2022-08-02, 01:43
  #192673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, visst är det himla märkligt. Fan vet om inte kontrasten mellan kommentarerna på RT och dem i västerländska media hade öppnat ögonen på fler om de kommit åt sidan och vågat sig in. Inte så att de plötsligt bleve fanatiska Putin-anhängare (det är kanske det man fruktar...). Bara mer uppmärksamma på konformismen och likriktningen i väst. Nu är det mest certifierade foliehattar som sitter utanför Ryssland och diskuterar på RT. Inte så överraskande.
Men Sven.....sigh.....Du om någon borde ju förstå att det inte handlar om en kontrast och ännu mindre en möjlighet till balanserad verklighet som presenteras på RT. Skall du börja packetera dina personliga åsikter och önskemål i smör igen? Det krävs varken en västerlänsk idiot eller raketforskare för att VETA vad RT serverar, så om någon tar deras nyheter som en fräsch uppdatering till verkligheten, så är det mer än en skada på lillhjärnan som är faktum.
Citera
2022-08-02, 01:44
  #192674
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det klubbades en ny vapenleverans till Ukraina idag. 150 miljoner dollar, och allt bestod av ammunition till HIMRAS.

Kan det vara långskottarna som kommer nu?

Enligt mina uppgifter så är det här inte ens en tidsfråga.

Ukraina har tillgång till den amnunition den behöver.

Oavsett vem som tillverkar.
Citera
2022-08-02, 01:48
  #192675
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag kan inte släppa Putins plötsliga kovändning om kärnvapen.

Först sa han något i stil med: "BACKA, för annars nukar jag alla som lägger sig i!"

Sedan dess har över 40 ryska kärnvapenhot registrerats.

Nu säger Putin typ: "Kärnvapen får aldrig användas! Då är det slut för oss alla".

Varför så skarp usväng?

Eftersom ryssarna nästan alltid talar tvärtomspråket så kanske han egentligen menar att Ryssland tänker atombomba hela Nato.

Ja, vi på departementet har redan flytt till Norge.

https://www.facebook.com/watch/?v=1680585538862656
Citera
2022-08-02, 01:48
  #192676
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är det någon i ett Europeiskt land som fått 15 år (ens något år) i fängelse, för att vederbörande hänger på Flashback?

Hur i hela världen är det möjligt att vi får se värdelösa inlägg som det här, nu och då?
Som sagt: RT vänder sig till en engelsktalande publik utanför Ryssland. Här riskerar ingen något fängelsestraff för att vederbörande hänger på RT, eller på Flashback.

Kanske kunde debattkulturen på RT göra intryck på västerlänningar. Det är verkligen inte bara regimtrogna ryssar som skriver av sig på engelska där. En alldeles utmärkt start för svenskar är dock att skriva på Flashen.
Citera
2022-08-02, 01:54
  #192677
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det jag förstår från den här tråden är att om det inte går att läsa i Aftonbladet så är det inte sant.

Europa står inför en GIGANTISK kris, men de absolut flesta är helt fortfarande helt omedvetna om hur det ligger till. De tror fortfarande att Ryssland kommer att kollapsa och Ukraina vinner kriget.

Om fler förstår så kan fler påverka politiker och makthavare och kräva att vansinnet i Ukraina stoppas. Det bör vara högst på agendan inför valet.

Aftonbladet har en oerhört viktig funktion för att informera.

För det första - oavsett vad ni piss-troll framhärdar i - merparten (99 om inte 100%) av allt som framförs i den här tråden, framförs innan nån som helst SMSM fått fatt på saken.

Ta exemplet med den ryske krigsfånge som fick kuken, pung och pungkulor utskurna av en rysk dagelev till värnpliktig.

Det hinner delas massor av bilder, texter, filmer av hur han (ryzz-fittan) går igång på sin ryske krigsfånge med sin mattkniv, hur han med bara fingrarna kör in och drar ur pung, urinblåsa och andra organ, innan det ens övervägs att publiceras på aftonhoran.se.

Sanningen om kriget i Ukraina får man naturligtvis inte på aftonbladet.se.

Hur jävla vrickad i huvudet måste man vara för att tro det?
Citera
2022-08-02, 01:54
  #192678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Som sagt: RT vänder sig till en engelsktalande publik utanför Ryssland. Här riskerar ingen något fängelsestraff för att vederbörande hänger på RT, eller på Flashback.

