Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Man ser i början när han står upp att han är rätt stor och lång och säkert stark också. I stället för slänga honom i golvet så skulle dom dragit eller släpat bort honom till en bänk och hållit fast honom där och kallat på förstärkning och sedan ev. polis. Då hade han levt idag.
Nu försvinner ju BO och OV som tar ner honom ur bild under själva nedtagningen, men den ser väl ändå rätt OK ut? Det finns väl ingen som påstår att han har dött av att bli nedbrottad på det sätt som visas i filmen. Utan det rapporteras ju från olika håll om att han blivit strypt, rimligtvis när han redan ligger ner på marken. Vad det skulle fylla för funktion blir väl ganska oklart, även om jag inte alls vet vad en OV ska göra enligt reglementet i det här fallet.
Men att bara hålla ner honom på marken utan att strypa, och sedan kalla på förstärkning låter väl som en rimlig idé i min värld, men det kostar väl pengar och kräver resurser kanske. Jag vet dock ändå inte riktigt hur strypning skulle hjälpa när han redan ligger ner på marken...