2022-08-01, 13:53
Medlem
Om det finns något bra med detta så är det att vakterna inte lyckades få honom till ett separat rum på stationen, där han sedan dör.

Vakterna hade då haft gott om tid på sig att komma med en falsk historia och där de bekräftar varandras version för polisen som skulle nöja sig med det och de skulle vara fria nu.
Citera
2022-08-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
...och en Facebooksida:
https://www.facebook.com/ilmaalibegovic

Båda verkar stängda för utomstående dock.

Hon ser het ut. Synd att hon valde ett så taskigt yrke.
Citera
2022-08-01, 14:05
Medlem
Hur i helvete kan man ens placera dessa två nyutbildade snorungar tillsammans på patrull? Dom borde väl ha varit utplacerade med ordningsvakter som är äldre och har mer erferenhet. Vilken jävla skandal. Jag hoppas både vakter och företaget som dom kommer från åker dit. Aldrig i livet att jag tror på att offret dog av nåt hjärtstopp på grund av narkotika, det här dödsfallet är jag helt övertygad om att ordningsvakterna har orsakat. Tvi på dom allihopa !!
Citera
2022-08-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
SL känns som delaktig i den här sörjan.

Ja.

SL är väl helägt av region Stockholm men csg ab är väl ett privatägt bolag, eller?

Men såklart är dom ansvariga för vilka dom anlitar. Men det känns rörigt hur som. Någon med bättre koll på lagar och regler kring upphandligar osv kanske vill rota i det. Man kan ju se på hans anställningar på linkd in.
Citera
2022-08-01, 14:09
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den enda källan på att BO var påverkad av narkotika är vad jag vet väktarbolagets VD, Pelle Johansson. Vi kan inte utgå från att det var så.
I detta fallet så kan vi det.
Citera
2022-08-01, 14:11
Medlem
Bete sig som folk i offentlig miljö och ev vakter nickar vänligt. DET är valet alla har.
Citera
2022-08-01, 14:12
Medlem
Mer.info.007s avatar
Var det meningen att mannen skulle läggas in på fyllan? Egentligen? Iallafall snacka om lågsjälvkänsla från er alla Vakter!
Citera
2022-08-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Hur i helvete kan man ens placera dessa två nyutbildade snorungar tillsammans på patrull? Dom borde väl ha varit utplacerade med ordningsvakter som är äldre och har mer erferenhet. Vilken jävla skandal. Jag hoppas både vakter och företaget som dom kommer från åker dit. Aldrig i livet att jag tror på att offret dog av nåt hjärtstopp på grund av narkotika, det här dödsfallet är jag helt övertygad om att ordningsvakterna har orsakat. Tvi på dom allihopa !!

Väktarna var gröna på jobbet om man baserar det på deras unga ålder. Men ingen rök utan eld. Lodisen sökte konfrontation och fick det han förtjänade.
Citera
2022-08-01, 14:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Du har verkligen ingen koll, många övervakningsfilmer skillnad ifrån fällande dom till friande dom. Men orkar inte diskutera det med dig för du kommer bara dementera det.

I just detta fall har det väldigt betydelse för domen om videomatrial samt rättsläkarens bedömning vad som orsakade döden. Du får nog läsa på lite och inte gissa vad du tror.

Men med det sagt så kommer det inte enbart grunda sig på om det finns på film.

Ja givetvis komnenterar jag vad du skriver om jag anser att jag har något att tillföra. Orkar du inte bemöta mina inlägg så låt bli, du är inte tvungen.

Du missförstår mig kanske.

Kortfattat kan man säga att en svensk domstol avgör om brott har begåtts i det aktuella fallet och i alla andra fall som går till åtal oavsett om det finns film som visar händelsen eller inte.

Det kan finnas hur mycket film som helst, domstolen värderar bevisen och avgör om brott har begåtts.

Film på händelsen ger domstolen ett bättre beslutsunderlag men film i sig betyder inte att någon kommer att fällas för brott eller ens åtalas.
Citera
2022-08-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det är skillnad mellan att bli ”våldsam när de dricker” och att vid ett tillfälle eller två få en snefylla. Enligt BO vänner brukade han inte bli sån. Själv har jag druckit hundratals gånger utan att bli våldsam men några gånger under 20 år har man blivit för full och betett sig dumt. Och det vet jag att jag inte är ensam om, sen kan du som är perfekt tycka vad du vill om det men de flesta här förstår vad jag menade.

Vidare vet vi inte ens om det stämmer att han har betett sig våldsamt på ett sådant sätt att det krävde ett sådant kraftigt svar från ordningsvakterna. Vi får se när mer information släpps i ärendet hur det egentligen ligger till.
Snedfylla eller inte så är det milsvid skillnad på att göra något dumt på fyllan eller bete sig som ett svin och agera våldsamt. Det sistnämnda har långt ifrån alla varit med om. Det handlar där om den minoritet som inte kan hantera alkohol och borde ha vett att avstå.

Det brukar alltid heta att det var världens finaste kille eller att personen ifråga aldrig gjort en fluga förnär när någon i ett sådant här fall får lämna jordelivet. Det säger sällan mycket om hur det faktiskt låg till i verkligheten.
Senast redigerad av pf10 2022-08-01 kl. 14:17.
Citera
2022-08-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidrik
Förmågan som är folkbokförd i Nynäshamn och tidigare hette H*di Moz*ffari?
*=a

Ja, om namnen i tråden stämmer.
Citera
2022-08-01, 14:17
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Så kan det gå när man ställer till oreda bland hederligt folk.. Bara att kremera och gå vidare..
Jajemen psykotiska personer ska veta sin plats och ha pisk no doubt about it. Borde vara kriminellt att få psykbryt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in