2022-08-01, 19:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det gick inte att kombinera med hans intresse för utstämplingstiden. Den som bara var ett svepskäl för att kunna lansera första versionen av förväxlingsscenariot på Skandia så fort som möjligt. 1992 hade sådana piruetter och finesser fallit i glömska.

Det var inte det jag undrade. Varför ändrar han sin historia så 1992?

Dina verklighetsfrånvända tankar att media och polis inte var intresserade av tiden struntar jag i.
Citera
2022-08-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
MrBarnaby, SkandiahusetStig, Papperslapp2021, csvens, Dalulven + alla andra som slåss med näbbar och klor så fort någon opponerar sig.
Har nån av dom sagt att SE är GM? Ge mig ett exempel?
Citera
2022-08-01, 19:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SE-spaningsuppslag-860301.pdf
"Han tror att det signalement som lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv".

Typ "förväxling" alltså.

Sedan vet vi ju inte alls vad SE egentligen hade på sig den där kvällen. Vi har ju bara hans egna uppgifter , "mörk rock, stålbågade glasögon" men den där rocken stämde inte riktigt med HO:s uppgifter. Han verkar, enligt HO, åtminstone inte haft tjock- och finrocken som han hade på Expressens bilder. Glasögon hade han kanske bara när han plirade in i biograffoajén. Han sa i något förhör att han behöver glasögon för att känna igen folk på lite längre avstånd.

Wow, vilken tveksam behandling av förhören. HO säger blå jacka.

Men men.

Der kanske vore det mest idiotiska försvaret någonsin av en GM klädd i mörk rock.
-"Jag i mörk rock blev förväxlad med mördaren i blå jacka".
-"Vi vet att mördaren hade rock på sig, det sa vittnet precis bakom mördaren vid skotten och vittnet bakom vid trappan".

SE har då i stort sett angivit sig själv
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-08-01 kl. 19:55.
Citera
2022-08-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
De flesta TROR nog att han KAN vara mördaren. Några få är "säkra". Eftersom att det ser ut som det gör kan vi slå fast att oavsett vem man anser är gärningsmannen så är det gissningar. Kanske även du har en åsikt?

Varför låter du inte dom utpekade få svara.
Klart som fan att alla gissar

Fila lite på dina egna åsikter och inlägg istället
Citera
2022-08-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej. Det är ett signalement som inte beskriver mördaren.

Jag får det till att en person som inte såg mördaren uppger ett signalement som diffar från GM men stämmer på SE.

Jag hävdar att det inte finns något försvar för SE att hämta ur tolkningen att han ska vara förväxlad med den riktige mördaren. Är han GM så är det helt klart ett sätt att byta klädsel från blå jacka till mörk rock.

Så vittnet har sett SE springa in i gränden och beskriver den situationen?Finns det någon annan anledning?
Senast redigerad av Makarov.24 2022-08-01 kl. 19:54.
Citera
2022-08-01, 19:53
Medlem
Citat:
Varför låter du inte dom utpekade få svara.
Klart som fan att alla gissar

Fila lite på dina egna åsikter och inlägg istället

Jag har gjort min åsikt klar. För länge sedan.

"Klart som fan att alla gissar"

Fast inte om man säger att SE är oskyldig?
Senast redigerad av Makarov.24 2022-08-01 kl. 19:59.
Citera
2022-08-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Har nån av dom sagt att SE är GM? Ge mig ett exempel?

Du har namnen på dom som både menar och har åsikten att Stig är GM
Sök själv
Citera
2022-08-01, 20:00
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Jag har gjort min såikt klar. För länge sedan.
"Klart som fan att alla gissar"
Fast inte om man säger att SE är oskyldig?

Självklart är SE oskyldig till motsatsen bevisas.

Självklart är SE oskyldig eftersom det var inte han.

Självklart är SE oskyldig.
Citera
2022-08-01, 20:00
Medlem
Citat:
Du har namnen på dom som både menar och har åsikten att Stig är GM
Sök själv
Att dom ser honom som starkt misstänkt och försöker hitta mer saker på honom ja så är det.

Men har dom sagt att han ÄR GM?

Jag följer tråden sen några månader och jag har inte sett nån som säger att SE är GM.

Ge mig ett exempel?
Citera
2022-08-01, 20:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Nej. Det är ett signalement som inte beskriver mördaren.

Jag får det till att en person som inte såg mördaren uppger ett signalement som diffar från GM men stämmer på SE.

Jag hävdar att det inte finns något försvar för SE att hämta ur tolkningen att han ska vara förväxlad med den riktige mördaren. Är han GM så är det helt klart ett sätt att byta klädsel från blå jacka till mörk rock.

Precis! Och detta vittnes obsevation sker när SE gör språngmarschen efter poliserna. Precis som han indikerar i förhören, och säger rakt ut i artikeln 1992.

Haken är: Vittnet är påhittat. Grädde på moset: SE var inte klädd exakt så som vittnet beskriver.

Frågan lyder: Sprang han framför poliserna?
Citera
2022-08-01, 20:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Så vittnet har sett SE springa in i gränden och beskriver den situationen?Finns det någon annan anledning?

Fast nu säger väl SE också att han står framför vittnet men vittnet ändå inte känner igen honom.

Så nej, han kopplar det inte till språngmarschen.

Är han GM så är det helt enkelt ett försök att byta sin blå jacka mot en mörk rock. Han tänker på hur han kan styrka att han haft andra kläder på sig än sin blå jacka. Han vet att hans enda val är en mörk rock, för det var de två olika han verkar ha på sig på vintrarna. Men hur ska han styrka att han haft mörk rock, hans eget ord är för svagt... Jo han får hitta på en koppling till en mörk rock - det fanns dåliga vittnen som felaktigt klädde mördaren i mörk rock. Det var hans möjlighet. I hans ögon ganska ofarligt knyta an till dåliga vittnen som inte verkar ha sett rätt person, eftersom han i det läget såklart ser tydligt framför sig hur han mördade Palme i blå jacka.

Ni tycker han nämner förväxling ofta, vad nämner han oftare än det? Att han hade mörk rock. Någon sa rock - det kan stämma på mig. Lite senare: jag var klädd i rock.
Citera
2022-08-01, 20:17
Medlem
Citat:
Fast nu säger väl SE också att han står framför vittnet men vittnet ändå inte känner igen honom.

Så nej, han kopplar det inte till språngmarschen.

Är han GM så är det helt enkelt ett försök att byta sin blå jacka mot en mörk rock. Han tänker på hur han kan styrka att han haft andra kläder på sig än sin blå jacka. Han vet att hans enda val är en mörk rock, för det var de två olika han verkar ha på sig på vintrarna. Men hur ska han styrka att han haft mörk rock, hans eget ord är för svagt... Jo han får hitta på en koppling till en mörk rock - det fanns dåliga vittnen som felaktigt klädde mördaren i mörk rock. Det var hans möjlighet. I hans ögon ganska ofarligt knyta an till dåliga vittnen som inte verkar ha sett rätt person, eftersom han i det läget såklart ser tydligt framför sig hur han mördade Palme i blå jacka.

Ni tycker han nämner förväxling ofta, vad nämner han oftare än det? Att han hade mörk rock. Någon sa rock - det kan stämma på mig. Lite senare: jag var klädd i rock.

Jag undrade alltså vad anledningen är att vittnet beskriver SE? Du menar att personen inte sett mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in