Kanske kunde debattkulturen på RT göra intryck på västerlänningar. Det är verkligen inte bara regimtrogna ryssar som skriver av sig på engelska där. En alldeles utmärkt start för svenskar är dock att skriva på Flashen.
Nej, RT vänder sig till en inbilsk och negligerande publik utanför Ryssland. Det finns gott om samma sorts avel som dem utanför Ryssland, och det är dessa de försöker fånga upp FÖR ETT SYFTE. Det är inte nyheter, det är ett verktyg i propagandans tecken
Citera
2022-08-02, 01:54
  #192679
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Men Sven.....sigh.....Du om någon borde ju förstå att det inte handlar om en kontrast och ännu mindre en möjlighet till balanserad verklighet som presenteras på RT. Skall du börja packetera dina personliga åsikter och önskemål i smör igen? Det krävs varken en västerlänsk idiot eller raketforskare för att VETA vad RT serverar, så om någon tar deras nyheter som en fräsch uppdatering till verkligheten, så är det mer än en skada på lillhjärnan som är faktum.
Med nyheterna på RT är det inte så mycket bevänt om det är andra infallsvinklar man är ute efter. Redan någon vecka in i kriget hette det "war", "invasion", osv. — inte "military special operation", eller liknande. Fast nu var det alltså kommentarsfältet vi pratade om.
Citera
2022-08-02, 01:58
  #192680
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är det någon i ett Europeiskt land som fått 15 år (ens något år) i fängelse, för att vederbörande hänger på Flashback?

Hur i hela världen är det möjligt att vi får se värdelösa inlägg som det här, nu och då?

Jag vet inte hur många gånger jag läst ordet "war" om kriget i Ukraina på RT. Det där med 15 års fängelse för att kalla kriget "krig" är en medieanka som du (och många med dig) tydligen gått på.
Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka
(MSM:s valspråk idag)
Citera
2022-08-02, 02:02
  #192681
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Som sagt: RT vänder sig till en engelsktalande publik utanför Ryssland. Här riskerar ingen något fängelsestraff för att vederbörande hänger på RT, eller på Flashback.

Kanske kunde debattkulturen på RT göra intryck på västerlänningar. Det är verkligen inte bara regimtrogna ryssar som skriver av sig på engelska där. En alldeles utmärkt start för svenskar är dock att skriva på Flashen.

Få se nu.

Vi i väst ska inspireras av hur folk i Ryssland, med hjäp av VPN (eller andra sätt att dölja sin egentliga IP-adress) uttrycker sin frihet, på västerländsk media, i avsaknad att göra det internt, hemma i piss-ryssland?

Well-a-wella.....
Citera
2022-08-02, 02:03
  #192682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag vet inte hur många gånger jag läst ordet "war" om kriget i Ukraina på RT. Det där med 15 års fängelse för att kalla kriget "krig" är en medieanka som du (och många med dig) tydligen gått på.
Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka
(MSM:s valspråk idag)
Är det en "medieanka"???? Så du menar att alla arresterade och bötfällda endast är hittepå????Jo men visst....welcome to CCCP!. Det finns inte om vi säger att det inte finns....visst? SIGH. Som sagt, det krävs en explicit dumhet och blindhet till att förneka det som ALLA vet och har VETAT i snart hundra år, och likt förbannat sitter du och slår dig för öronen och sjunger lalalalalalalalala, I can't hear, and ooooooh lord I can't hear. För fan, skärpning
Citera
2022-08-02, 02:07
  #192683
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag vet inte hur många gånger jag läst ordet "war" om kriget i Ukraina på RT. Det där med 15 års fängelse för att kalla kriget "krig" är en medieanka som du (och många med dig) tydligen gått på.
Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka
(MSM:s valspråk idag)

Jaså?

Men du.

Kan du inte. Rent hypotetiskt.

Ställ dig mitt på röda torget med ett plakat som det står: "Kriget". "Den militära operationen är ett KRIG".

Eller nåt liknande. Behöver inte ens vara på ryska.

Veckan efter kan du väl göra samma sak i Motala. Eller i Kiruna?

Vad tycks?
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-02 kl. 02:21.
Citera
2022-08-02, 02:22
  #192684
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jaså?

Men du.

Kan du inte. Rent hypotetiskt.

Ställ dig mitt på röda torget med ett plakat som det står: "Kriget". "Den militära operationen är ett KRIG".

Eller nåt liknande. Behöver inte ens vara på ryska.

Vad tycks?

Man blir troligen bryskt bortförd av polisen. Gör man detsamma i Kiev blir man säkerligen torterad och mördad av Högra Sektorn, Kraken eller SBU. De har stor vana av sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in