Citat:
Ursprungligen postat av
Ellabellabingo123
Jag läser en treåring högskoleutbildning där jag i våras sökte CSN för både vår och höstterminen 2022.
I sommar valde jag dumt nog att läsa en sommarkurs som jag troligtvis inte kommer slutföra. Restar även med några poäng från min ordinarie utbildning.
Kommer det göra att jag inte får något CSN i höst, eller är det så att mina studieresultat inte kommer prövas inför höstterminen då jag redan fått ansökan för hösten beviljad?
Såvida du inte ändrat något i din ansökan spelar det ingen roll.
Har du gjort ändringar spelar det förmodligen heller ingen roll, men det beror lite på vilka ändringar du gjort.
Om du inte gjort några ändringar hade du kunnat ändra din ansökan nu, lägga till sommarkursen, få bidrag, och ev. lån, för den också, om än bara fyra veckor bakåt i tiden och framåt och får fortsatt CSN igen så länge du bara klämt in sommarkursen som del i din tvåterminsansökan.
Problem hade varit om du gjort en ny ansökan, skrotat den gamla, och sommarkursen utgjorde enda kursen i den ansökan.
Kanske skulle klargöra:
Om det är som det låter så checkas inget studieresultat då du sökte för två terminer i taget.
Skulle det vara som i mitt skräckscenario och sommarkursen utgjort en egen CSN-period kan CSN kolla bakåt ett år i tiden om du har resultat till godo.