätta att snubben härjade runt på gatuplan innan tumultet i t banan.
Citera
2022-08-02, 03:04
Medlem
HLundborgs avatar
Olycksfall i arbetet.
Citera
2022-08-02, 03:07
Medlem
C189s avatar
Citat:
På filmen ser det ut som ett nacklås, och att BO slår huvudet hårt i marken eller/och en sittbänk.

Kan tyvärr inte se filmen just nu. Slår BO i huvudet i ett fall med vakterna eller hur kommer det sig att han slår i huvudet?.

Nacklås, då står jag fast i min teori
Citera
2022-08-02, 03:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo exakt. Inga vittnen utan användare som påstår de var där. Samma användare som glömde att berätta att snubben härjade runt på gatuplan innan tumultet i t banan.

Nej, de har varit väldigt öppna med att Bo var lite "stökig", men inte så stökig att motivera detta hårda ingripande från OVs.
Två i BOs sällskap lär vara anställda på Försvarsmakten......

Citat:
Kan tyvärr inte se filmen just nu. Slår BO i huvudet i ett fall med vakterna eller hur kommer det sig att han slår i huvudet?.

Nacklås, då står jag fast i min teori

En av OVs går fram till BO (som verkar stå med sitt sällskap och perrongen ser lugn ut förutom att någon är väldigt högljudd), OV måste gå emellan sällskapet för att "nå" BO, tar ett ordentligt nacksving (man ser hur BOs fötter flyger upp i luften och pga fötternas riktning förstår man att han hamnar på rygg och slår bakhuvudet hårt i golvet. Eventuellt först också i en sittbänk, innan golvet.

Det syns inget gruff etc, allt verkar lugnt på perrongen förutom den högljudde. Så uppfattar jag det.

OVs kommer liksom gåendes och sedan "plötslig" attack på BO när de ser honom.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2022-08-02 kl. 03:20.
Citera
2022-08-02, 03:27
Medlem
C189s avatar
Citat:
Nej, de har varit väldigt öppna med att Bo var lite "stökig", men inte så stökig att motivera detta hårda ingripande från OVs.
Två i BOs sällskap lär vara anställda på Försvarsmakten......

En av OVs går fram till BO (som verkar stå med sitt sällskap och perrongen ser lugn ut förutom att någon är väldigt högljudd), OV måste gå emellan sällskapet för att "nå" BO, tar ett ordentligt nacksving (man ser hur BOs fötter flyger upp i luften och pga fötternas riktning förstår man att han hamnar på rygg och slår bakhuvudet hårt i golvet. Eventuellt först också i en sittbänk, innan golvet.

Det syns inget gruff etc, allt verkar lugnt på perrongen förutom den högljudde. Så uppfattar jag det.

OVs kommer liksom gåendes och sedan "plötslig" attack på BO när de ser honom.

Ser det ut som att BO gör något form av utfall mot Ov? Eller kanske spottar på Ov?
Just den sekvensen låter tämligen oprovocerande, sen vet man ju inte vad som utspelats före (ännu).

Ska kika sekvensen imorgon.
Citera
2022-08-02, 03:34
Avslutad
Det är väl helt jävla självklart att vakterna inte valt ut en helt random kille i syfte att strypa honom!
Och det är samtidigt lika jävla självklart att de använt övetvåld då snubben dog.
Så det finns gott om utrymme att diskutera här.
Citera
2022-08-02, 03:35
Medlem
Polis2010s avatar
Har inte sett film eller något material. Är redan nu övertygad att detta är ett fall som är mord. Ordningsmakten använder knä bl a för att stoppa s.k. störande objekt. Nästa gång är det jag.
Citera
2022-08-02, 03:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ser det ut som att BO gör något form av utfall mot Ov? Eller kanske spottar på Ov?
Just den sekvensen låter tämligen oprovocerande, sen vet man ju inte vad som utspelats före (ännu).

Ska kika sekvensen imorgon.

Nej, absolut inget utfall av BO, jag tror inte ens att han vet vad som händer. OV flyger liksom bara på honom.......nacklås direkt. OVs är utom synhåll för BO, det är en pelare ivägen.......

Min egna teori att han möjligen sagt något mindre trevligt uppe vid spärren alternativt snackar skit om OVs, högt (som man gör när man druckit).....för det lär vara spärrvakten som larmar OVs......

Men på perrongen verkar BO ha gått vidare....typ.
Citera
2022-08-02, 03:43
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Har inte sett film eller något material. Är redan nu övertygad att detta är ett fall som är mord. Ordningsmakten använder knä bl a för att stoppa s.k. störande objekt. Nästa gång är det jag.

Tror du att det var överlagt? Det är nämligen det ett mord är.

De döms ALDRIG för mord.
På sin höjd för grov misshandel och vållande till annans död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in