Citat:
Ursprungligen postat av
denziz
Hur senast måste jag ändra detta? Om jag blir godkänd på tentan så kommer jag ju kunna gå alla kurser denna termin, så då behöver jag ju inte gå på dom fristående kurserna.
Om jag däremot inte klarar tentan så behöver jag ju gå dessa fristående kurser som jag är behörig för, för att kunna få mitt CSN.
Du kan fylla i ansökan både 100% för programmet och 100% för kurserna om det ger dig 100%, man behöver inte ens vara antagen för att slänga iväg en ansökan.
Sen behöver du egentligen meddela något mer specifikt men om CSN kontaktar dig meddelar du bara dem att du studerar 100% på ett eller annat sätt, förutsatt att du gör det och du har ditt torra.
Skulle du få CSN för studierna men tackar nej till dem för att du läser på programmet så läser du ändå 100% och det är det som CSN bryr sig om.
Ett litet tillägg är att du måste läsa 100% i genomsnitt och läser nånting hela perioden utan större glapp, spelar ingen roll om du läser 199,5% i tio veckor och sen bara 0,5% andra halvan, så länge du inte har något större glapp mellan studierna, CSN kollar genomsnitt för perioden du sökt bidrag för.